Gå til innhold

Vertikaltdelt hus/tomannsbolig.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vel, for dere som ikke tror at det er noe mellom himmel og jord, tror sikkert at jeg er helt på jordet nå...

Men saken er den.. Vi har funnet oss et kjempefint hus, men det henger sammen med et annet hus også. (vertikaldelt/tomannsbolig)..

Huset er nesten 50 år gammelt, men renovert innvendig. Og i det huset som henger sammen med det vi har lyst på, skal det visst gå igjen en mann. Grunnen til at jeg vet dette, er fordi at min bestemor bor i samme gate.

Denne mannen har visst vært syk veldig lenge, ligget hjemme. Og etter at han døde så har han gått igjen i det huset.

Hele greia setter en stor demper på om jeg virkelig har lyst på dette huset... Drømmehuset med stor D, men...

Noen som har peiling på slikt åndelig? Om noen går igjen i ett hus, kan han også da gå igjen med huset som sitter sammen med det, eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe?

Skrevet

Jeg ville ikke latt det være noe stort hinder.. Hvis du opplever noen ubehageligheter kan du jo bare få noen til å rense huset..

Han er jo ikke der for å gjøre deg vondt,så ikke la han være noen stopper.. Er jo ikke sikkert du merker noe i det hele tatt :)

Skrevet

Nei, det har du rett i, men skremmende allikevel. Pysete som jeg er, så kommer jeg aldri til å tørre å være alene hjemme, når jeg vet at det spøker i den andre delen av huset.. For tenk om jeg merker noe i vår del også.. Huff! :forvirret:

Skrevet

Jeg er superpysete når det gjelder slik, så for meg hadde det ikke vært aktuelt å flytte inn engang.

Men du må jo følge hva du føler!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Nei, det har du rett i, men skremmende allikevel. Pysete som jeg er, så kommer jeg aldri til å tørre å være alene hjemme, når jeg vet at det spøker i den andre delen av huset.. For tenk om jeg merker noe i vår del også.. Huff! :forvirret:

Aldri i verden om jeg hadde flyttet inn i et hus hvor det spøker vegg i vegg!

Jeg kunne jo sagt flytt inn, og merker du noe, kan dere jo selge. Men det er jo ikke pent å prakke spøkelseshus på andre heller.

Skrevet

Går sikkert an å rense huset ja.. Men uansett om vi ikke merker noe, så er det ekkelt å tenke på at det spøker i samme hus som en selv bor i... Det er en egen inngang i hvert sitt hus, et lite gjerde mellom inngangspartiene, og det soverommet som det visstnok er mest aktivitet i ligger på loftet i enden av huset, så ingen av rommene våres vil komme til å ligge vegg i vegg med dette rommet, men uff nei, skremmende allikevel!

Gjest Gjest_Stella_*
Skrevet

Hjelpe meg - er det mulig å tro på slikt :ler:

Det finnes IKKE spøkelser - eller gjenferder. Håper for all del ikke at du overfører din egen overtro til dine barn. Jeg har nemlig sett resultat av unger med en slik mor.

Skrevet

Det finnes IKKE spøkelser - eller gjenferder. Håper for all del ikke at du overfører din egen overtro til dine barn. Jeg har nemlig sett resultat av unger med en slik mor.

Hva er resultatet av barn med en slik mor da?

Noen tror på gud, andre tror på spøkelser, slik er det bare. Greit at du ikke tror på slikt, men det betyr ikke at du har rett fordiom!

Gjest Gjest_Stella_*
Skrevet

Hun var livredd bestandig, redd for alt mulig og ble et yndet mobbeobjekt.

Foreldre skal være veldig forsiktige med å snakke om spøkelser og gjenferder i barns påhør. Ønsker du å tro på dette selv så hold det for all del for deg selv.

Skrevet
Hun var livredd bestandig, redd for alt mulig og ble et yndet mobbeobjekt.

Foreldre skal være veldig forsiktige med å snakke om spøkelser og gjenferder i barns påhør. Ønsker du å tro på dette selv så hold det for all del for deg selv.

Nå er det vel ikke alle barn som blir mobbeobjekt pga. foreldrene tror på noe mer mellom himmel og jord heller da.

Selv har jeg ingen barn selv, og jeg skjønner at jeg ikke skal prate med mine tantebarn eller andre barn om slikt. Skjønner at folk kan bli redd av slike ting, noe jeg selv også blir. Det er derfor det hele setter en stor stopper for om jeg tør å kjøpe drømmehuset..

Og hvordan kan du være så skråsikker på at det ikke finnes noe? Det er det ingen som vet, men inntil det motsatte er bevisst, så er jeg faktisk en av de som tror at det finnes noe mellom himmel og jord.

Jeg er ikke synsk selv, kan heller ikke se ting som andre ikke kan se, men jeg tror det finnes slike personer.

Skrevet

Hvis det plager deg allerede nå, så kommer det til å plage deg mye mer hvis du kjøper huset. Du kommer til å gå med nervene på utsiden av kroppen, fordi du forventer å høre/føle/se noe. Hele tiden.

Skrevet
Hvis det plager deg allerede nå, så kommer det til å plage deg mye mer hvis du kjøper huset. Du kommer til å gå med nervene på utsiden av kroppen, fordi du forventer å høre/føle/se noe. Hele tiden.

Ja, tror jeg også. Har derfor besluttet at jeg ikke vil ha det. Har heldigvis en forståelsesfull kjæreste, selv om han ikke tror på slikt selv. :)

Skrevet

Vet du hvordan han går igjen da? Slamrer han med dører og bråker, eller går han bare stille og fredelig i huset?

Jeg trodde aldri på sånne ting før jeg fikk se en mann i mitt hus. Da jeg fortalte mamma at jeg trodde jeg ikke hadde vært alene, så spurte hun meg om det var sånn og sånn, og det viste seg at hun har sett akkurat det samme som meg.

Han kommer av og til, går borti gangen og ned i kjelleren. Jeg syns det bare er koselig - ingenting å være redd for. Det blir mer sånn "nå var han her igjen".

Men om han hadde begynt å velte ting og være totalt ufyselig, så hadde jeg nok ikke likt det.

Skrevet

her på gården har vi diverse, både gjengangere og tusser eller hva det nå er...

På låven er det en gammel dame som kommer i gammle fjøsklær og passer på hestene. Her inne er det noen som en gang kløp ungene mine mens e slåss på gulvet, de herjet på gulvet i et hjørne der vi har merket mye aktitivitet. og jeg ba dem gi seg, for jeg var møkk lei av bråket. da plutselig skvatt de fra hverandre: AU, noe kløp! sa de...

resten av kvelden var de kjempegreie, mens bikkja satt og nistirret inn i den kroken de hoppet ut ble kløpet i, og pep og klynket...

Skrevet
Vet du hvordan han går igjen da? Slamrer han med dører og bråker, eller går han bare stille og fredelig i huset?

Jeg trodde aldri på sånne ting før jeg fikk se en mann i mitt hus. Da jeg fortalte mamma at jeg trodde jeg ikke hadde vært alene, så spurte hun meg om det var sånn og sånn, og det viste seg at hun har sett akkurat det samme som meg.

Han kommer av og til, går borti gangen og ned i kjelleren. Jeg syns det bare er koselig - ingenting å være redd for. Det blir mer sånn "nå var han her igjen".

Men om han hadde begynt å velte ting og være totalt ufyselig, så hadde jeg nok ikke likt det.

Oi, såpass ja.. Så du han tydelig? Synes ikke det høres mye koselig ut jeg, heller utrolig skummelt!!

Blir du aldri redd da?

Vet ikke hvordan han er. Bestemor kjente han mens han levde, og hun har sagt at han var en snill mann, "som aldri brukte munn", regner med at dvs. at han ikke var kjeftete av seg...

Har sagt til min kjære at jeg IKKE vil bo i det huset. Men han har avtalt møte med megleren, så vi skal å se i dag, bare for å ikke bryte avtalen.. Så får jeg se, hvordan atmosfæren føles :P

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvem er du som bare kan feie sånt av? Mange, og også jeg, har opplevd ting som gjør at vi ikke kan si: Det finnes ikke.

Skrevet
Hvem er du som bare kan feie sånt av? Mange, og også jeg, har opplevd ting som gjør at vi ikke kan si: Det finnes ikke.

Lurer jeg også på. En ting er at ikke alle tror på det, men å si at det ikke finnes, ferdig med det! - er litt feil. Jeg har selv opplevd ubehagelige ting... Og blir direkte provosert når folk sier til meg: "Bare du som har drømt, slikt finnes ikke".. eller noe i den duren...

Skrevet (endret)

Spar deg !

Hva vet du om hva som er mellom himmelen og jorden ??

Tipper det sitter et Spøkelse på siden av deg og ler når du skriver dette ;) HøHø :P

Endret av Eplepai
Skrevet

Enkelt og greit: Det finnes ikke spøkelser. Jeg vil tippe at du helt trygt kan bo der, og hvis du nå skulle komme til å oppleve noe, vil det garantert være fordi det er nettopp det du forventer å gjøre. Det er en ganske normal menneskelig reaksjon. Blir det for ille, går det an å snakke med en psykolog om saken. Igjen: Det finnes ikke spøkelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...