mooia Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Jeg skal gifte meg i juli, skal i bryllup til noen venner i juli, i bryllup til min fetter i november, til min manns søster i april og kusina til min kjære juni neste år. Jeg trenger pen kjoler. og vil ikke gå med samme kjolen i alle bryllupene... Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i pen kjoler til en overkommelig pris???
Lucky? Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Vi var i fire bryllup i fjor og jeg kjøpte en kjole hos en kjoleutleier her i byen. De selger stadig ut kjoler og ikke koster de mye heller. Jeg betalte 750 for min og det var billigere enn å leie Siden det ikke var samme gjester i noen av bryllupene (kun sambo ) Så kunne jeg bruke samme kjole alle gangene
lilleGrethe Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har også gått for gjenbruk når det ikke er de samme gjestene. Men 4 bryllup hørtes jo litt mye ut for en kjole, så to kjoler trenger du vel i alle fall. Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det ihvertfall en del fine kjoler på Coast. Det er ikke veldig billig, men stort sett overkommelige priser. Hvis du skal til utlandet før disse bryllupene (f.eks England) så er det jo også litt annet utvalg og forhåpentligvis bedre priser enn i Norge. Jeg gir gjerne tips på bra butikker i England hvis noen er interessert, siden jeg bor der og kjenner merkene. Min taktikk for kjolekjøp er å være på utkikk over tid. Man vet jo som regel god tid i forveien om man skal i bryllup, og da kan man følge med i butikkene for å se om det er noe man liker, evt om det er salg noe sted.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Jeg ville prøvd å finne en eller to enkle klassiske kjoler som kan fornyes med forskjellige sjal, sko, vesker og smykker. Har funnet et par fine enkle på Ellos. Lene V og Kvisgaard har også endel.
mooia Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har også gått for gjenbruk når det ikke er de samme gjestene. Men 4 bryllup hørtes jo litt mye ut for en kjole, så to kjoler trenger du vel i alle fall. Jeg vet ikke hvor du bor, men i Oslo er det ihvertfall en del fine kjoler på Coast. Det er ikke veldig billig, men stort sett overkommelige priser. Hvis du skal til utlandet før disse bryllupene (f.eks England) så er det jo også litt annet utvalg og forhåpentligvis bedre priser enn i Norge. Jeg gir gjerne tips på bra butikker i England hvis noen er interessert, siden jeg bor der og kjenner merkene. Min taktikk for kjolekjøp er å være på utkikk over tid. Man vet jo som regel god tid i forveien om man skal i bryllup, og da kan man følge med i butikkene for å se om det er noe man liker, evt om det er salg noe sted. Jeg bor i Mandal/Kristiansand. og dessverre er det ikke noen planer om å utenlands før disse bryllupene.
mooia Skrevet 22. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2010 Vi var i fire bryllup i fjor og jeg kjøpte en kjole hos en kjoleutleier her i byen. De selger stadig ut kjoler og ikke koster de mye heller. Jeg betalte 750 for min og det var billigere enn å leie Siden det ikke var samme gjester i noen av bryllupene (kun sambo ) Så kunne jeg bruke samme kjole alle gangene i 2 av bryllupene og 1 konfirmasjon så er det halvparten samme folk... så jeg vil jo helst ha forskjellige kjoler. jeg har en jeg kan bruke... men kan jo kjøpe en fin sommerkjole også, det er jo det de fleste bruker på sommeren !
Christal Skrevet 23. februar 2010 #7 Skrevet 23. februar 2010 Det var mange bryllup på et år og jeg vil tro at to kjoler kommer du deg fint unna med, kjøp forskjellig pynt til hver gang, det ville jeg har gjort, ny veske, nye øredobber etc.. Og en venninne sa til meg en gang, tenk tilbake til forrige fest, husker du hva folk hadde på seg? .. Uh nei.. det er ingen som legger merke til slik så fremt de ikke er over gjennomsnittlig interessert i mote og bryr seg med hva folk har på seg Ellers har du prøvd ebay? Det er det mye...
mooia Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 23. februar 2010 Det var mange bryllup på et år og jeg vil tro at to kjoler kommer du deg fint unna med, kjøp forskjellig pynt til hver gang, det ville jeg har gjort, ny veske, nye øredobber etc.. Og en venninne sa til meg en gang, tenk tilbake til forrige fest, husker du hva folk hadde på seg? .. Uh nei.. det er ingen som legger merke til slik så fremt de ikke er over gjennomsnittlig interessert i mote og bryr seg med hva folk har på seg Ellers har du prøvd ebay? Det er det mye... Ja, det er mange bryllup. skal i 4 stk + en konf. Har aldri handla på ebay før. er så redd for at det ikke skal passe osv. har du noe erfaring med ebay??
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #9 Skrevet 23. februar 2010 På Ebay er det utrolig mye fint ja, men også mye knøl. Men så lenge man ser seg litt nøye om kan man finne mange kupp der.
Christal Skrevet 23. februar 2010 #10 Skrevet 23. februar 2010 Ja, det er mange bryllup. skal i 4 stk + en konf. Har aldri handla på ebay før. er så redd for at det ikke skal passe osv. har du noe erfaring med ebay?? Har en god del erfaring med ebay, men som posten ovenfor denne nevner så er det mye dårlig også. Hvis du har en enkel størrelse, standard, så er det enkelt å finne mye rimelig der inne, hvertfall rimeligere enn å kjøpe alle kjolene i norge. Ta et søk på ebay og se hva du finner. Bruk en selger som har solgt mye og har positiv feeback. Håper du finner noe der
NoAngel Skrevet 23. februar 2010 #11 Skrevet 23. februar 2010 jeg bestiller mine kjoler på dhgate veldig fornøyd!
mooia Skrevet 23. februar 2010 Forfatter #12 Skrevet 23. februar 2010 Har en god del erfaring med ebay, men som posten ovenfor denne nevner så er det mye dårlig også. Hvis du har en enkel størrelse, standard, så er det enkelt å finne mye rimelig der inne, hvertfall rimeligere enn å kjøpe alle kjolene i norge. Ta et søk på ebay og se hva du finner. Bruk en selger som har solgt mye og har positiv feeback. Håper du finner noe der tusen takk for svar, jeg håper også jeg finner noe der
lilleGrethe Skrevet 23. februar 2010 #13 Skrevet 23. februar 2010 Jeg liker ikke å handle klær og sko på nett, synes det er vanskelig nok å finne klær som passer godt når jeg får prøvd på forhånd. Det må vel finnes noe på Sørlandssenteret og i Markens? Har ikke vært i Kristiansand på lenge, men det burde være verdt et besøk for ihvertfall en av kjolene du trenger. Lykke til!
mooia Skrevet 24. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 24. februar 2010 Jeg liker ikke å handle klær og sko på nett, synes det er vanskelig nok å finne klær som passer godt når jeg får prøvd på forhånd. Det må vel finnes noe på Sørlandssenteret og i Markens? Har ikke vært i Kristiansand på lenge, men det burde være verdt et besøk for ihvertfall en av kjolene du trenger. Lykke til! Jeg har ikke funnet noe jeg liker ennå, men har jo noen mnd igjen å lete på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå