Gjest gjest- "jente" 29 Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Er så veldig nyskjerrig på akkurat dette temaet. Hvordan har det seg at noen kan se "vi andre" ikke kan se? Er det virkelig noe som heter å være synsk, eller er det bare tull og fanteri?
Gjest NewMonkey Skrevet 22. februar 2010 #2 Skrevet 22. februar 2010 Et interessant tema! Det sies jo at de som kalles "synske" er mer åpne enn andre til å motta energier og sånt. Dyr merker jo ofte hva som skal skje: f.eks tsunamien i Thailand, nesten ingen dyr døde, for de hadde dratt opp i fjellene. Så nei, jeg tror ikke det er tull
Troilltøva Skrevet 22. februar 2010 #3 Skrevet 22. februar 2010 jeg tror alle kan være mottakelig for ting noe som også mange klarsynte sier, men ikke alle er like åpne som andre. barn og dyr er de som er mest åpne, nemlig fordi de ikke er blitt så "samfunnisert" som man blir når man vokser opp.
Meaty Skrevet 22. februar 2010 #4 Skrevet 22. februar 2010 Et interessant tema! Det sies jo at de som kalles "synske" er mer åpne enn andre til å motta energier og sånt. Dyr merker jo ofte hva som skal skje: f.eks tsunamien i Thailand, nesten ingen dyr døde, for de hadde dratt opp i fjellene. Så nei, jeg tror ikke det er tull Men er det ikke mer sannsynlig at disse dyra brukte sansene sine da de rømte, f.eks. at de merket rystelser i bakken eller noe slikt? Det er vel mer logisk enn at de kan se inn i fremtiden?
Gjest Trajan Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Ja jeg er synsk jeg kan se inn i framtiden. Og se at i morgen blir det Tirsdag.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Det sies jo at vi bruker sånn ca bare 10% av hjernen. Kanskje de som er synsk bruker litt mer eller har adgang til en litt annen del av hjernen? Selv tror jeg vi alle har slike evner, men bare et fåtall av fåtallet kan bruke dem.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Ja jeg er synsk jeg kan se inn i framtiden. Og se at i morgen blir det Tirsdag. Og i over i morgen da? Og forresten, blir det jul i år?
Gjest Trajan Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Og i over i morgen da? Og forresten, blir det jul i år? Etter og ha sett i koppen så har jeg kommet fram til med mine fantastiske evner at det blir Onsdag Blir det jul ja det blir jul for alle de som fremdels lever og for de som feirer jul. Det blir ikke jul for de som dør før den tid. Og heller ikke for de som ikke feirer jul
Gjest Trajan Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Det sies jo at vi bruker sånn ca bare 10% av hjernen. Kanskje de som er synsk bruker litt mer eller har adgang til en litt annen del av hjernen? Selv tror jeg vi alle har slike evner, men bare et fåtall av fåtallet kan bruke dem. jeg har lest at det er en myte at vi bare bruker 10% av hjernen
Wonders Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 vel, det er mye jeg har oppdaget. Ufrivillig. Har sanndrømt siden jeg var barn. Var seriøst opprørt i tenårne når det skjedde mere, og fikk til slutt nok. Mange begynner jo å prate på små steder. Og når jeg forstod at denne evnen ikke går bort, så dysser jeg ned alt jeg får servert av andre på sølvfat. De vet ikke alltid at de gjør det. Ofte er det mye vonde ting jeg får servert. Og kan falle helt ut av for eks en samtale... Henter meg inn igjen ved å unnskylde meg el noe... Enten jeg tar på noe eller går forbi andre mennesker eller steder. Det er bare sånn. Kan kjenne på kroppen og i hele meg før noe skjer. Ikke alltid jeg vet hvem det gjelder, men når det er skjedd vet jeg hvem jeg skal kontakte. Familien vet om det, så jeg ikke må forklare hvorfor jeg vet noe som ikke er fortalt til noen andre ennå...
Wonders Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 I fjor sommer skulle mamma ta meg med til et museum. Jeg gledet meg til en søndag med mamma'n min. (Hun vet om at jeg har slike greier, men er ikke overbevist.) Jenteturer er alltid koslig... Når vi kom like i nærheten datt det bare ut av meg at de 3 gårdene vi så, -hang sammen. At de tilhørte hverandre. Jeg sa at det rant noe ned fra taket på den gården jeg tenkte var hovedgården. Mamma sa bare hmmmmm og skiftet samtaleevne. Under omvisningen gikk vi inn i et hus, vi gikk fritt, og jeg skulle inn i en stue, og var på vei ned en trapp,,,men...det var ingen trapp der. Jeg stod noen sekunder litt sat ut, og sa til mamma jeg var sikker på at det var en trapp der, til et lite rom i kjelleren. Mamma fnyste. Så, under omvisningen sa henne guiden at; " de tre gårdene faktisk tilhørte hverandre i gamle gamle dager". Mamma så lenge på meg. Jeg ville gå ut, men var nyskjerrig... "Vi står nå i hovedhuset" sa hun videre, og jeg kjennte det skarpe blikket på meg igjen... Jeg klarte ikke møte det i frykt for at hun skulle si noe foran alle. "Det var brann her i gamle dager, og sagnet sier det hadde blitt så varmt at kobberet hadde rennt fra taket", sa guiden. Herre min hatt tenkte jeg....ER det mulig??? Videre sa guiden at; "på den stua litt lenger inn var det en trapp ned til det lille kjeller-rommet, men det er nå spikret igjen. Da skvatt mutters og jeg måtte se rett på henne. Vi sa ikke noe... Når omvisningen var slutt, gikk mamma rett bort til guiden å fortalte hva jeg hadde opplevd. Guiden ble litt overrasket, og ba meg ta en tur inn i stallen. Der merket jeg ikke noe som helst... Det skjedde imidlertid mer i en av de andre husene... Ser dere hvor ekkelt det er å ha slike ..."greier"? Koselig tur med muttera og meg ja. Etter dette er jeg litt engstlig for å stikke på slike gamle steder...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå