Gå til innhold

Livsstilsendring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort noen enkle men åpenbart meget effektive grep med kostholdet (følger vanlige, fornuftige råd, ingen diett).

Men: jeg har gått ned tils 6 kilo, på bare 3 uker, det gir jo en vektnedgang på 2 kg i uka, hvilket jeg synes er for mye for raskt. Men jeg sulter meg ikke. Jeg spiser en fornuftig mengde protein, karbohyrat og fett, har kuttet ut kaker og godteri, skeier ut fra fredag ettermiddag til lørdags kveld.

Lurer på om jeg gjør noe feil? Alle sier jo at det ikke er lurt å gå for fort ned i vekt? Bør jeg innføre litt junk igjen for å bremse nedgangen, slik at det går litt saktere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wow, jeg misunner deg. Fortell i detalj hva du har gjort.

Skrevet

I begynnelsen vil det nesten alltid gå litt raskere unna, og det vil stabilisere seg etter hvert. Har man mer å ta av er det også vanlig å se at det går raskere i begynnelsen :) Bare fortsett slik du gjør nå, det fungerer jo tydeligvis. Opplevde det samme selv, og det er ingen fare akkurat, bare nyt det mens det varer :)

Skrevet

Så lenge du har litt å gå ned er det vel ikke noe negativt, men om du ikke bør ta av så mye mer så kanskje du bør øke litt med med mat, ikke nødvedigvis junk, men normal nærigsrik mat.

Ikke vet jeg hva målene dine er, hvor mye du ønsker å gå ned. Men om du vil gå ytterligere ned så synes jeg du skal fortsette som du gjør!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Så flink du er, dette er nok motiverende! Gratulerer :)

Gjest Gjest_Annelise_*
Skrevet

Wow, dette høres jo helt flott ut. Jeg har litt lengre opp skrevet om at mine kilo renner iallefall ikke av, så skulle gjerne visst hva du gjør siden du har gått ned så mye. Jeg har gått ned maks 2 kg på en måned..så tips hadde vært fint :fnise:

Gjest haren
Skrevet

dersom du er overvektig(bmi opp mot 30 tallet+) så ville jeg nok bare tatt det som et godt tegn såfremt du ikke spiser lite mat.

mye er nok helt sikkert vann i så tilfelle.

dersom du er lett lubben(25+) ville jeg tatt en tur til legen bare for å sjekke at alt er som det skal.

jeg går kun ned i vekt når jeg har for høyt stoffskifte, og da raser vekten ned i rekordfart, som jo gjør at man mister muskelmasse. samme gjør den motsatt vei, og begge deler er et tegn på at kroppen min ikke har det bra overhodet.

dersom du ellers er sunn og frisk så vil du nok oppleve at vekten går saktere ned og kanskje stopper opp i perioder.

alt i alt så bør du vel bare huske på at veten går enda fortere op enn den går ned, så du må gjøre det målet ditt er, nemlig en livsstilsendring:)

Gjest Gjest
Skrevet

TS

Takk for alle svar.

Vekta går fortsatt stødig og raskt nedover. Jeg har nå en BMI på mellom 26 og 27, nærmere 26.

Hva jeg har gjort? Spiser ofte og lite, har gjeninnført frokost, mange småmåltid, prøver å krympe middagen, har parkert bilen, gjør styrketreningsøvelser mens jeg lager mat, sjekker fettprosent og kcal innh på alt jeg kjøper, unngår fete sauser og fett pålegg, prøver å holde maten så mager som mulig... Rekker kun en time intervalltrening i uka, men benytter enhver anledning til å bevege meg, ute som inne. Legger meg tidligere om kvelden (før suget)...

Spiser fiberrikt. Unngår kcal-holdig drikke. Legger meg tidlig, og står opp tidlig:)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...