Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 Er voksen kvinne som ønsker å reise til en gresk øy i sommer. Hvor kan det være greit å reise alene? Jeg trenger ikke party og fest. Men litt opplevelser, fine strender og hyggelige steder å spise om kvelden. Har aldri vært i Hellas før.
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Er voksen kvinne som ønsker å reise til en gresk øy i sommer. Hvor kan det være greit å reise alene? Jeg trenger ikke party og fest. Men litt opplevelser, fine strender og hyggelige steder å spise om kvelden. Har aldri vært i Hellas før. hei var i parga alene i august. Helt fantastisk deilig. Driver å vurderer å reise alene igjen selvom jeg har kjæreste...bare fordi det var så deilig tur!
Gjest Gjest_lisa_* Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 hei var i parga alene i august. Helt fantastisk deilig. Driver å vurderer å reise alene igjen selvom jeg har kjæreste...bare fordi det var så deilig tur! Det som var så fint ved Parga var tryggheten jeg følte, uansett tid på døgnet jeg var ute og gikk i gatene. Trivelige folk å lett å komme i snakk på restaurant/pub, men ikke noe partysted. Var visstnok et diskotek der, men jeg oppdaget aldri det... Men mange trivelige greske puber med fin blanding av turister og grekere. Der var også mange utfluktsmuligheter og jeg var på flere, bl.a. til klippeklostrene i Meteora. Tok ofte badebåtene for å å komme til andre strender enn de som var i/rundt parga. Parga er heller ikke noe sted for gamle og småbarn pga nivåforskjeller og mange trapper. Var mest 35 + i alder, mange par men traff også flere andre som reiste alene. Føltes ikke turistifisert der, men mer internasjonalt på ett vis... Ingen masete selgere og innkastere, og bare det gjorde det lettere å være alene. Anbefales virkelig for å reise alene. Pga at det er et lite sted var det også lett å bli kjent både med folk og gater, og alt var tilgjengelig i gangavstand. Svært lite trafikk pga mange gater for smale for biler. Anbefaler evt sentralt hotell i parga. Parga er fastland, men fikk øyfølelse der. Veldig naturpent og vakkert område.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Jeg synes det høres skummelt ut å dra til Hellas og Tyrkia alene. Har hørt om bartendere som har puttet ting i glasset til jenter og voldtatt de senere. Det er jo ikke noe som skjer hver dag, men man må være spesielt forsiktig når man er alene. Jeg har bare vært på Kreta, Naxos og Mykonos. Av de vil jeg trekke frem Naxos som veldig fin øy, jeg tror jeg kunne koset meg alene der. Mye å se, fine strender, hyggelige restauranter. Kan tipse deg mer om øya er aktuell for deg! Ta taxi istedet for å gå til og fra hotellet er også et tips jeg vil gi.
Gjest Lene 'ts' Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Parga høres jo deilig ut. Naxos har jeg sett litt på på nettet. Ser fint ut der også. Tar veldig gjerne i mot tips om den øya. For meg ser den sånn ut som jeg forestiller meg at en gresk øy skal være. (Jeg er 45 år og er vel kanskje ikke i målgruppa for de som er ute etter å dope ned jenter...?)
livesen Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 På utsiden av Naxos ligger det en rad med øyer som kalles små kykladene . De er helt fantastiske . Det går båt fra Naxos . Båten heter skopelitos . Den stopper på alle øyene utover . Den tar turen en gang hver dag Eller kan jeg anbefalle antiparos, ved siden av Paros . Og spesielt hotel kouros .
livesen Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 http://www.islandstrolling.com/norwegian/index.htm Dette er en bra side , der en får god beskrivelse av de enkelte øyer .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå