Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi, da er sommerferien bestilt:D 3 uker i Italia med leigebil. Hvor mye penger ville dere regnet med å brukt (2 personer) på hotell, mat og diverse? Ikke inkludert noe særlig shopping av klær o.l..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest wondergirl
Skrevet

Det kommer an på om du skal være i nord eller sør - nord er generelt dyrere enn sør.

Skrevet
Det kommer an på om du skal være i nord eller sør - nord er generelt dyrere enn sør.

Så bra at jeg skal være i sør da;)

Skrevet
Så bra at jeg skal være i sør da;)

Synes det er finest i nord jeg da, men. Alpene, Toscana, Firenze, Venezia :)

Skrevet
Synes det er finest i nord jeg da, men. Alpene, Toscana, Firenze, Venezia :)

Da får jeg ta det på neste tur;) Men ang. hva man trenger av penger..? :)

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Hvis dere har bestillt 3 uker med leiebil, så har dere vel planlagt hvordan dere skal legge opp turen? Samme plass i 3 uker med dagsutfl

ukter, eller f.eks. 1 uke her og en uke der osv.

Tenker da at dere har undersøkt med ledige hoteller og priser, om det er inkl. frokost osv. Mat ellers er rimelig, og enda rimeligere om dere har kokeplate og kjøleskap på hotel, slik at dere kan lage de varme rettene selv.

Hvis ikke så anbefaler jeg å finne det første hotelet på nettet før dere reiser. Bestill det for par-3 dager, så kan dere selv vurdere om dere ønsker å finne et annet hotel, hvis det ikke er bra. Når dere er der nede, så er det en grei sak å finne hotel som dere liker og pris dere liker.

Kjøp et kart og planlegg noenlunde før dere reiser, så får dere mer utav turen. Kjøp en reisebok over sør Itaila, så ser dere fort hvor dere ønsker å reise til. Finn ut når det er markedsdag osv.

Hvor mye det vil koste er helt variabelt etter hvor mange stjerner dere skal ha på hotellet. Om dere går på restaurant hver dag, eller lager varm mat selv. Hvor mye dere skal kjøre, bensin er rimeligere der nede ja, men det blir noen kroner allikevel + kjørelengde.

Viktigst av alt: Kos dere! Både med forberedelsene og selve turen! :-)

Gjest gjest italia
Skrevet
Jippi, da er sommerferien bestilt:D 3 uker i Italia med leigebil. Hvor mye penger ville dere regnet med å brukt (2 personer) på hotell, mat og diverse? Ikke inkludert noe særlig shopping av klær o.l..

Jeg bor selv i Italia, så jeg kjenner godt til prisnivået på det aller meste. Men det kommer jo veldig an på hvilken standard dere skal ha, både på overnatting og mat. Og om dere skal kjøre mye rundt, eller oppholde dere mer eller mindre på ett sted.

Kommer du med litt flere opplysninger, kan jeg gjerne prøve å anslå et budsjett :-)

Skrevet
Jeg bor selv i Italia, så jeg kjenner godt til prisnivået på det aller meste. Men det kommer jo veldig an på hvilken standard dere skal ha, både på overnatting og mat. Og om dere skal kjøre mye rundt, eller oppholde dere mer eller mindre på ett sted.

Kommer du med litt flere opplysninger, kan jeg gjerne prøve å anslå et budsjett :-)

Vi tenker å kjøre en del, kanskje bytte sted hver 3-4 dag. Vi tenker å bo på mellomklasse hotell med eget bad. Det blir nok til at vi spiser en del ute, men kommer ikke til å velge dyre luksus restauranter. Frokost og lunch blir nok kjøpt på supermarked.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...