Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2003 #21 Skrevet 12. september 2003 Ja linfrøolje inneholder både omega 3, omega 6 og omega 9. Men udos choice er sammensatt slik at den har det ideelle forhold mellom disse fettsyrene. Det har ikke linfrøolje. Hvis man f.eks. har psoriasis er det uheldig å få i seg for mye av en av dem i forhold til de andre (husker ikke hvilken). Så da kan det sikkert gjelde andre ting også.
Gjest Gjesta Skrevet 13. september 2003 #22 Skrevet 13. september 2003 Det er bare det at for å få i deg samme mengden olje med kapsler (dagsdosen av oljen er jo 2-3 ss. pr. dag) skal det MANGE kapsler til. Og det blir dyrt...Doseringen som står på kapselboksen tilsvarer på ingen måte 2-3 ss. pr. dag. Synes ikke oljen smaker noe spes. jeg! Men vet at mange blander den i juice o.l. Da kan det vel ikke være noe problem? Jeg fikk forresten også beskjed om at den flytende oljen absolutt var å anbefale. *sukk* jo jeg var redd for det,,jeg spise tranpiller mo tørr hud nå da..men udos choice var bedre.. jeg får prøve blande den ut da =)
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #23 Skrevet 6. november 2008 Jeg ga det til sønnen min istedenfor tran. Udo`s blir ofte anbefalt til små barn p.g.a. omega 3-6-9. Om det hjelper mot det du sa vet jeg ikke noe om, men sunt er det jo, så det skader hvertfall ikke. Udos gjør tørre øyne, hud og tarmer om til fuktige fosser som gjør godt for både kropp og sjel. Jeg anbefaler på det sterkeste!
Gjest Forgetful94 Skrevet 7. november 2008 #24 Skrevet 7. november 2008 Tenkte jeg bare skulle opplyse om at linfrøolje gjør sammen nytten. Den har også omega 3,6 og 9 og er betraktelig billigere enn udos choise. Jeg brukte udos chice før, men fikk vite dette gjennom en bekjent. Så siden da har jeg brukt linfrøolje som man også kjøper på helsekosten. Smaker helt ok. Pleier også å helle juice i meg, rett etter oljen. Kan forøvrig nevne at også jeg har sensitiv hud med atopiske problemer. Lykke til! Hei! Jeg vil bare si at linfrøolje ikke hjelper for alle, siden det inneholder 4 ganger mer Omega 3 enn Omega 6. Da blir det ubalansert
Gjest Geir Harald MATteknolog Skrevet 24. februar 2009 #25 Skrevet 24. februar 2009 Jeg ga det til sønnen min istedenfor tran. Udo`s blir ofte anbefalt til små barn p.g.a. omega 3-6-9. Om det hjelper mot det du sa vet jeg ikke noe om, men sunt er det jo, så det skader hvertfall ikke. Dette tar jeg stor avstand fra! Barn SKAL ha Marint fett i form av fet fisk eller tran! Udo's choice inneholder kun fett fra planter og har dermed ikke de essensielle EPA og DHA fettsyrene som er viktig for utviklingen av hjernen til barn (og voksne!)
Karry Skrevet 24. februar 2009 #26 Skrevet 24. februar 2009 Er det noen av dere som har prøvd Udos Choice? Jeg ble anbefalt dette av hudpleier mot sensitiv hud. har søkt litt på nettet og funnet sider for Udos Choice som lover gull og grønne skoger - skal hjelpe for alt fra dårlig fordøyelse til eksem. Jeg blir bare skeptisk av å lese slike sider. Men det skal jo inneholde Omega 3, 6 og 9 og det høres jo bra ut. Er det noen som har noen erfaringer å dele? Jeg har prøvd det, men må si at det smaker så j***** at jeg begge gangene jeg har prøvd har gitt opp hele greia.....
Karry Skrevet 24. februar 2009 #27 Skrevet 24. februar 2009 Udos gjør tørre øyne, hud og tarmer om til fuktige fosser som gjør godt for både kropp og sjel. Jeg anbefaler på det sterkeste! Hmm! Tørr tarm du! Hvordan kjennes det?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #28 Skrevet 26. mars 2009 Hmm! Tørr tarm du! Hvordan kjennes det? Hard avføring. 1
fargegla82 Skrevet 31. mars 2009 #29 Skrevet 31. mars 2009 Har prøvd hardt i en periode både en og to ganger med noen mnd imellom å få i meg den flytende, den må jo være lettest for kroppen å ta opp, og er veldig mye billigere. MEN lukt,smak og konsistens gjør at jeg blir kvalm og uvel lenge etter,gikk og gulpet på oljen, til tross for blanding med masse juice/vann..Tran m sitron tar jeg mye lettere faktisk. Kjøpt 90 kapsler Udos idag 198kr! :/Dyrt, håper de selges til en lavere pris et eller annet sted, ellers blir det dyrt i lengden. Blir glad for tips!",)
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #30 Skrevet 31. mars 2009 Blir det ikke mange ekstra kalorier hvis man skal spise 2-3 ss om dagen? Husker jeg leste et sted at 1 ss olje er 120 kalorier. Dumt å bruke Udos hvis jeg ønsker å gå ned i vekt?
fargegla82 Skrevet 13. april 2009 #31 Skrevet 13. april 2009 Blir det ikke mange ekstra kalorier hvis man skal spise 2-3 ss om dagen? Husker jeg leste et sted at 1 ss olje er 120 kalorier. Dumt å bruke Udos hvis jeg ønsker å gå ned i vekt? Neinei,tvert i mot!det er faktisk gunstig å ta udos - den inneholder fettsyrer som øker fettforbrenningen, (i motsetning til karbohydrater, som vi bør ha litt av men ikke for mye..skal en gå ned mye får en best effekt av å kutte ut det meste av karbohydrater) Læreren min som underviser i kosthold gikk ned flere kg etter omlegging av kosthold samt inntak av udos - i riktig dose, verken for lite eller for mye Veldig lite olje i kapslene så en må ta minst 9 hver dag, så jeg har begynt med den flytende, en flaske varer myye lengre.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2009 #32 Skrevet 15. april 2009 Hei! Jeg bruker også udos choice. Hos meg forandret veldig mye seg. Huden, matvaner og mage. Jeg fikk mykere hud samt at jeg fikk mindre "utbrudd". Jeg tar udos Choise før jeg spiser. Jeg spiser nå halvparten av det jeg spiste før. Jeg spiste mye før. Har ikke så mye sukker hunger. Er lengere mett. Har gått ned noen kilo også. Fett forbrenner fett! Husk at 80% av hjernen er fett. Hvordan skal man fungere uten de riktige fettsyrene? (Men husk at det er forskjell på fett!) Siden Udos er planteoljer så harskner ikke oljen så fort. Omega 3 basert på fisk,krill osv harskner fort. Da går kvaliteten ned. Et tips er å sjekke internettbutikker som selger helsekost. De har stadig tilbud. Kjøpte udos Choise her i forrige måned til 199 pr o,5! Det er billig det! Lykke til!
Gummiloppa Skrevet 15. april 2009 #33 Skrevet 15. april 2009 Kjøpte meg Udo's Choice i oljeform i dag, og syns faktisk ikke det smakte så gæli når jeg blanda det ut med juice. Er veldig spent på om jeg ser noen resultater på huden og fordøyelsen etterhvert
Fat Sally Lee Skrevet 15. april 2009 #34 Skrevet 15. april 2009 Jeg har brukt Udos Choice i flere perioder, og det hjelper faktisk på huden og fordøyelsen. Forøvrig synes jeg tran gjør samme nytten til en liten brøkdel av prisen. Men, for å få en optimal oljeblanding til en billig penge går det an å lage oljeblandinegn selv. Finnes masse oppskrifter rundt omring, hvor linfrøolje ofte inngår. Det smaker sjelden godt av slike oljer, men det er verdt den vonde smaken i 5 sekunder hver dag, synes jeg.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 26. april 2009 #35 Skrevet 26. april 2009 Kjøpt 90 kapsler Udos idag 198kr! :/Dyrt, håper de selges til en lavere pris et eller annet sted, ellers blir det dyrt i lengden. Blir glad for tips!",) Hei fargegla82, kjøp på iherb.com :-) Helt genialt. Jeg kjøper glass med 190 kapsler til 180,- kr. Pluss frakt da, men jeg har en tendens til å kjøpe masse rart av vitaminer og ting og tang når jeg først handler derfra. Obs, det kan komme 25% mva på når det kommer til norge! Hilsen Silje(også 82-modell!)
Gjest Anette Skrevet 9. november 2011 #36 Skrevet 9. november 2011 Angående Udo's Choice versus fiskeoljer. Jeg har aldri likt fisk, og knapt spist fiskeboller/pinner som barn, og som voksen ikke det engang. Aldri tatt tran heller. Idag er jeg 39 år, og har vært vegetarianer i over 6 år, og dermed heller ikke rørt fisk i det hele tatt på mange år. Tar heller ikke nå tran, da det blir feil i forhold til mitt standpunkt. Udo's Choice har jeg derimot tatt, og jeg tror det hjelper meg med å holde meg frisk, samt kanskje det bidrar til at det psykiske i allefall ikke blir verre? Mitt eksem, som jeg har hatt siden jeg var barn, er kraftig redusert (keratosis pilaris, som sies å bli bedre av omega 3). Jeg trener litt styrke, og har jogget i mange år. Er opptatt av variert kosthold, og prøver å passe på vitamin/mineral-balanse gjennom kostholdet, samt at jeg prøver å passe på at proteininntaket dekker mine behov. Som avdanket kokk, vet jeg bittelitt om ernæring også, men siden jeg aldri har hatt i meg ett minimumskrav når det kommer til fiskemiddager i uken, hvordan har jeg aldri manglet noe ved blodprøver hos legen, som jeg tar jevnlig, nettopp fordi jeg er vegetarianer? Jeg er nesten aldri syk, det burde jeg jo da vært, hvis Udo's oljer ikke er bra nok for meg? Jeg tok kapsler før, men siden jeg fikk høre at den flytende var rimeligere, kjøper jeg den. Da får jeg en god unnskyldning til å lage meg smoothie hver morgen, da oljen ikke smaker noe oppi den
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2012 #37 Skrevet 12. november 2012 som jeg vet har linfrøoljen omega 3 og 6 ikke 9. Vi (hele familien) har begynnt med linfrøoljen og nå prøver vi udo´s choice. Den er litt "verre" i smaken, men det er bare noen dager med tilvening som skal til! Vi har begynnt pga. eksem hos 5æåringen vår. Den er borte nå!!!!!! (etter ca. to uker), jeg er fortsatt litt skeptisk om det er virkelig oljen.....??? men utslettet er borte! så vi fortsetter med minst mulig sukker og en stor skje olje til hver av oss hver dag. Det er vært å prøve, kan ikke skade og er i hvet fall bedre valg enn kortisonkrem som vi brukte i neste to år. flasken kostet over 300 kroner, men er absolutt vert å prøve. Lykkelig mamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå