Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har nettopp fått meg 100%jobb. 6 mnd prøvetid der 3 mnd av dem er opplæring. Vil det da si at jeg må vente ett halvt år til jeg kan få meg lån for da er jeg fast ansatt??? Eller har det hendt at man kan få førstehjemslån etter 3 mnd som nyansatt? Hvordan er de reglene?
Alison Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Dette er det ingen fasit på, men noe som blir vurdert i hvert enkelt tilfelle.
Glitnir Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har nettopp fått meg 100%jobb. 6 mnd prøvetid der 3 mnd av dem er opplæring. Vil det da si at jeg må vente ett halvt år til jeg kan få meg lån for da er jeg fast ansatt??? Eller har det hendt at man kan få førstehjemslån etter 3 mnd som nyansatt? Hvordan er de reglene? Du er allerede fast ansatt - prøvetid har ingenting med det å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Ok.. men trodde man måtte søke etter prøvetiden? Og denne er på ett halvt år. Blir jeg ikke fast ansatt etter dette? har faktisk aldri hatt en 100% jobb før, og har veldig lyst til å kjøpe meg leilighet, så alt dette er helt nytt for meg!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Ok.. men trodde man måtte søke etter prøvetiden? Og denne er på ett halvt år. Blir jeg ikke fast ansatt etter dette? har faktisk aldri hatt en 100% jobb før, og har veldig lyst til å kjøpe meg leilighet, så alt dette er helt nytt for meg! Du ER jo allerede fast ansatt - les svarene du får da!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 så jeg kan søkeom førstehjemslån NÅ? eller må jeg ha en lønnslipp å vise ?
Alison Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 så jeg kan søkeom førstehjemslån NÅ? eller må jeg ha en lønnslipp å vise ? Du kan søke nå. Ta med ansettelseskontrakten. Så blir det ut fra en totalvurdering tatt en beslutning på om du får lån, og i tilfelle hvor stort lån.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2010 #8 Skrevet 23. februar 2010 må du ha fast 100 pr jobb for å få boliglån? tenk på alle hjelpepleierne som aldri får fast plass,,fordi de går 25 pr vikar for den og 25 for den og 25 for den andre som er sykemeld permisjon. de får seg jo aldri et hjem de da-
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #9 Skrevet 9. mars 2010 Du kan jo bare ta kontakt med banken? De kan fortelle deg hva du skal ha med deg når du møter en rådgiver hos dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå