Junebug Skrevet 7. september 2003 #1 Skrevet 7. september 2003 Er det noen av dere som har prøvd Udos Choice? Jeg ble anbefalt dette av hudpleier mot sensitiv hud. har søkt litt på nettet og funnet sider for Udos Choice som lover gull og grønne skoger - skal hjelpe for alt fra dårlig fordøyelse til eksem. Jeg blir bare skeptisk av å lese slike sider. Men det skal jo inneholde Omega 3, 6 og 9 og det høres jo bra ut. Er det noen som har noen erfaringer å dele?
Soria Skrevet 7. september 2003 #2 Skrevet 7. september 2003 Jeg har ikke prøvd den selv, men jeg har sett den anbefalt av brukere på treningsforum på grunn av innholdet av omega 3, 6 og 9.
Vianne Skrevet 7. september 2003 #3 Skrevet 7. september 2003 Jeg ga det til sønnen min istedenfor tran. Udo`s blir ofte anbefalt til små barn p.g.a. omega 3-6-9. Om det hjelper mot det du sa vet jeg ikke noe om, men sunt er det jo, så det skader hvertfall ikke.
Gjest Junebug ii Skrevet 8. september 2003 #4 Skrevet 8. september 2003 Ztella - jeg trodde Omega 3 var viktig for barn, men ikke 6 og 9. Trodde det var viktigere for voksne og at barn helst ikke skulle ha så mye av det? Er det ingen andre her som har erfaring med Udos Choice?
Vianne Skrevet 8. september 2003 #5 Skrevet 8. september 2003 Joda, det var 3 jeg mente var viktig, men tok med de andre i farten. Jeg vet jo ikke så mye, som jeg sa, men jeg vet at den blir anbefalt til barn også. Dette var det jeg fant i farten.. "(Udo`s Choice er en blanding av omega 3,6 og 9 fettsyrer- vegetabilsk olje). Selv om man gir vitaminer (feks Biovit), så bør man også gi olje i tillegg- da oljen er fettsyrer som er viktige for utvikling av hjernen og kroppens system generelt."
Gjest Petruska unplugged Skrevet 9. september 2003 #6 Skrevet 9. september 2003 Jeg har brukt Udos Choice (i flytende form) i flere år og merker det fort, spesielt på huden, om jeg skulle gå tom noen dager. Hjelper kjempebra spesielt for hudproblemer. Selv har jeg ømfindtlig og tørr hud som har forbedret seg vesentlig etter at jeg begynte med Udos Choice. Jeg merker det bl.a. på at jeg ikke trenger å smøre meg like mye som før. Til og med på huden i ansiktet bruker jeg mye mindre krem enn før. Huden smøres innenfra. Disse fettsyrene skal hjelpe mot mange slags plager men dette er de viktigste endringene som har skjedd med meg!
Junebug Skrevet 9. september 2003 Forfatter #7 Skrevet 9. september 2003 Takk for svar Petruska! Det var denne "smøringsvirkningen" hudpleieren nevnte for meg. Godt å høre at dette faktisk stemmer. Jeg tror jeg skal prøve dette når jeg har spist alle trankapslene mine. Husker du hvor mye en flaske flytende Udo's Choice koster? Har inntrykk av at det er ganske dyrt.
Gjest Petruska unplugged Skrevet 9. september 2003 #8 Skrevet 9. september 2003 Hmm, tror jeg betalte tohundreogførtiettellerannet sist, for en halvlitersflaske. Synes ikke det er så ille jeg! Men nå er jeg så harry at jeg ofte kjøper helsekostgreier når jeg er i Sverige jeg da, og det er jo billigere...
Gjest Murron Skrevet 10. september 2003 #9 Skrevet 10. september 2003 Hei Har det litt travelt nå, men jeg er også plaget med sensitiv hud. Kjøpte flytende Udos hos helsekost. Den koster 247,- og varer i 6 uker. Skal stå i kjøleskapet. Og den virker på meg, det finnes flere artikler om det på nettet. Det er faktisk sant at den smører huden på innsiden. Men den er fæl å svelge da! :blunke:
Vianne Skrevet 11. september 2003 #10 Skrevet 11. september 2003 Skal være lurt å blande den i et glass med tropisk nektar eller noe sånt? Da kjenner en ikke smaken så godt. Ellers vet jeg at noen bruker den på salat også.
mellom Skrevet 11. september 2003 #11 Skrevet 11. september 2003 jeg bruker den i grøten til barna mine - den smaker i grunnen ikke så mye. har tenkt å ta den selv, men... greier ikke oljekonsistensen uten at den kommer med noe annet - synd at den ikke skal varmes - a hadde jeg stekt mat i den.
Gjest Anonymous Skrevet 11. september 2003 #12 Skrevet 11. september 2003 Hei! Har brukt Udos Choise og et halvt tre år. Begynte pga problemer med svært fet hud og høy talgproduksjon. Etter etpar uker bedret huden seg. I tillegg ble problemet med tørre, såre lepper borte (begynte en vinter) Men det beste, som gjør at jeg fortsatt tar den, er at jeg ikke lenger har problemer med stive ledd. Har mange revmatikere i familien, vet ikke om det var årsaken, men jeg var veldig stiv i alle ledd om morgenen. Tungt å bryte seg ut av senga. Etter 3-4 uker med oljen var jeg myk som en katt! Det smaker pyton, og olje-konsistensen er fæl. Det løser jeg slik: To slurker fra flaska spyles ned med en dl juce. Da forsvinner smak og konsistens fort. Og: det er verdt det for meg! Høres ut som rene reklamen, kan jo ikke vite om det virker slik på andre, men det var erfaringer som var etterlyst her. Hilsen KateR
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2003 #13 Skrevet 11. september 2003 jeg sliter med og få svelget flytende jeg da..og tenkte jeg skulle prøve kapslene.. men..de hjelper ja
Junebug Skrevet 12. september 2003 Forfatter #14 Skrevet 12. september 2003 jeg sliter med og få svelget flytende jeg da..og tenkte jeg skulle prøve kapslene.. Hudpleieren som anbefalte Udos Choice sa at oljen virket bedre enn tablettene. Er det noen som har prøvd tablettene? Hvordan smaker oljen? Verre enn tran? :grøsse:
Gjest Petruska unplugged Skrevet 12. september 2003 #15 Skrevet 12. september 2003 Det er bare det at for å få i deg samme mengden olje med kapsler (dagsdosen av oljen er jo 2-3 ss. pr. dag) skal det MANGE kapsler til. Og det blir dyrt...Doseringen som står på kapselboksen tilsvarer på ingen måte 2-3 ss. pr. dag. Synes ikke oljen smaker noe spes. jeg! Men vet at mange blander den i juice o.l. Da kan det vel ikke være noe problem? Jeg fikk forresten også beskjed om at den flytende oljen absolutt var å anbefale.
Gjest Gjest 2220499 Skrevet 12. september 2003 #16 Skrevet 12. september 2003 Tenkte jeg bare skulle opplyse om at linfrøolje gjør sammen nytten. Den har også omega 3,6 og 9 og er betraktelig billigere enn udos choise. Jeg brukte udos chice før, men fikk vite dette gjennom en bekjent. Så siden da har jeg brukt linfrøolje som man også kjøper på helsekosten. Smaker helt ok. Pleier også å helle juice i meg, rett etter oljen. Kan forøvrig nevne at også jeg har sensitiv hud med atopiske problemer. Lykke til!
Gjest Gjest 2220499 Skrevet 12. september 2003 #17 Skrevet 12. september 2003 Tenkte jeg bare skulle opplyse om at linfrøolje gjør sammen nytten. Den har også omega 3,6 og 9 og er betraktelig billigere enn udos choise. Jeg brukte udos chice før, men fikk vite dette gjennom en bekjent. Så siden da har jeg brukt linfrøolje som man også kjøper på helsekosten. Smaker helt ok. Pleier også å helle juice i meg, rett etter oljen. Kan forøvrig nevne at også jeg har sensitiv hud med atopiske problemer. Lykke til!
Gjest Gjest 1977 Skrevet 12. september 2003 #18 Skrevet 12. september 2003 Tenkte jeg bare skulle opplyse om at linfrøolje gjør sammen nytten. Den har også omega 3,6 og 9 og er betraktelig billigere enn udos choise. Jeg brukte udos chice før, men fikk vite dette gjennom en bekjent. Så siden da har jeg brukt linfrøolje som man også kjøper på helsekosten. Smaker helt ok. Pleier også å helle juice i meg, rett etter oljen. Kan forøvrig nevne at også jeg har sensitiv hud med atopiske problemer. Lykke til!
Gjest Gjest 1977 Skrevet 12. september 2003 #19 Skrevet 12. september 2003 Tenkte jeg bare skulle opplyse om at linfrøolje gjør sammen nytten. Den har også omega 3,6 og 9 og er betraktelig billigere enn udos choise. Jeg brukte udos chice før, men fikk vite dette gjennom en bekjent. Så siden da har jeg brukt linfrøolje som man også kjøper på helsekosten. Smaker helt ok. Pleier også å helle juice i meg, rett etter oljen. Kan forøvrig nevne at også jeg har sensitiv hud med atopiske problemer. Lykke til!
Gjest Gjest 1977 Skrevet 12. september 2003 #20 Skrevet 12. september 2003 Tenkte jeg bare skulle opplyse om at linfrøolje gjør sammen nytten. Den har også omega 3,6 og 9 og er betraktelig billigere enn udos choise. Jeg brukte udos chice før, men fikk vite dette gjennom en bekjent. Så siden da har jeg brukt linfrøolje som man også kjøper på helsekosten. Smaker helt ok. Pleier også å helle juice i meg, rett etter oljen. Kan forøvrig nevne at også jeg har sensitiv hud med atopiske problemer. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå