Gjest *TS* Skrevet 22. februar 2010 #1 Skrevet 22. februar 2010 En utrolig vond følelse. Våkner opp og er lei meg for det virket så virkelig. Kan gå rundt å være deppet over det i lang tid. (altså ikke flere dager, men et par timer atter at jeg har våknet) Jeg er utrolig glad i gutten og er livredd for at han skal være utro pga. at min forrige kjæreste var det og det ødela meg helt. Orker ikke gå gjennom det en gang til. Jeg og min kjære flyttet sammen til en annen by (pga. studier) etter å ha kun kjent hverandre i 10 mnd. Han er kun 21 og jeg er redd for at han føler han har bundet seg litt tidlig. Han snakker hele tiden om fremtiden vår, at han planlegger hvordan han skulle fri, hva barna våre skal hete osv. Alikevel klarer jeg ikke helt å tro på det... Han er en veldig attraktiv gutt og jeg vet at han blir sjekket mye opp på byen. Vi er sjelden ute sammen fordi jeg er litt ferdig med bylivet. Er 5 år eldre enn han... noe som også spiller en stor rolle med tanke på at jeg kanskje er mer klar til å slå seg til ro enn det han er... Idag fant jeg et langt sort hår i undertøysskuffen min, selv har jeg kort blondt hår. Dette gjorde at jeg friket ut litt. Det har ikke vært noen inne i leiligheten vår på flere mnd som har langt sort hår (så vidt jeg vet ) synes han begynte å oppføre seg litt rart når jeg spurte om det. Måtte plutselig på do og begynte å rydde på kjøkkenet etterpå. resten av kvelden satt vi i hver vår ende av sofaen. Jeg tror ikke han har vært utro eller kommer til å være det, men det er noe som gnager så innmari inne i hodet mitt og klarer ikke slutte å tenke på det. Jeg har så dårlige erfaringer med forhold at jeg tror ikke jeg helt klarer å slå meg til ro. Hjælp mæ. Blir sprø her!!! dere kan spare dere for meldinger som sier at jeg har dårlig selvtillit og si at det virker som jeg er fryktelig usikker bla bla bla. Godt mulig det, men jeg trenger oppmuntring og å høre om noen har/hatt samme "problemet"
Mir Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 du MÅ fortelle deg selv at dette bare er en drøm. Ikke la det påvirke ditt humør til han osv. Det er feil. Drømte selv dette hver eneste uke i flere måneder =) Det er halvannet år siden nå , og han har ikke vært utro enda ; ) Nå har jeg til og med drømt at jeg har selv vært utro 3 ganger siste måneden, men det har jeg ingen planer om. Skal man begynne med drømmetydning så sies det jo at det betyr ikke alltid det man drømmer, men at det er mange metaforer. Jeg vet hva du mener med den triste følelsen, og har selv vært på gråten og våknet opp slik fra drømmene før jeg skjønner at det ikke er realiteten. slet også med det samme som deg, men kanskje hjernen min nå bare vet at han ikke kommer til å gjøre det samme, og derfor har det roet seg ? Jeg nevnte det for samboeren min og kanskje det var det som også hjalp.. aner ikke. Uansett er det ikke noe du skal ta bokstavelig. Alle ting vi drømmer i løpet av livet, så er det jo som regel ikke noe som skjer : ) Men du husker dette fordi det er følelsemessig..
Wonders Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 Jeg hadde fortalt han det, ikke alt, men nok til at han forstår at det ikke er hans skyld, men at du trenger noen trøstende ord. Kan forestille meg åssen dette er faktisk. Opplevde noe kjipt oxo. Før vi skulle til Egypt 1. gang. Jeg drømte han var utro på en stor båt med mange høye vinduer. Så jeg fortalte han, jeg var jo helt i sjokk... Det viste seg imidlertid når vi kom til Kairo at denne båten eksisterte, og både han og jeg bare satt i bussen å stirret. Det var ennå ekklere! Det var den jeg hadde sett! Aldri sett noe lignende før eller siden. Vi fnyser av det nå, men da var det ekkelt asså... Glad jeg fortalte han med en gang. 1
Gjest *TS* Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Jeg stoler på han, det er bare jentene jeg er mer usikker på tror jeg. Man vet jo aldri hva de kan friste en mann med... jeg har sagt til han tidligere at jeg har hatt vonde drømmer om han. Responsen jeg får da er: pus da, ikke tenk på det. Også et klapp på hodet liksom.. Jeg vil høre at han si: jeg kunne ALDRI vært utro mot deg. trenger på en måte en slags bekreftelse. Men alikevel vil jeg ikke si til ha at jeg har drømt det oftere og oftere i det siste. Syns det fremstiller meg svak og usikker, og det vil jeg ikke at han skal tro om meg. Jeg vil være selvstendig og sterk!!! Han er verdens beste kjæreste og jeg vil ikke miste han for noe. Tror det er derfor jeg er ekstra redd for at noe sånt skal skje. Har har aldri vært utro mot tidligere kjærester selv om de har behandlet han dårlig og vært utroe selv. Han har en veldig høy moral og synes skilsmisse er en synd. Han er en utrolig ordentlig gutt, så hvorfor klarer jeg ikke å "se" det!!!???
Asteria Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har lest litt om drømmetydning og når man drømmer om at partneren er utro betyr det det motsatte.. at han kommer til å være tro mot deg.. Men jeg tenker at mye av det vi har i underbevisstheten kommer opp i drømmene.. og du sier at du er redd for at det skal skje.. og da er det ikke rart du drømmer om det.. Det er jo naturlig å være redd for det da du har opplevd dette før i tidligere forhold.. Hvis han oppførte seg litt rart pga av det håret så er det kanskje bare fordi han ble skuffet over reaksjonen din, at han blir lei seg da han forstår at du ikke stoler på han.. for alt du vet kan det jo være du som har dratt med deg det håret.. Prøv å ta til deg det han sier til deg.. Stol på det han sier.. Han sier han vil gifte seg med deg, ha barn med deg.. Tror du han ville sagt det hvis han ville ha noen andre? Jeg vet det er vanskelig.. har også en kjæreste som blir sjekket opp mye, og det er ikke kult.. men det han sier sier han for en grunn.. han mener det.. Jeg tenker også at det er viktig å være åpen og ærlig rundt dette.. slik at han forstår hvorfor slike følelser dukker opp.. vet han hva du har opplevd før? Fortell han hva du tenker på en saklig måte.. si at du er redd.. så slipper du å lure i stillhet og kanskje få noen utbrudd i ny og ne, det er ikke bra for noen av dere.. Jeg er sikker på at han vil forstå..
Gjest Iah Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Jeg stoler på han, det er bare jentene jeg er mer usikker på tror jeg. Man vet jo aldri hva de kan friste en mann med... Jeg skjønner ikke dette. Det er da ikke andre jenter du skal stole på. Hvis du faktisk stoler på kjæresten din spiller det ingen rolle hva andre jenter eventuelt frister han med.
¤Pernille¤ Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Jeg har lest litt om drømmetydning og når man drømmer om at partneren er utro betyr det det motsatte.. at han kommer til å være tro mot deg.. Stemmer Samtidig kan man drømme sånt hvis man er bekymret for det. Jeg har også opplevd lignende, med min eks. Jeg vet fremdeles ikke om han var utro mot meg, jeg fant beviser som ganske tydelig sa at han hadde gjort noe i det minste, men han nektet for alt og ble kjempesint. Jeg skjønner veldig godt at du er redd det skal skje igjen, men det finnes faktisk skikkelige mannfolk der ute også Det at han reagerte merkelig når du spurte om håret kan jo være fordi han ikke skjønte at du kunne reagere på noe sånt. For håret kan jo faktisk være fra hvem som helst... En liten historie som kanskje kan hjelpe: Foreldrene mine var på en Danmarkstur sammen (Pappa er dansk), og hadde satt seg ned ved frokostbordet. Pappa satt og spiste en brødskive med ost, da han plutselig drar et langt, krøllete, hvitt hundehår, som utvilsomt kom fra bikkja hjemme i Norge. Hår kan altså lett bli med og havne de rareste plasser
Gjest *TS* Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Stemmer En liten historie som kanskje kan hjelpe: Foreldrene mine var på en Danmarkstur sammen (Pappa er dansk), og hadde satt seg ned ved frokostbordet. Pappa satt og spiste en brødskive med ost, da han plutselig drar et langt, krøllete, hvitt hundehår, som utvilsomt kom fra bikkja hjemme i Norge. Hår kan altså lett bli med og havne de rareste plasser Hehe, nå lo jeg godt. Skjønner selv at jeg bare hyper meg selv opp over en liten bagatell. Det var bare det at reaksjonen hans var så ekkel. Jeg tror virkelig ikke at han har hatt en annen jente i leiligheten mens jeg har vært borte, men blir litt paranoid med alle tankene som surrer i hodet for tiden. Det at jeg drømmer om at han er utro betyr at han er tro får jeg ikke helt til å stemme. Drømmer er noen rare greier. Vil bare at tankene skal forsvinne for det ødelegger meg innvendig og jeg blir skeptisk til han uten grunn. Jeg har nylig sluttet på ppiller, så håper at humøret forandrer seg. Sykt hva disse pillene kan gjøre med psyken din. Skummelt. Skylder litt på pillene nå i første omgang
Gjest *TS* Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Jeg skjønner ikke dette. Det er da ikke andre jenter du skal stole på. Hvis du faktisk stoler på kjæresten din spiller det ingen rolle hva andre jenter eventuelt frister han med. Jeg skjønner hva du mener, har alltid tenkt sånn selv helt til nå. Det er bare det at jeg har mistet nesten all sexlyst i det siste, og jeg vet at han er veeeeldig glad i sex og trenger det jevnlig. DERFOR blir jeg redd. Har sluttet på pillen nå i håp om at lysten skal komme tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Jeg hadde akkurat samme problemet. Drømte hver natt at kjæresten var utro. Våknet av at jeg lå å grein. Måtte bare gå ut på gangen å sitte der til det hele var litt mer fjernt. Det føles SÅ ekte!! Av og til kunne jeg være så lei meg for det jeg hadde drømt at jeg ikke klarte å skjule det. Men da fortalte jeg det til kjæresten min, og han forsikret meg om at han ALDRI kom til å være utro mot meg. Men vær litt forsiktig med å fortelle ham d hver dag. Da kan han fort gå lei og oppgitt over at du "ikke stoler på han". Det sliter på ham også i lengden - det har jeg erfart. I tillegg er han av typen som aldri kunne vært utro, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg titt og stadig drømte at han var det. Men det er lett å si nå som d er over.. Problemet mitt var at jeg hele tiden tenkte at "hvem går vel rundt i utgangspunktet å TROR at kjæresten skal være utro? Selv den mest uskyldige kan være utro, så hvorfor skal ikke min også kunne være det?" Utrolig teit tankegang, men slik tenkte jeg, uheldigvis.. Det ødela mye for meg.. Det som fikk meg til å slutte å drømme om det, hvertfall ikke hver eneste natt, var faktisk at jeg leste litt om drømmetydning. Da fant jeg ut hvis en drømte at parteren var utro, så ville han være trofast (som en skrev tidligere). Dette hjalp meg veldig! Det var ett eller annet som skjedde inni hodet mitt. Ikke mer som skulle til. Og i ettertid jobbet jeg masse med "psyken" og tankegangen, og måtte gå skikkelig inn for å tenkte at "SLUTT, dette er tull!! Han kommer ikke til å være utro. Han er verdens beste kjæreste, og det er meg han vil ha" Så du må bare endre helt på tankegangen.. Tenk på noe koselig før du sovner! Og som hun ene nevnte, han sier ikke at han vil gifte seg med deg uten grunn vet du :-) Hørres ut som han er veldig glad i deg! Lykke til
Asteria Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Hvis du akkurat har sluttet med pillen er det ikke rart du er litt følsom... jeg var helt svingstang da jeg sluttet Nei, slapp helt av og kast de fantasiene ut av hodet
Gjest *TS* Skrevet 22. februar 2010 #12 Skrevet 22. februar 2010 Tusen takk for oppmuntring. Jeg trenger bare å forandre tankegangen, det vet jeg godt selv og. Jeg tror jeg bare må le litt av meg og si til meg selv at det jeg holder på med er tåpelig. Det er kun ødeleggende for forholdet og ikke godt for noen verdens ting. Man skal elske som om man aldri har blitt såret. Fortid er fortid, han er min framtid! Det er meg han elsker, om han skulle være så dust at han er utro er jeg ute av døra før han får tid til å forklare seg, og det vet han selv. jeg må slutte å bekymre meg og og stole på han :D
Gjest Gunner Skrevet 22. februar 2010 #14 Skrevet 22. februar 2010 "Det som fikk meg til å slutte å drømme om det, hvertfall ikke hver eneste natt, var faktisk at jeg leste litt om drømmetydning. Da fant jeg ut hvis en drømte at parteren var utro, så ville han være trofast" Jeg har selv lest litt drømmetydning, men tydeligvis ikke alt. Dette er tildels motstridende av hva jeg har lest. Siden jeg ønsker å lære mer, undrer jeg meg veldig på hvor har du lest dette henn? Håper på svar Hilsen nysgierrig.
Gjest Gjest_trollmor_* Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 du skal ikke være så sikker på at det ikke var noe i dette med håret... hørtes nesten ut som han jeg har litt på gang med (sier ikke at det er din kjæreste,men det kunne nesten høres ut som ham mtp alder og at dere flyttet til en by etter 10 mnd). Han jeg holder på med er 21 og har en samboer som er 5 år eldre... og jeg har langt mørkebrunt hår...
MiniMuffin Skrevet 22. februar 2010 #16 Skrevet 22. februar 2010 du skal ikke være så sikker på at det ikke var noe i dette med håret... hørtes nesten ut som han jeg har litt på gang med (sier ikke at det er din kjæreste,men det kunne nesten høres ut som ham mtp alder og at dere flyttet til en by etter 10 mnd). Han jeg holder på med er 21 og har en samboer som er 5 år eldre... og jeg har langt mørkebrunt hår... Hva i alle dager gir det deg å komme med en kommentar som dette??? Barnslig. 1
Gjest Gjest_trollmor_* Skrevet 22. februar 2010 #17 Skrevet 22. februar 2010 ville bare få frem at hun kanskje burde være litt obs...
Michelin Skrevet 22. februar 2010 #18 Skrevet 22. februar 2010 Ekkelt med det mørke håret du fant da. Hadde valgt å snakke med han om det, siden det plager deg såpass.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #19 Skrevet 22. februar 2010 Du er nok bare på en følelsesnurr, for de tingene du ramser opp er jo helt irrasjonelle grunner til å mistro kjæresten sin. Det er naturlig at man er litt redd når man har brent seg før, men din nye kjæreste fortjener jo ikke å bære korset for det din eks gjorde. All diskusjonen om drømmetydning, om det betyr at han er tro eller utro, er mildt sagt dum og ubrukelig. Jeg har drømt noen ganger at min kjære har forlatt meg for ei annen og vet hvordan det er å våkne og i et lite øyeblikk føle det er virkelig og kjenne sorgen i kroppen. Men han har aldri forlatt meg, min forrige gjorde derimot det og jeg tenker disse drømmene er en refleksjon av den angsten jeg kjente på når jeg ble forelsket på nytt. Forelskelse er generelt turbulent! Men det er bare et mareritt, ikke et tegn fra oven og ikke noen grunn til å mistro han. Hår kan også som kjent reise ganske langt, analyserer du ullkåpa di så finner du sikkert hår fra to på jobben og katten til en på kafeen på hjørnet. Om han er utro eller ei kan ingen her svare på, men de tegnene du ramser opp er i hvert fall ikke en grunn til å konkludere at han har det. Du overreagerer noe enormt.
Gjest ♥B♥B♥ Skrevet 22. februar 2010 #20 Skrevet 22. februar 2010 du skal ikke være så sikker på at det ikke var noe i dette med håret... hørtes nesten ut som han jeg har litt på gang med (sier ikke at det er din kjæreste,men det kunne nesten høres ut som ham mtp alder og at dere flyttet til en by etter 10 mnd). Han jeg holder på med er 21 og har en samboer som er 5 år eldre... og jeg har langt mørkebrunt hår... Forbanna Tøs ! " Han jeg holder på med har samboer " !? Hva faen feiler deg jente !?!?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå