Gå til innhold

jeg dagdrømmer mye

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_daydreamer_*
Skrevet

som overskriften sier så dagdrømmer jeg MYE, om jeg er forelsket i en mann over tid eller bare har en liten crush på en så kan jeg dagdrømme meg bort ofte om hvordan livet kunne vært om vi hadde blitt sammen.

alt fra hus, barn, vennemiljø og nettverk og hvordan jeg tror jeg ville hatt det sammen med denne mannen.

noen ganger så tror jeg at forelskelsen/crushet blir forsterket med all den dagdrømmingen og lager et urealistisk bilde av hvordan han er og det livet ville vært...

flere som meg her? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hehe_*
Skrevet

Jeg er mann og ja. Jeg syns dagdrømming er et tegn på at du er kreativ har ett rikt indre liv, mens mange bare opplever og reagerer.

Håper å finne ei som kan det å drømme seg vekk litt ^^

Skrevet

Lever til tider nesten mer i dagdrømmer enn i det virkelige liv, jeg. Nesten plagsomt. Har alltid vært slik.

Skrevet

Jeg er også sånn som kan drømme meg vekk. Syns det er godt i blant, er på en safe plass, og alt er perfekt og sånn som jeg vil ha det for meg og min ektemann.

Skrevet

Ja. Jeg drømmer meg aaalt for mye vekk til mitt eget beste!

Får jo et romantisert og naivt syn på de jeg drømmer om, som ikke alltid stemmer med virkeligheten! Men det er deilig å drømme litt ;)

Skrevet

Jeg dagdrømmer myyye, nesten så mye at jeg blir irritert på meg selv. Mest irritert blir jeg de gangene jeg dagdrømmer om et annet resultat på noe som allerede har hendt.

Samtidig tror jeg at det at det å kunne tenke seg litt vekk viser at en er i stand til å se noe annet enn det man konkret ser, det viser kanskje også at man kan se ting fra flere sider, og jeg synes også det kan kalles visualisering som igjen f.eks. kan bevisstgjøre etc. i forkant av et eller annet eller visualisere et resultat.

Jeg tenker mye, jeg dagdrømmer mye og jeg skriver mye. For meg henger det sammen.

Skrevet
Jeg dagdrømmer myyye, nesten så mye at jeg blir irritert på meg selv. Mest irritert blir jeg de gangene jeg dagdrømmer om et annet resultat på noe som allerede har hendt.

Samtidig tror jeg at det at det å kunne tenke seg litt vekk viser at en er i stand til å se noe annet enn det man konkret ser, det viser kanskje også at man kan se ting fra flere sider, og jeg synes også det kan kalles visualisering som igjen f.eks. kan bevisstgjøre etc. i forkant av et eller annet eller visualisere et resultat.

Jeg tenker mye, jeg dagdrømmer mye og jeg skriver mye. For meg henger det sammen.

Er ikke dagdrømming først og fremst et tegn på flukt fra virkeligheten og således heller et tegn på at virkeligheten oppleves som mer krevende enn hva man klarer å yte fremfor først og fremst en positiv ressurs som bør dyrkes?

Skrevet
Er ikke dagdrømming først og fremst et tegn på flukt fra virkeligheten og således heller et tegn på at virkeligheten oppleves som mer krevende enn hva man klarer å yte fremfor først og fremst en positiv ressurs som bør dyrkes?

Jo, jeg er enig med deg, rent prinsipielt. Imidlertid opplever jeg personlig det litt annerledes - at jeg kan bruke det til noe.

Skrevet

Jeg dagdrømte mye før, men ikke så mye nå lenger. Nesten så jeg savner det litt, deilig å kunne drømme seg litt bort. ;)

Skrevet
Jeg dagdrømte mye før, men ikke så mye nå lenger. Nesten så jeg savner det litt, deilig å kunne drømme seg litt bort. ;)

Hehe ja gjør vel det litt selv her jeg sitter og trykker på kvinneguiden :sukk:

Skrevet

Tror det er positivt å ha denne evnen til å lage bilder og historier og framkalle følelser. Det er vel denne evnen man trener opp når man f.eks. leser bøker.

Jeg drømmer meg også bort endel, det er jo koselig så lenge det ikke tar overhånd. Akkurat nå dagdrømmer jeg om en jeg er betatt av...

Skrevet

Jeg dagdrømmer ofte nesten for mye...Spesielt når jeg er singel og finner en kar jeg er interessert i. Syns det kan bli alt for mye fordi jg begynner å dagdrømmer om fremtiden osv og når virkeligheten setter meg på plass blir det hardere og tristere. Men er så koselig da:P

Skrevet

Jeg og. Det er dagdrømmene som gjør livet verdt å leve. Tenk om det egentlig er dagdrømmen som er det virkelige livet?

Skrevet
som overskriften sier så dagdrømmer jeg MYE, om jeg er forelsket i en mann over tid eller bare har en liten crush på en så kan jeg dagdrømme meg bort ofte om hvordan livet kunne vært om vi hadde blitt sammen.

alt fra hus, barn, vennemiljø og nettverk og hvordan jeg tror jeg ville hatt det sammen med denne mannen.

noen ganger så tror jeg at forelskelsen/crushet blir forsterket med all den dagdrømmingen og lager et urealistisk bilde av hvordan han er og det livet ville vært...

flere som meg her? :sjenert:

Ja, kjenner meg igjen! Har alltid tenkt langt frem og dagdrømt som du sier her. Har vært på første daten og ser allerede for meg familien, hvordan barna ville se ut, bilen vi kjører og bryllupet. :fnise: :rødme:

Skrevet

Jeg dagdrømmer ja.. Har jeg bare så vidt møtt en fyr, er jeg langt inne fremtiden (felles så klart:P) i hodet mitt. Jeg liker ikke at jeg gjør dette, for da kommer det ikke til å skje noe mer, for ingen har vel opplevd noe og etterpå kan si "dette er akkurat som jeg forestilte meg"? (jeg ønsker at noen kunne motsi meg på dette, så kan jeg bare forsette å drømme uten å ødelegge..)

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp. Jeg dagdrømmer som bare det. Du er ikke alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...