Redlady Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Noen som vet. Er ikke gravid, men håper. Har en mann som ikke kan fordra å male og en leilighet som sårt trenger noen malingsstrøk.
addict Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Har du ikke sett reklamen? Den får jo fram spesielt at den kan brukes av gravide. Lykke til
Yummy_Mummy Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Men som meg all maling, luft godt. (Jeg malte forresten flere ganger med vannbasert maling da jeg var gravid med førstemann. Luftet godt mens jeg holdt på og etterpå, og det har gått helt fint. Han er en gløgg liten gutt).
Gjest Gjest_Kristian_* Skrevet 23. februar 2010 #4 Skrevet 23. februar 2010 Noen som vet. Er ikke gravid, men håper. Har en mann som ikke kan fordra å male og en leilighet som sårt trenger noen malingsstrøk. Jeg ville definitivt ikke drukket denne type maling, tror det smaker dritt og vil få fart på babyen! Men den er sikkert helt topp å male med P.S. ikke bruk grønn!
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #5 Skrevet 23. februar 2010 Har du ikke sett reklamen? Den får jo fram spesielt at den kan brukes av gravide. Lykke til Ja, for alt de sier i reklamene er jo sant! .
addict Skrevet 23. februar 2010 #6 Skrevet 23. februar 2010 Vel, regner jo med at de ikke hadde brukt gravide og maling som eksempel om det ikke var det det kunne brukes til det var jo litt av poenget med malingen
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Litt naivt, vil jeg si... Ikke det at jeg tror at det er noen stor fare, men ville uansett undersøkt nærmere enn bare det som blir vist i reklamen! Jeg har en boks Jotun Sens her, og på den står det under det svenske astma og allergiforbundets anbefaling at denne gjelder IKKE under påføring, men først 4 uker etter avsluttet maling.
Concertina Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Jotun Sens er utviklet i samarbeid med NAAF (Norges Astma og allergiforbund, og i følge denne brosjyren som NAAF har utgitt så er de viktigste kravene for å bli godkjent av NAAF dette: Minimal avdamping allerede under påføring av malingenIngen formaldehyd eller formaldehydavspaltende stofferTillatt mengde konserverings- midler må være lavere enn •EUs krav satt for kosmetikkKun vann som løsemiddelUbetydelig lukt under påføring og tørk I brosjyren er det og en figur som viser hvo lite avdamping NAAF krever for å godkjenne malingen (de har ikke godkjent Butinox Green Room som er godkjent av det svenske astma og allergiforbundet, og sier også selv at deres krav er strengere enn de svenskene har i tillegg til at de er strengere enn Svanen og EU-Blomsten er). God utlufting er alltid greit, men Sens er det beste alternativet for gravide og maling rett og slett. Malte selv flere rom med den malingen da jeg var gravid.
Gjest hare Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Litt naivt, vil jeg si... Ikke det at jeg tror at det er noen stor fare, men ville uansett undersøkt nærmere enn bare det som blir vist i reklamen! Jeg har en boks Jotun Sens her, og på den står det under det svenske astma og allergiforbundets anbefaling at denne gjelder IKKE under påføring, men først 4 uker etter avsluttet maling. dette stemmer, forbundet gir anbefalinger først etter 4 uker. som gravid ville jeg ikke malt dersom det var soverom, og jeg ville ikke latt babyen sove i et rom før etter disse fire ukene. tror man også må bruke litt fornuft å huske på at vi faktisk beveger oss i forurensende trafikk hver eneste dag, og stoffene der er ikke direkte sunne de heller. bruk maske og luft godt ut i ett døgn - mao, vent til temperaturen er bedre:)
Redlady Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2010 Takk for svar! Mannen vil ikke godta at jeg maler, og jeg vil ikke godta at han slurver fordi han syns det er kjedelig. Så vi har en case uannsett... bruk maske og luft godt ut i ett døgn - mao, vent til temperaturen er bedre:) Lurt tenkt. Kanskje ikke så bra for noen å stå i minusgrader å male. Om en er gravid eller ikke.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Det lille som damper av når Sens tørker, blant annet vann, er ikke skadelig. Dermed kan du male selv om du er gravid eller har småbarn i huset. Klippet fra Jotun sin hovudside. Men som sagt oppi her, man kan ta noen ekstra forholdsregler så er man enda sikrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå