Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Jeg er student og jobber ingenting ved siden av. ( kun i sommerferien). Nå har jeg lyst til å kjøpe meg bil for ca 30 000 kr. Kan jeg få lån som student, med ingenting i intekt utenom studielånet og stipend? Tenkte å søke mastercard. Har to fra før av som jeg fikk før jeg ble student.
Inger88 Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Det er det vel egentlig bare banken som kan svare deg på....
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 3 mastercard som student?? Da blir det vel luksusfellen neste.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg latt være å kjøpe bilen, hvis ikke hadde jeg fått meg kausjonist og dratt i banken, klippet de to mastercardene du allerede har og deretter fått meg en deltidsjobb.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Vel det ene mastercardet har blitt betalt for mye tilbake på. Og det andre skjulder jeg vel bare 2000 på. Så jeg vil ikke akkuratt rope så høyt om at luksusfellen er neste.. Grunnen til at jeg ikke kan bruke de jeg alleder har, er at man ikke kan bruke de på så høy sum som 30 000. Jeg er i grunn veldig fornuftig når det gjelder penger og bruker ikke masse vis av penger. Men tenker det kan være lurt med bil nå så jeg kan søke på flere sommerjobber enn kun de som ligger rundt her ved jeg bor. Lurer bare på om noen vet om det er mulig for meg å få lån?
liv Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Det blir ikke gitt billån til så gamle biler men du kan jo spørre om et forbrukslån.
yoga Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Jo, jeg tror du har muligheten til å få det. Men lån på Mastercard er en fryktelig dårlig løsning; klipp dem i stykker. Noen banker har tilbud om egne billån. Jeg er selv student og fikk tatt opp et billån på liknende sum i banken min.
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Jo, jeg tror du har muligheten til å få det. Men lån på Mastercard er en fryktelig dårlig løsning; klipp dem i stykker. Noen banker har tilbud om egne billån. Jeg er selv student og fikk tatt opp et billån på liknende sum i banken min. Takk for svar:) Hvorfor er mastercard en dårlig løsning?
yoga Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Hvorfor er mastercard en dårlig løsning? Mastercard har mye høyere rente enn et ordinært billån, og da vil det også ta mye lenger tid å betale ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå