Gjest h Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Jeg hadde naturlig blondt hår, og farget det brunt. Brunfargen var det rødskjær i, og nå har den begynnt å gå ut, og har fått ettervekst. Når har jeg tenkt og stripe det hjemme blondt igjen. Frisør er ikke aktuellt. Men, hvordan merke burde jeg bruke? og burde jeg bruke hettestriper for etterveksten? Kom med tips!
Gjest h Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Seriøst, må vel være NOEN som har stripet håret hjemme !? Trenger erfaringer her.
Frua Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Jeg er lys og farget håret brunt som deg. Det tok meg 3 turer til frisøren for å få det lyst igjen. Det så helt grusomt ut i mellomtiden!! Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt om jeg skulle gjordt det selv Nå skal det sies at jeg hadde farget det mange nyanser mørkere enn min naturlige farge så det satt godt i
Gjest Gjest_mimi_* Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Om du er litt forsiktig er det ingen ting du ikke kan gjøre selv av det frisørene gjør i salongen. Jeg har opplevd flere katastrofer fra frisøren med nye striper som brakk av i dusjen et par dager etter, underlige fargetoner jeg aldri har bedt om og lignende. Det verste som har skjedd hjemme er en litt mørkere eller lysere tone enn jeg tenkte når jeg har skiftet merke, og det har lett latt seg ordne med en senere farging. Det er ganske trygt å bruke en av de blonde fargene man finner i hyllene på H&M, sparkjøp, Cubus og lignende. Det tar gjerne to tre ganger før du klarer å få alt året gjenvt. Ta tiden til hjelp og la det gå minst en uke eller to mellom fargingene. Velg gjerne en veldig lys blond om du vil opp noen nyanser, mest fordi de ikke bleker håret så sterkt, men klarer bare å lysne noen nyanser. Har du langt år trenger du to pakker. Schwazkopf og Loreal er bra og holder det de lover. En askeblond nyanse vil kunne bryte det rødlige i fargen du har. Problemet er etterveksten, den vil være litt vanskelig å få samme tone som resten av håret. Om du ikke klarer tanken på en lengre fargeprosess over noen uker kan du gå for en mer grundig avfarging av håret. I praksis betyr det peroxid og amonium. Dette er ganske trygt også om man velger pakkene man finner i butikkhyllene, men avfarging kun på den del av håret ditt som har vært farget. Om du kun har litt fargeforskjell kan du lysne håret med en enkel farging og om du ikke skulle ha behov for noe mer så kan du ta striper noen uker senere. Håret har godt av en liten pause før man gjentar farging eller bleking. Det er lettere å få naturlige striper med en plasthette man trekker hår gjennom, enn foliestriping. Foliestriping egner seg best om man vil han noen få lyse striper strategisk plassert. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå