Gjest Erik Skrevet 22. februar 2010 #1 Del Skrevet 22. februar 2010 Noen her som har tatt forfatterstudium? Erfaringer osv., fortell fortell! Ble det bokskriving etter studiet? Vil gjerne høre, for har tenkt å søke dette studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
phronima Skrevet 23. februar 2010 #2 Del Skrevet 23. februar 2010 Jeg vet ikke noe om selve studiet, men jeg kan i allefall fortelle deg at Bø har et flott studentmiljø med gode forelesere! Bygda er ikke så stor (i overkant av 5000 innbyggere), hovedgata er forferdelig stygg og omtrent hver tredje innbygger råner dag og natt, men studentmiljøet er veldig flott, og det er mange tilbud for studenter, blant annet Kroa i Bø hvis tidligere har blitt kåret til landets beste konsertscene. Om du er friluftstypen, har Bø også mye fin natur å by på, og om du liker badeparker, har vi jo Sommarland som er åpen på nettopp sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erik Skrevet 23. februar 2010 #3 Del Skrevet 23. februar 2010 Var ikke akkurat denne type info jeg ønsket meg, har allerede bestemt meg for hvor jeg skal søke. Det blir ikke Bø, sikkert ok plass men altfor langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 23. februar 2010 #4 Del Skrevet 23. februar 2010 Var ikke akkurat denne type info jeg ønsket meg, har allerede bestemt meg for hvor jeg skal søke. Det blir ikke Bø, sikkert ok plass men altfor langt unna. Du bør kanskje spesifisere HVILKEN info du er ute etter, og hvilket studium du skal søke på. Det tilbys forfatterstudier i Tromsø, Bergen og Bø, samt kreative skrivelinjer på fire folkehøgskoler. Jeg søkte meg inn på Skrivekunstakademiet i Bergen for fire år siden, og hadde planer om å begynne, men på grunn av diverse uplanlagte forhold gikk det ikke. Jeg fikk veldig godt inntrykk av skolen, flere av de "nye, store" har gått der, og undervisningspersonalet er det beste i Norge. Jeg har inntrykk av at dette er kanskje den mest anerkjente utdanningen, men i motsetning til studiene i Tromsø og Bø koster det å studere der, ettersom utdanningen er privat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
phronima Skrevet 23. februar 2010 #5 Del Skrevet 23. februar 2010 Var ikke akkurat denne type info jeg ønsket meg, har allerede bestemt meg for hvor jeg skal søke. Det blir ikke Bø, sikkert ok plass men altfor langt unna. Aha, jeg var ikke klar over at forfatterstudier på høgskole var andre steder enn i Bø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 23. februar 2010 #6 Del Skrevet 23. februar 2010 Aha, jeg var ikke klar over at forfatterstudier på høgskole var andre steder enn i Bø. Det stemmer faktisk;) Bø er den eneste høgskolen som tilbyr det. Utdanningen i Tromsø tilbys av universitetet i Tromsø, og den i Bergen av en privatskole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erik Skrevet 25. februar 2010 #7 Del Skrevet 25. februar 2010 Du bør kanskje spesifisere HVILKEN info du er ute etter, og hvilket studium du skal søke på. Det tilbys forfatterstudier i Tromsø, Bergen og Bø, samt kreative skrivelinjer på fire folkehøgskoler. Jeg søkte meg inn på Skrivekunstakademiet i Bergen for fire år siden, og hadde planer om å begynne, men på grunn av diverse uplanlagte forhold gikk det ikke. Jeg fikk veldig godt inntrykk av skolen, flere av de "nye, store" har gått der, og undervisningspersonalet er det beste i Norge. Jeg har inntrykk av at dette er kanskje den mest anerkjente utdanningen, men i motsetning til studiene i Tromsø og Bø koster det å studere der, ettersom utdanningen er privat. Som jeg sier innledningsvis så ønsker jeg å høre erfaringer fra selve studiet, fra de som har tatt studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diane Skrevet 25. februar 2010 #8 Del Skrevet 25. februar 2010 Vil anbefale deg å spørre på www.dikt.no, om du ikke allerede har gjort det. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå