Gå til innhold

Vertikaltdelt hus/tomannsbolig.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på visning i dag, huset var kjempefint! Har vært på endel visninger, men ennå ikke funnet drømmehuset.. Før i dag! Men jeg vil ikke ha et hus, der jeg vet det går igjen folk vegg i vegg..

Så pysete er jeg!

Var faktisk så rådvill i går at jeg sendte mail til en medium... Han fortalte at åndene beveger seg fritt i de husene de oppholder seg. Så selv om det er i den andre delen av huset jeg vet noen går igjen, så kan han også bevege seg fritt i den delen(som vi var på visning på). Det er vist imidlertid lett å fjerne slike ånder, men det krever at mediumen kommer til huset og utdriver åndene...

Det hadde selvfølgelig vært et alternativ, men jeg vet ikke helt...

Vi får heller følge med litt på nettet framover mot sommeren for å se om vi kan finne oss et annet hus. :) Hvis vi skal tenke langsiktig, så er det uansett kanskje ikke den mest ideele plassen å bosette seg, da det nesten bare bor eldre mennesker akkurat på den plassen..

Skrevet
Enkelt og greit: Det finnes ikke spøkelser. Jeg vil tippe at du helt trygt kan bo der, og hvis du nå skulle komme til å oppleve noe, vil det garantert være fordi det er nettopp det du forventer å gjøre. Det er en ganske normal menneskelig reaksjon. Blir det for ille, går det an å snakke med en psykolog om saken. Igjen: Det finnes ikke spøkelser.

Som noen skrev ovenfor.. Ja, jeg vil komme til å gå med nervene på utsiden.. Tror ikke jeg trenger noen psykolog, selv om jeg tror på spøkelser. :)

Skrevet

Bare for å avkrefte noe som en her inne påstår: det skrives at spøkelser ike finnes, vel.... det er feil - spøkelser finnes, de ser bare ikke ut slik som man tegner dem i tegneserier osv..... Ikke er de fleste av dem skumle heller, bare litt forvirret.

Jeg kjenner en som "har evner ", og renser hus for gjengangere. Send meg en PM, så tar vi det derifra! PS! Ikke tvil på huset - det skal ikke være noe hindring at mannen henger litt igjen- Min venn hjelper ham " over ", så vil dett være dett, og ferdig med det!! =)

Skrevet
Som noen skrev ovenfor.. Ja, jeg vil komme til å gå med nervene på utsiden.. Tror ikke jeg trenger noen psykolog, selv om jeg tror på spøkelser. :)

Ja, og når du går med nervene på utsiden, er det fort gjort å tolke hvert minste lille knirk i overnaturlig retning. Hvis du derimot ser logisk på det og innser at det ikke finnes spøkelser (hvis de finnes, hvorfor lar det seg ikke bevise?) vil du heller ikke være tilbøyelig til å tolke hendelser feil. Mange påstår at de har opplevd noe overnaturlig, men jeg tror folk ville bli forbauset hvis de gikk opplevelsene sine litt etter i sømmene og lette etter naturlige forklaringer, for de finnes.

Skrevet
Ja, og når du går med nervene på utsiden, er det fort gjort å tolke hvert minste lille knirk i overnaturlig retning. Hvis du derimot ser logisk på det og innser at det ikke finnes spøkelser (hvis de finnes, hvorfor lar det seg ikke bevise?) vil du heller ikke være tilbøyelig til å tolke hendelser feil. Mange påstår at de har opplevd noe overnaturlig, men jeg tror folk ville bli forbauset hvis de gikk opplevelsene sine litt etter i sømmene og lette etter naturlige forklaringer, for de finnes.

Du er nok litt for bastant i svingene her, er jeg redd - og det eneste som kommer frem av dette da, er at du ikke viser andre mennesker, og deres opplevelser nok respekt.

At du er skeptiker, er helt OK - jeg er selv skeptiker til mye, men har likevel åpent nok sinn til å forstå at det finnes forskjellige virkeligheter - f.eks. " din virkelighet " og " min virkelighet ". Jeg har selv bodd i et hus som var hjemsøkt - det var igrunnen ikke noe annet problem, enn at disse var kontaktsøkende. Vi snakker ikke her om at det knirket litt i et hjørne osv....slik du beskriver. Blandt anet, ville de gjerne sitte ved siden av en, når man var på PC'en. En gang, når jeg satt med hendene i fanget, og Pc'en på bordet, for å lese et kundebrev, ble plutselig PC'en flyttet 10 cm til siden, og tre bokstaver ble trykket på av " ingenting" - de stavet "JON". Jeg skjønte ingenting. men kunne " føle" at noen var ved siden av meg. Barna pleide bli vekket på natten ( uten at vi hadde snakket til dem om det som var i huset ), av en ung pike, som lurte på om ikke de kunne prate litt med henne og lillebroren hennes. Barna våre ble ikke redde av disse, men spurte om de kunne spørre dem når det var dag isteden. Ved flere anledninger etter dette, fikk " disse to barna" lov til å sitte å se på når 2 av barna våre puslet, og synes det var storveis. vi hadde ett til, men han var litt sky og foretrakk å stå i en krok oppe å bare se på " livet".

ALTSÅ: Vi er 5 menesker som bor i huset. Vi hadde alle 5 - over tid - opplevelser og div. kommunikasjon med " dem" - i tillegg, så vi dem ved eget syn midt på dagen, like klart som om det var et hvilket som helst annet menneske vi såg. Eneste som skilte dem litt ut, var klærne.

Vi bestemte oss for å rense huset, ikke fordi de plaget oss, men fordi de ville videre, men forstod ikke dette, eller hvordan selv. Da husrenseren kom og renset huset, kom 3 av disse- de to barna + "JON" bort til oss og viste seg fysisk, de sa takk, og forsvant deretter videre. Litt god, forvirrende og melankolsk opplevelse.

Så, vær så snill - ikke vær bastant. Ikke si at de ikke finnes - basta. Det er nemlig ikke sant. Det er heller ikke noe grunn til å gå med nervene utenpå kroppen - det er ikke farlig å ha " spøkelser ".

Skjerp gjerne din mangel på respekt ovenfor hva andre opplever ift. dine egne opplevelser - ikke avfei andre sine historier, fordi det kræsjer med egne opplevleser/tro - det gjør deg sneversynt og avstumpet - og kan du umulig være tjent på - ever !!!!

Skrevet
Så, vær så snill - ikke vær bastant. Ikke si at de ikke finnes - basta. Det er nemlig ikke sant. Det er heller ikke noe grunn til å gå med nervene utenpå kroppen - det er ikke farlig å ha " spøkelser ".

Skjerp gjerne din mangel på respekt ovenfor hva andre opplever ift. dine egne opplevelser - ikke avfei andre sine historier, fordi det kræsjer med egne opplevleser/tro - det gjør deg sneversynt og avstumpet - og kan du umulig være tjent på - ever !!!!

Jeg avfeier ikke dine eller andres opplevelser, jeg tror på dere når dere sier at dere har opplevd noe. Men det er bare det at jeg ikke tror disse opplevelsene har noe med spøkelser å gjøre, og at det i alle tilfeller finnes naturlige forklaringer. Poenget som jeg prøver å få frem overfor ts, er at hun ikke skal være redd, og det ser jeg at du også skriver, så da er vi iallfall enige i våre råd til henne. :)

Skrevet
Oi, såpass ja.. Så du han tydelig? Synes ikke det høres mye koselig ut jeg, heller utrolig skummelt!!

Blir du aldri redd da?

Vet ikke hvordan han er. Bestemor kjente han mens han levde, og hun har sagt at han var en snill mann, "som aldri brukte munn", regner med at dvs. at han ikke var kjeftete av seg...

Har sagt til min kjære at jeg IKKE vil bo i det huset. Men han har avtalt møte med megleren, så vi skal å se i dag, bare for å ikke bryte avtalen.. Så får jeg se, hvordan atmosfæren føles :P

Jeg ser ham ikke helt tydelig, nei. Han er kledd i svart, men noe ansikt kan vi ikke se. Han ser ganske ung ut på måten han går på. Første gangen jeg så ham, så skvatt jeg nok litt, men mer i retning av "Hva i all verden var det der?". Men jeg blir ikke redd. Vi har bare akseptert at han kommer på besøk av og til. Han gjør oss ingenting - han bare går ned i kjelleren. Jeg liker ikke å gå ned i kjelleren, men det er av helt andre grunner enn at han går ned der.

Kattene mine reagerer også på ham. De knurrer og reiser bust når han er innom.

Huset vårt ble bygget i 1980, og det er kun vi som har bodd der, derfor er det litt merkelig. Man hører jo som oftest om at slikt skjer i gamle hus. Vi lurer kanskje på om det er en tidligere nabo av oss. Han var elektriker og noen ganger på besøk for å fikse noe. Og han ble drept av en strømledning i gata vår. Men hvem vet...vi får vel aldri vite det heller. Vi har bare slått oss til ro med at han er der - uansett hvem han er.

Jeg tror vanligvis ikke på slikt, men man må jo nesten bare tro når man har opplevd det selv. :)

Skrevet

Psykolog trenger du ikke. :)

Men det er ikke alltid negativt å ha noen i huset.

Negativt blir det bare hvis du er redd eller skremt, og personen sender ut en negativ energi.

Jeg har vært i et hus der noen går igjen, og jeg følte meg bare trygg! Den personen hadde tydelig ett mål om å vokte over oss, passe på oss, og det var ikke negativt i det hele tatt.

Det er noen i huset vårt også (huset er bygd på en gammel kampsone fra vikingtiden), og han forstyrrer oss.

Han hater rot, og plager datteren litt når rommet hennes er for rotete.

Som sagt forstyrrer han, men han er ikke plagsom. Det er nok å be ham om å gå et annet sted, så flytter han seg.

Mitt råd er å gå på en ny visning. Sett deg ned, og se om du finner roen.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Ble ikke det huset, og budrunden ble avsluttet i går kl. 17. Vi har heller funnet oss ett annet hus nå. Vertikaldelt, som skal bygges nå i 2010. :)

Kanskje vi slipper unna spøkelser og slikt :)

Men spennende å lese deres historier. Spennende, men skummelt samtidlig ;)

Gjest Supermimz
Skrevet

Det er mennesker som har et kall på å tro på spiritualitet, en Gud. Det er andre som ikke er spirituelle. Jeg synest man kan snakke om slikt uten å peke ut andre mennesker. Mennesker som har en stor trang til å peke ut andre mennesker bør heller ta en titt på seg selv.:)

TS, jeg synest ikke du bør bekymre deg eller frykte noe. Det er ikke noe der å være redd for :) Jeg har faktisk selv hatt uforklarlige aktiviteter i en leilighet jeg leide, men naboene merket altså ikke noe. Jeg tviler på at en gammel mann har interesse av å plage dere, han ville nok uansett bare være interessert i å traske sitt eget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...