Gå til innhold

Litt lei, Trenger ràd fra menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jevnlig kontakt med en mann (startet i jobbsammenheng) og nà privat, og vi har ogsà hatt sex (en gang). Jeg er sà i tvil om hva han vil, han er svaert positivt innstilt til meg (fôler jeg, uten at han har sagt det direkte), ser meg flôrtende og dypt inn i ôynene, leenge, ofte, og vi har god kjemi, det fyker gnister mellom oss....

Problemet er at han ikke tar kontakt, det er alltid jeg som ringer, ber han komme, sender melding etc. Han kommer alltid innom nàr jeg ber om det, og er alltid smilende, og er koselig pà telefonen, ringer alltid tilbake nàr jeg har lagt igjen beskjed, snakker med myk, lun stemme, og ler lav latter pà telefonen, men jeg blir litt gal av at han er sà tiltakslôs! Skulle ônske at han gjorde mer for à opprettholde kontakten, og nà har det gàtt en uke siden sist, da bestemte jeg meg for à la vaere for à se hvor lenge han gikk uten à ta kontakt. (Sist jeg gjorde det gikk det tre (!) uker)fôr han endelig ga lyd fra seg.

Samtidig fôler jeg jo at han liker meg veldig godt, han er alltid oppmerksom og snill, og jeg VET at han kommer om jeg ber om det, men vil at han skal jobbe litt for meg. Er ikke det normalt à vaere litt mer hypp om man virkelig er interessert? Fôler meg litt for "masete" her... Trenger virkelig ràd fra dere kloke hoder, og kanskje spesielt menn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han får det han vil ha. Og er ikke interessert i noe mer. Menn som er interessert i DEG, de ringer, sender sms, maser, henger på døra di, løper etter deg og blir helt magnet.

Skrevet
Han får det han vil ha. Og er ikke interessert i noe mer. Menn som er interessert i DEG, de ringer, sender sms, maser, henger på døra di, løper etter deg og blir helt magnet.

Ja, det er nok sant det du sier. Fàr bare "gi opp".

Skrevet

Eller så kan du jo snakke litt med han før du gir opp. Si at du savner at han tar initiativ.

Skrevet
Eller så kan du jo snakke litt med han før du gir opp. Si at du savner at han tar initiativ.

Enig!

Spør hvorfor han ikke ringer eller sender sms. Det kan tenkes at han har lest for mye pick up artist- litteratur, og tror at han gjør seg spennende med den taktikken. Det er nok bare han som vet svaret.

Skrevet

Ja, har jo ikke lyst à gi opp, sànn egentlig, og nàr han er vant med at jeg er pàdriveren sà forstàr han vel ingenting om jeg bare avslutter all kontakt. Men heller litt mot at han har blitt "bortskjemt" av meg.

Kan si det til han direkte, men har ikke lyst à legge for stort press og at alt skal bli sà veldig alvorlig om du forstàr hva jeg mener, og sà hadde det vaert sà fint om han kunne ha gjort det helt av seg selv, som en voksen! :) Det skal ikke vaere lett...

Skrevet

Ja, men noen menn er nok veldig redde for å bli oppfattet som "stalkete" og masete. Så, snakk med ham om dette.

S

Skrevet

Jo, det er sant, men egentlig fôler jeg meg litt som stalkeren og maseren her, selv om han aldri er negativ i forhold til det. Men fint med synspunkt fra dere menn :)

Skrevet

Det er helt riktig at flere menn, inkludert meg selv, vil unngå å stalke dama. Jeg har da litt stolthet i livet, og dessuten kan det oppleves ubehagelig for dama å bli nedrent av en overivrig fyr. Altså vil jeg aldri finne på å jakte på ei dame.

Skrevet

Hva mener du med at han "kommer" når du ber han om det? På besøk hos deg eller på jobb? Tenkte siden du skrev dere hadde hatt sex èn gang og holdt kontakt i flere uker..

Kanskje han er i et forhold?

Skrevet

"Han får det han vil ha. Og er ikke interessert i noe mer. Menn som er interessert i DEG, de ringer, sender sms, maser, henger på døra di, løper etter deg og blir helt magnet."

Menn som gjør dette blir ofte ansett for å være klengete og det er jo ikke så rart. Jeg synes det derfor ikke er noe rart om han velger en litt kulere fremgangsmetode slik han nå gjør dersom han virkelig ønsker nettopp deg! Det kan selvfølgelig være et spill med lav innsats/egeninvestering men jeg tipper han ønsker å bygge en god relasjon fra bunnen av uten å støte deg bort. Kanskje har han tidligere erfart nettopp det at klengete og desperat oppførsel virker mot sin hensikt slik at han nå går litt for langt den andre veien, men dette tror jeg dere kan snakke om. Ut fra det du skriver høres han ut som en sympatisk person og jeg antar derfor at han vil lytte med interesse til det du har å si om deres relasjon/forhold og dine behov.

Skrevet

TS: det kan jo godt hende at han er interessert i deg på den måten han ønsker selv om han er "tiltaksløs". Ikke glem den gyldne regelen som tilsier at i et forhold mellom mann og kvinne er det helt nødvendig at hun er mer interessert og ivrig enn ham, eller at han - hvis han likevel har intense følelser for dama - legger bånd på seg og bringer følelsene under full kontroll. Det vil alltid være et misforhold mellom hva han og hun ønsker, hva de vil ha ut av forholdet, og i det hele tatt hvor interesserte de er i å holde kontakten og føre den videre til neste nivå. Men hun må ta initiativet til dette, ikke ham.

Skrevet

Han kommer pà besôk til meg privat nàr jeg inviterer til det, og nei, han er ikke i et forhold. I tillegg har vi kontakt profesjonelt.

Hvilken gylden regel sier at en kvinne mà vaere mer interessert enn en mann, den har jeg aldri hôrt om?

Han ER sympatisk, det er derfor jeg liker ham :) Lurer litt pà om han er veldig sjenert. Det virker ikke slik, derfor er jeg forvirret. Han er VELDIG attraktiv, han har selv sagt at han har mange tilbud, uten at det var innbilsk sagt, bare sannheten...

Jeg forstàr av svarene her at menn er like redd for à vaere "klengete" som vi jenter er, interessant, egentlig. :forvirret: Og veldig sôtt, liker litt reserverte menn, men det fins jo grenser, selvfôlgelig.

Han er aldri "sur" i oppfôrselen mot meg, eller kommer med gretne kommentarer, det er ogsà derfor jeg ikke gir opp helt enda. Tvert i mot, han hôres GLAD ut nàr jeg ringer, eller om vi ser hverandre tilfeldig, sistnevnte skjer ganske sjelden, da. Kan jo selvfôlgelig vaere at han vil ha meg som en god venn? Han snakker om at vi skal reise pà ferie sammen...

Jaja, tusen takk for alle svar, setter stor pris pà de :)

Skrevet
Han kommer pà besôk til meg privat nàr jeg inviterer til det, og nei, han er ikke i et forhold. I tillegg har vi kontakt profesjonelt.

Hvilken gylden regel sier at en kvinne mà vaere mer interessert enn en mann, den har jeg aldri hôrt om?

Han ER sympatisk, det er derfor jeg liker ham :) Lurer litt pà om han er veldig sjenert. Det virker ikke slik, derfor er jeg forvirret. Han er VELDIG attraktiv, han har selv sagt at han har mange tilbud, uten at det var innbilsk sagt, bare sannheten...

Jeg forstàr av svarene her at menn er like redd for à vaere "klengete" som vi jenter er, interessant, egentlig. :forvirret: Og veldig sôtt, liker litt reserverte menn, men det fins jo grenser, selvfôlgelig.

Han er aldri "sur" i oppfôrselen mot meg, eller kommer med gretne kommentarer, det er ogsà derfor jeg ikke gir opp helt enda. Tvert i mot, han hôres GLAD ut nàr jeg ringer, eller om vi ser hverandre tilfeldig, sistnevnte skjer ganske sjelden, da. Kan jo selvfôlgelig vaere at han vil ha meg som en god venn? Han snakker om at vi skal reise pà ferie sammen...

Gylden regel: kvinner gifter seg oppover, menn nedover. Nær sagt alle kvinner er sumbissive, og foretrekker at mannen er dominant. Mange LIKER å bli behandlet litt dårlig, andre liker å bli oversett.

Skrevet

Synes han høres ut som du har funnet et bra mannfolk!! Når man har mange tilbud slipper man å mase på jentene, strategien blir heller at interesserte jenter tar kontakt. Dette kan sikkert virke litt asymetrisk ovenfor deg, men tar du kontakt og han blir med deg så blir han faktisk med deg... Tror dette kommer til å gjevne seg ut etterhvert. Var jeg deg ville jeg tatt den tiden som trengs, ikke stresset, latt han vite at jeg var glad i han, fokusert litt på andre ting, og nytet tilværelsen både alene og sammen.

Skrevet

Aner ikke hvordan akkurat denne mannen er, men vil bare si at ingen menn er like, på samme måte som at ingen kvinner er like...

Jeg vil ikke virke overinteressert. Samtidig er jeg litt sløv på å ta kontakt først, så det kan gå noen uker mellom hver gang... Det betyr ikke at jeg ikke er interessert.

Hvis en mann hadde gitt uttrykk for at han hadde satt pris på litt mer kontakt, hvis vi vil det samme, ville jeg prøvd å bedre meg. Og latt han vite at det er sånn jeg er, og at det ikke er noe negativt ved han fordi om jeg ikke tar kontakt kjempeofte...

Skrevet
TS: det kan jo godt hende at han er interessert i deg på den måten han ønsker selv om han er "tiltaksløs". Ikke glem den gyldne regelen som tilsier at i et forhold mellom mann og kvinne er det helt nødvendig at hun er mer interessert og ivrig enn ham, eller at han - hvis han likevel har intense følelser for dama - legger bånd på seg og bringer følelsene under full kontroll. Det vil alltid være et misforhold mellom hva han og hun ønsker, hva de vil ha ut av forholdet, og i det hele tatt hvor interesserte de er i å holde kontakten og føre den videre til neste nivå. Men hun må ta initiativet til dette, ikke ham.

Denne gyldne regelen har jeg aldri hørt om, og tror ikke noe på den. Hvis det er kun jeg som tar kontakt blir jeg usikker, føler meg innpåsliten og tenker at det egentlig ikke er så mye gjensidig interesse (han er bare for høflig, evt. feig til å avvise meg ordentlig). Og jeg ville tenkt at han kanskje synes det er greit å svare positivt på initiativ fra meg så lenge han ikke har noen andre han er mer interessert i. Men at han ikke er interessert nok til å ta så mye initiativ selv.

Skrevet
Denne gyldne regelen har jeg aldri hørt om, og tror ikke noe på den. Hvis det er kun jeg som tar kontakt blir jeg usikker, føler meg innpåsliten og tenker at det egentlig ikke er så mye gjensidig interesse (han er bare for høflig, evt. feig til å avvise meg ordentlig). Og jeg ville tenkt at han kanskje synes det er greit å svare positivt på initiativ fra meg så lenge han ikke har noen andre han er mer interessert i. Men at han ikke er interessert nok til å ta så mye initiativ selv.

Tror ikke han er interessert i noe mere en vennskap, en som han kan drikke kaffe og sånt når han har lyst. spør han rett ut om han er interessert i noe mere en bare vennskap, er ikke noe galt å spørre om dette, så slipper du å gå å gruble...........

er litt selv sånn som du beskriver han, liker å ha noen å ha det litt sosialt med, kanskje k... litt men det betyr ikke noe mere en et k.... kommer det noen andre i bilde så er hun ikke mere....

Skrevet

Spør om ikke han kan invitere deg på noe en dag. Si med glimt i øyet at du ikke vil være den eneste som tar kontakt.

Om han er interessert eller ei er umulig for oss å vite. Noen tar mye kontakt, andre holder igjen av ulike grunner.

Gjest Gjest L
Skrevet

Eg tenker at du enten må spørre han, eller la hver å ta kontakt. Om han er interrisert så vil han ta kontakt med deg. Støtter de som sier at folk som har mange tilbud går til de som tar kontakt. Om han ikkje tar kontakt så har han andre/en annen å gå til.

Han vil til slutt velge den han liker best. Krysse fingrene for at det blir deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...