Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Jaja, overskriften sier sitt. Jeg har netopp fått vite at kjæresten min (nå xen) lå med førskolelæreren i barnehagen til datteren min på fredag. Han var ute med jobben sin og hun med noen venninner så de hadde møttes tilfeldig ute å begynnt å prate sammen. En kamerat av meg var på samme sted og hadde sett at de hadde en flørtende tone og at de dro sammen. Da jeg konfronterte han med dette nektet han, men etter å ha kranglet i hele går så inrømmet han det til slutt. Han har nå flytta hjem til moren sin! Jeg er så sint og lei meg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang. Og på onsdag skal jeg på foreldre samtale i barnehagen med denne dama. Det vil jeg bare ikke! Kan jeg gå til styrer, forklare hva som har skjedd å kreve og prate med noen av de andre som jobber der?? Jeg vet at det i utgangspunktet er mest x sin skyld, men jeg er like sur på dama for hun har vært pedleder for dattra vår i 2 år nå og vet godt av vi bodde sammen!
Sheherasade Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Selvsagt har du rett til å være sur på henne også, og jeg synes det er helt opplagt at du bør kunne gå til styrer i barnehagen og forlange å få snakke med noen andre. Veldig trist å høre om dette, da. Lykke til videre!
Munchkin Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Uff, føler så med deg.... Er ikke dette en grunn for oppsigelse? Det burde ihvertfall vært det! Klart du skal kreve å få snakke med noen andre, og fortelle styrer hva som har skjedd....
Gjest mads Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Jaja, overskriften sier sitt. Jeg har netopp fått vite at kjæresten min (nå xen) lå med førskolelæreren i barnehagen til datteren min på fredag. Han var ute med jobben sin og hun med noen venninner så de hadde møttes tilfeldig ute å begynnt å prate sammen. En kamerat av meg var på samme sted og hadde sett at de hadde en flørtende tone og at de dro sammen. Da jeg konfronterte han med dette nektet han, men etter å ha kranglet i hele går så inrømmet han det til slutt. Han har nå flytta hjem til moren sin! Jeg er så sint og lei meg at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang. Og på onsdag skal jeg på foreldre samtale i barnehagen med denne dama. Det vil jeg bare ikke! Kan jeg gå til styrer, forklare hva som har skjedd å kreve og prate med noen av de andre som jobber der?? Jeg vet at det i utgangspunktet er mest x sin skyld, men jeg er like sur på dama for hun har vært pedleder for dattra vår i 2 år nå og vet godt av vi bodde sammen! Fyf, for en idiot. Bra du fant det ut og ros til kameraten din som fortalte deg det! SÅklart kan du gå til styrer og si at det er uaktuelt å forholde seg til henne/ha foreldresamtaler med henne. Det skjønner jo alle!
Brunhilde Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Uff, føler så med deg.... Er ikke dette en grunn for oppsigelse? Det burde ihvertfall vært det! Klart du skal kreve å få snakke med noen andre, og fortelle styrer hva som har skjedd.... Hvorfor skal det være oppsigelsesgrunn, og hvorfor burde det være det? Det er helt på jordet og hvis dama er single, så er det faktisk ts kjæreste som må bære ansvaret. Si du gjerne vil snakke med noen andre, men la være å oppgi grunnen, det er en barnslig måte å ta hevn på - og som nevnt over, det er da vitterlig den slimålen du bodde sammen med som har sviktet. For alt du vet har han fortalt henne at han er på vei ut av forholdet deres og at det er fritt frem, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Jeg kan garantere deg at jeg hadde sagt fra til barnehage-styrer, kom ikke her og si at det er ok at ped.leder i barnehagen ligger med pappaene til ungene, og attpåtil en en pappa som er sammen med moren til det barnet vedkommende er ped.leder for!!
Munchkin Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Ups, fikk ikke med meg at det var x jeg da Men uansett er det en vanskelig situasjon. Ville alikevel sagt ifra til styrer, så du kan få noen andre å snakke med...
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Ups, fikk ikke med meg at det var x jeg da Men uansett er det en vanskelig situasjon. Ville alikevel sagt ifra til styrer, så du kan få noen andre å snakke med... det er x nå, siden han lå med ped.leder! Dustefyr!
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 22. februar 2010 #9 Skrevet 22. februar 2010 Tror eg hadde vært rimlig frista til å gå på møte med denne kjerringa og sagt henne ett sannhetens ord. Men ja, si ifra til styreren der du. Skal være mulig å slippe møte den tøsen.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #10 Skrevet 22. februar 2010 Jeg kan garantere deg at jeg hadde sagt fra til barnehage-styrer, kom ikke her og si at det er ok at ped.leder i barnehagen ligger med pappaene til ungene, og attpåtil en en pappa som er sammen med moren til det barnet vedkommende er ped.leder for!! Totalt enig.
Brunhilde Skrevet 22. februar 2010 #11 Skrevet 22. februar 2010 Ikke akseptabelt. Si fra til styrer. Den tøsen... Stakkars mann, helt uten andre tanker i hodet enn å få seg et nyp, men det klart - menn tenker med pikken, så han er unnskyldt oppi dette? Igjen, ingen av dere vet hva han har sagt til ped.leder for å få henne til sengs og dere burde holde dere for gode til å dømme henne før dere vet dette!
Evelina74 Skrevet 22. februar 2010 #12 Skrevet 22. februar 2010 Her er det neimen meg ikke mange ord som dekker..... Bra at du har kasta tosken på dør!!!! Er enig med eg i at ped leder ikke burde hatt seg med mannen din og spesielt ikke når settingen er som den er. Moralen hennes er ikke akurat noe å skrive hjem om.... Men det er mannen din som er verstingen her synes nå jeg. Hadde nok selv bedt om en annen til å forholde meg til, men tviler på at jeg hadde klart å la være å fortalt henne en ting og to om moral......
Kosejenta Skrevet 22. februar 2010 #13 Skrevet 22. februar 2010 Uansett hva han har sagt til henne, er det vel ikke det smarteste å ha en ONS med pappaen til et barn du er pedleder for..... Klart du kan forlange å ha samtale med en annen. Hadde tatt det opp med styrer, og må styrer ha en grunn kommenter tørt at en ped leder som ligger med barnas far er ikk den du har mest tillitt til eller ønsker å prate med.... Lykke til
Glynis Skrevet 22. februar 2010 #14 Skrevet 22. februar 2010 Uansett hva han har sagt til henne, er det vel ikke det smarteste å ha en ONS med pappaen til et barn du er pedleder for..... Klart du kan forlange å ha samtale med en annen. Hadde tatt det opp med styrer, og må styrer ha en grunn kommenter tørt at en ped leder som ligger med barnas far er ikk den du har mest tillitt til eller ønsker å prate med.... Lykke til Det virker ikke som han er faren til barnet, da hun skriver 'datteren min'. Men det er det vel flere eiesyke mødre som også skriver.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #15 Skrevet 22. februar 2010 Heng deg nå ikke opp i detaljer i skrivingen, det står datteren VÅR i overskriften. Jeg hadde nå aldri klart å snakke normalt med ped.leder etter dette, uavhengig av hvem sin skyld det inntrufne er. Som styrer i barnehagen hadde jeg uansett satt pris på å høre hvilke folk jeg har ansatt, ryktene begynner vel å gå snart.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #16 Skrevet 22. februar 2010 Jeg kan garantere deg at jeg hadde sagt fra til barnehage-styrer, kom ikke her og si at det er ok at ped.leder i barnehagen ligger med pappaene til ungene, og attpåtil en en pappa som er sammen med moren til det barnet vedkommende er ped.leder for!! Helt enig. Og grunn til oppsigelse/forflytting bør dette absolutt være. Er man leder i en barnehage, så sømmer det seg slett ikke å legge seg ned med en av de gifte fedrene til barna som går der. Hun har vist SVÆRT dårlig dømmekraft, og jeg mener at du som mor bør få slippe å treffe henne hver morgen når du leverer dattera. Hadde jeg vært henne, så tror jeg faktisk at jeg hadde bedt om å bli flyttet selv.
Gjest Dhanu Skrevet 22. februar 2010 #17 Skrevet 22. februar 2010 Jeg vil så gjerne si som jeg pleier i slike saker: Slutt å tenk på dama og rett all aggresjon mot den svikefulle fyren. Det er hans ansvar alene å være trofast. Og at det man gjør på fritida bare i særskilte tilfeller er relevant for arbeidsgiver, og at hvem dama ligger med ikke er styrers sak. Men sånn kan det jo ikke fungere i praksis i denne saken. Far til barnet har flyttet ut pga saken. Og mor må forholde seg til denne dama hver eneste dag barnet skal i barnehagen. Og om de forsøker å redde forholdet, så vil mor vite at far ikke kan unngå kontakt med damen. Ellers kan jo far aldri hente i barnehagen. Det er jo ikke en hvilken som helst ansatt i barnehagen, det er ped.lederen. Den som har det faglige ansvaret på avdelingen. Den man prater med om spesielle ting. Den man har foreldresamtaler med. Kjære vene, jeg husker selv hvor viktig ped.leder har vært for meg som mor i kontakten med barnehagen. Dette blir vanskelig i praksis! Hvilke råd man skal gi? Tja. Selv om man ikke skal la barn lide for foreldres feil, så ville jeg vurdert om det går an med overflytting til en annen barnehage? For dette er jo ikke oppsigelsesgrunn. Men jeg ville nok vært så smålig at jeg hadde fortalt styrer hvorfor jeg søkte om overflytting... Er en overflytting til annen barnehage mulig, tror du?
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #18 Skrevet 22. februar 2010 Ville tatt det opp med styreren. Pedlederen burde bli flyttet. Man har seg ikke med pappan til en av barna man er leder for. Enkelt og greit.
Gjest Dhanu Skrevet 22. februar 2010 #19 Skrevet 22. februar 2010 Helt enig. Og grunn til oppsigelse/forflytting bør dette absolutt være. Er man leder i en barnehage, så sømmer det seg slett ikke å legge seg ned med en av de gifte fedrene til barna som går der. Hun har vist SVÆRT dårlig dømmekraft, og jeg mener at du som mor bør få slippe å treffe henne hver morgen når du leverer dattera. Hadde jeg vært henne, så tror jeg faktisk at jeg hadde bedt om å bli flyttet selv. Nei, jeg kan aldri tenke meg at det er oppsigelsesgrunn. Men forflytning av ped.leder? Det var jo mye lurere enn mitt forslag om å flytte ungen til annen barnehage. Spesielt dersom dette en barnehage der eier har flere barnehager, så kan jo du som mor ta en samtale med styrer om hvordan saken skal håndteres. Kanskje ped.leder kan midlertidig bytte barnehage? Nå vet jeg ikke hvor stor kommune ts bor i, men i de fleste middels store kommuner er det stadig vekk behov for vikarer/nyansettelser i barnehagene.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 22. februar 2010 #20 Skrevet 22. februar 2010 Ikke akseptabelt. Si fra til styrer. Den tøsen... Stakkars mann, helt uten andre tanker i hodet enn å få seg et nyp, men det klart - menn tenker med pikken, så han er unnskyldt oppi dette? Igjen, ingen av dere vet hva han har sagt til ped.leder for å få henne til sengs og dere burde holde dere for gode til å dømme henne før dere vet dette! Jeg oppfatter det ikke slik at mannen er unnskyldt i denne sammenheng. Tråden handler om at den dama han var utro med har en viktig rolle i forhold til denne familien - nemlig som ped.leder til barnet. Jeg synes dette var utrolig uprofesjonellt uansett hva mannen kan ha sagt til henne. Hun har vært klar over at dette paret var sammen, om han har sagt at de er på tur å gå fra hverandre så vet de fleste oppegående mennesker at et brudd vil bli ti ganger verre og ende med en masse bitterhet hvis det er utroskap i bildet. Hun har indirekte vært med på å lage konflikt mellom dette paret, en konflikt som har endt med brudd og som på mange måter går hardt utover barnet også. Jeg har full forståelse for at det blir vanskelig for TS å ha foreldresamtale med denne damen. Jeg ville også sagt ifra til barnehagens leder, damen bør bli konfrontert med saken og forhåpentligvis med dette i bakhodet foreta en konsekvensanalyse neste gang hun skal ha en ONS;) Jeg forsvarer på ingen måte den slasken som har vært utro, men her var det alltså snakk om hvordan TS skulle forholde seg til den kvinnen han har vært utro med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå