Gjest Gjest_Bøgga_* Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har veldig lyst til å ta en tattovering til ære for min nye mann, på foten, til bryllupsdagen. Problemet er at man kan vel ikke være i sola når man har ny tattovering? Og jeg har jo planer om å ta litt solarium før bryllupet..og vi reiser jo til varmere strøk like etter bryllypet.. Noen som har ide til hvordan dette kan gjennomføres??
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Du kan jo bare dekke til tatoveringen da..
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jaggu, skal man gjøre ting vanskelig og... Er vel ikke akkurat vanskelig å klippe til et plaster av no slag du kan dekke tatoveringen med...???
Gjest Marlo Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Du burde jo ikke ta solarium eller være mye ute i solen med tattoveringen før den har grodd helt. Enten så får du jo ta den en god stund før bryllupet eller en god stund etter.
Gjest Marlo Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Nei, ikke sunblock. En tattovering skal gro skikkelig og derfor ikke utsettes for sol - om man ikke vil ha en falmet tattoo da. Hun får gjerne bruke sunblock eller plaster over, men med tanke på at de skal til et varmere strøk så vil jeg tro at bading (saltvann, klor om det er basseng) vil forekomme, samt kanskje en del sand og møkk i tillegg til solen så vil ikke den tattoveringen se bra ut da den ikke får grodd i fred og ro.
Gjest Vilma Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Nei, ikke sunblock. En tattovering skal gro skikkelig og derfor ikke utsettes for sol - om man ikke vil ha en falmet tattoo da. Hun får gjerne bruke sunblock eller plaster over, men med tanke på at de skal til et varmere strøk så vil jeg tro at bading (saltvann, klor om det er basseng) vil forekomme, samt kanskje en del sand og møkk i tillegg til solen så vil ikke den tattoveringen se bra ut da den ikke får grodd i fred og ro. Jeg tenkte på i solariumet jeg nå
Gjest Marlo Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Da ville jeg heller dekket hele tattoveringen med noe plaster/håndklede eller lignende. Solarium er heller ikke bra for tattoveringen (eller huden i det hele tatt...)
Gjest Gjest_Bøgga_* Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Nei, ikke sunblock. En tattovering skal gro skikkelig og derfor ikke utsettes for sol - om man ikke vil ha en falmet tattoo da. Hun får gjerne bruke sunblock eller plaster over, men med tanke på at de skal til et varmere strøk så vil jeg tro at bading (saltvann, klor om det er basseng) vil forekomme, samt kanskje en del sand og møkk i tillegg til solen så vil ikke den tattoveringen se bra ut da den ikke får grodd i fred og ro. Hvor lang tid på forhånd må jeg ta den, tror du?
Gjest Gjest_Bøgga_* Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Hvor lang tid på forhånd må jeg ta den, tror du? Har lyst til å ta den tettest mulig opp til bryllupet!
Gjest Marlo Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Jeg ville tatt den minst en måned eller to før bryllupet så den får satt seg. Men jeg er livredd for å ødelegge mine tattoveringer da og vil ikke at de skal falme
Gjest Gjest_Bøgga_* Skrevet 22. februar 2010 #12 Skrevet 22. februar 2010 Jeg ville tatt den minst en måned eller to før bryllupet så den får satt seg. Men jeg er livredd for å ødelegge mine tattoveringer da og vil ikke at de skal falme Okey, tusen takk for svar Marlo..=) Da tar jeg den ca. 1 mnd. før bryllupet. Kan jo bare skylde på et sår eller noe dersom han spør hvorfor jeg har "plaster".. :gjeiper:
Gjest Marlo Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Hmm, blir vanskelig å skjule den da, for du kan jo ikke ha plaster over hele tiden da den trenger luft for å gro godt
Gjest Gjest_Bøgga_* Skrevet 22. februar 2010 #14 Skrevet 22. februar 2010 Hmm, blir vanskelig å skjule den da, for du kan jo ikke ha plaster over hele tiden da den trenger luft for å gro godt Okey,hehe..har virkelig ikke peiling på dette..det blir min første tattovering, men det har du sikkert forstått..
¤Pernille¤ Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 Du kan jo prøve å lufte den mens han ikke ser? Når han er på jobb eller noe? Men vanskelig blir det... Det er sant!
Gjest Gjest_Bøgga_* Skrevet 22. februar 2010 #16 Skrevet 22. februar 2010 Du kan jo prøve å lufte den mens han ikke ser? Når han er på jobb eller noe? Men vanskelig blir det... Det er sant! Kanskje det går ann å lufte den om natta og ha på sokker på dagen? Og dersom jeg skal ha sandaler kan jeg ha plaster på?
wahaj Skrevet 22. februar 2010 #17 Skrevet 22. februar 2010 Det er kun den første tida man ikke skal ha den i sola grunnet at det er et åpent sår, men når det har grodd er det bare å ta på sunblock, faktisk, eller bare dekke til. Bade kan man gjøre etter et par-3 uker, i saltvann (renser), men klorvann må man vente lengre med. Trenger ikke å gjøre det mer problematisk enn det er.
¤Pernille¤ Skrevet 22. februar 2010 #18 Skrevet 22. februar 2010 Kanskje det går ann å lufte den om natta og ha på sokker på dagen? Det funker fint, ja
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #19 Skrevet 22. februar 2010 Trenger ikke å gjøre det mer problematisk enn det er.
gotcha Skrevet 22. februar 2010 #20 Skrevet 22. februar 2010 Da jeg tok tatovering på foten fikk jeg beskjed om å gå minst mulig med sko og sokker i 6 uker. Foten kommer til å være øm en stund, og du må også tenke på at det kan være ømt når du bruker bryllupsskoene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå