Gå til innhold

greag  

58 stemmer

1. 1. grawega

• Kristen
      14
    • Andre Trosamfunn
      4
    • Agnostiker
      16
    • Atheist
      24

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må vel trykke på Kristen da, døpt og komf, men ikke personlig kristen.

Jeg er heller veldig åndelig, og tror på Gudinnen inni meg selv. Hmmm kan ikke mye om religion osv. Så litt om Richard Løvehjerte på tv i går... og har lest bibelen 2 ganger, teller det?

Skrevet

Ateist, tror bibelen for det meste er eventyr. Hadde det eksistert en gud hadde menneskene på jorda hatt det bedre.

Skrevet
' post='7847115']

Ateist, tror bibelen for det meste er eventyr. Hadde det eksistert en gud hadde menneskene på jorda hatt det bedre

Det der er faktisk det dårligste argumentet for at Gud ikke finnes som eksisterer

Nå tror ikke jeg personlig på Gud. Men det er uansett menneskets egen skyld at vi lever i den verden vi gjør

Og uansett om det hadde vært en Gud slik de troende sier så ga han oss fri vilje. Og det at vi bruker den frie viljen slik som vi gjør. Er vår egen feil

Skrevet

Jeg tror, men jeg tror ikke jeg vet. Det nærmeste jeg har kommet så langt er Bahá'í, men jeg kan jo ikke si jeg tilhører "andre trossamfunn".. her har jeg trykket på agnostiker ;)

Skrevet
Ateist, tror bibelen for det meste er eventyr. Hadde det eksistert en gud hadde menneskene på jorda hatt det bedre.

Hvorfor det?

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvorfor det?

Jo for om gud er så snill og er så allmektig som dere kristne påstår gud er, så hadde han kunnet løse alle verdensproblemer.

Skrevet
Jo for om gud er så snill og er så allmektig som dere kristne påstår gud er, så hadde han kunnet løse alle verdensproblemer.

Ikke når han ga oss fri vilje. Uansett om Gud finnes eller ikke så tvinger ikke Gud mennesker til og lage et helvete på jord

All ondskap alle kriger alt galt som er på jorden er skapt av mennekser

med untakk av naturkatastrofer. Men mange flere mennesker dør og skades ut fra menneskets handlinger. En hva det gjør i naturkatastrofer

Gjest Bianca26
Skrevet
Ikke når han ga oss fri vilje. Uansett om Gud finnes eller ikke så tvinger ikke Gud mennesker til og lage et helvete på jord

All ondskap alle kriger alt galt som er på jorden er skapt av mennekser

med untakk av naturkatastrofer. Men mange flere mennesker dør og skades ut fra menneskets handlinger. En hva det gjør i naturkatastrofer

om han har makt til å gi fri vilje så har han vel evnen til å fjerne den igjen? Han kunne f.eks påvirket folk som gjør onde valg til å gjøre snille valg istedet

Skrevet
om han har makt til å gi fri vilje så har han vel evnen til å fjerne den igjen? Han kunne f.eks påvirket folk som gjør onde valg til å gjøre snille valg istedet

Ja om vi hadde levd i kardemommeby

uansett om man heller vil ha en overnaturlig diktator som styrer alle våre tanker. Og at vi bare er dukker uten vilje

Og om jeg synes heller at mennesket skal innse at all ondskap stammer fra mennesker og ikke en Overnaturlig skapning i skyene som sannsynligvis ikke eksisterer uansett

Men uansett om det finnes en Gud. Så er det feil å gi Gud skylden for det mennesket gjør

Se deg selv i speilet da ser du annsiktet til all ondskap i verden

nå sier jeg ikke at du er er grunn til all ondskap det jeg mener er at du er menneske og menneske er grunnen til ondskapen i verden og mennesket er i stand til å gjøre verden bedre uten hjelp fra en overnaturlig skapning

men desverre vil ikke mennesker innse at mennesket er grunnen og det er menneskets egen feil at vi lever på en planet hvor det er mye fanskap.

Mennesket alene er grunnen til ondskap

Skrevet

Jeg valgte agnostiker.

Skrevet (endret)

Hvorfor vil du ikke løse dine egne problemer?

Og de aller fleste menneskeskapte problemer kunne vært unngått om alle hadde fulgt Jesu anbefalinger om hvordan vi best kan leve et godt liv i sameksistens.

Ingen hadde behøvd å lide av sult i verden, og ingen hadde dødd i krig, ingen nabokrangel, ingen død av overdose, ingen alkoproblemer, ingen misunnelse osv.

Men om Gud hadde tvunget oss til dette, da hadde vi alle vært treller.

Endret av KR-øst
Skrevet

Til dette har han gitt oss Bibelen.

Den er fortsatt verdens mest kjøpte bok.

Skrevet

Det eneste argumentet svaker enn "Vi hadde hatt det bedre om Gud fantes" er "Bibelen er verdens mest kjøpte bok". Andreplass er Maos lille røde, tredje er Koranen - vi snakker ikke akkurat kremen av kremen når det gjelder literatur, vi snakker bøker som har eksistert en stund og blitt presset frem av de som støtter tankegangen. Det er klart at når man trykker en versjon av Maos røde til hver eneste person på jordkloden så vil mange kjøpe den, akkurat som det er klart at hvis rike mennesker for hundrevis av år siden styrte boktrykkeriene så kunne de selv bestemme hvilke bøker som skulle produseres. For ikke å snakke om alle bibelene som kjøpes opp og gis vekk - vi har fire bibler i huset og vi har ikke kjøpt noen av dem.

Skrevet
Det eneste argumentet svaker enn "Vi hadde hatt det bedre om Gud fantes" er "Bibelen er verdens mest kjøpte bok". Andreplass er Maos lille røde, tredje er Koranen - vi snakker ikke akkurat kremen av kremen når det gjelder literatur, vi snakker bøker som har eksistert en stund og blitt presset frem av de som støtter tankegangen. Det er klart at når man trykker en versjon av Maos røde til hver eneste person på jordkloden så vil mange kjøpe den, akkurat som det er klart at hvis rike mennesker for hundrevis av år siden styrte boktrykkeriene så kunne de selv bestemme hvilke bøker som skulle produseres. For ikke å snakke om alle bibelene som kjøpes opp og gis vekk - vi har fire bibler i huset og vi har ikke kjøpt noen av dem.

Bibelen produseres og selges som aldri før verden over.

Dette tror jeg ikke skjer med Maos lille røde i den grad i dag.

Hva koranen angår har jeg ingen opplysninger om.

Jeg vet bare at stadig flere muslimer leser Bibelen i dag.

Skrevet
Bibelen produseres og selges som aldri før verden over.

Dette tror jeg ikke skjer med Maos lille røde i den grad i dag.

Hva koranen angår har jeg ingen opplysninger om.

Jeg vet bare at stadig flere muslimer leser Bibelen i dag.

Så argumentene dine er "det tror jeg ikke" og "det har jeg ingen opplysninger om". Hvorfor ikke undersøke? Ny kunnskap = nye argumenter, hvis man bare orker. Finn ut om Maos lille røde fortsatt produseres i like stor grad, finn ut om stadig flere kristne leser Koranen. Finn ut om det at muslimer leser koranen er et argument for at religionen din er sann eller at den bare appellerer (hint: det er ikke det). Seriøst, gjør en innsats - du har hele internett der ute til å hjelpe deg.

Gjest Trajan
Skrevet
Det eneste argumentet svaker enn "Vi hadde hatt det bedre om Gud fantes" er "Bibelen er verdens mest kjøpte bok".

Helt enig

jeg tror faktisk at IKEA katalogen selger like bra som bibelen. Jeg mener og ha lest det en gang. Men jeg kan huske feil

Skrevet

IKEA og den katolske kirken er begge multinasjonale selskap som gir ut bøkene sine gratis og tjener enormt med penger hvert år. Det overrasker ikke at de er øverst på listene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...