Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #1 Skrevet 21. februar 2010 Har lyst til å begynne med en oljerens (cleansing oil) til ansiktet. Prøver å unngå tørke ut huden min, siden jeg mener dette vil være positivt mot uren hud - olje fjerner olje, og gjør at huden slutter å produsere fett som tetter porer. Noen som har en rens å anbefale? Helst en som også fjerner sminke. Har også lest litt på http://www.theoilcleansingmethod.com/ - Noen erfaringer med dette? Hvor får jeg tak i castor oil?
Gjest Armule Skrevet 21. februar 2010 #2 Skrevet 21. februar 2010 Rensen er jo ikke det viktigste, men kremen. Det er jo kremen som ligger på huden - gir ikke den nok fukt spiller det liten rolle hvilken rens du bruker! Jeg brukte Decleor cleansing foam for en stund siden, som fungerte kjempebra. Den fjernet alle sminke samtidig som man føltes fresh ut. Nå bruker jeg MD formulations rens, som kan synes å være uttørkende (men jevner huden skikkelig) - men med kremen jeg bruker har ikke det så mye å si. (Bruker decleor hydra floral-kremen)
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Er fornøyd med kremen min, og sliter ikke så mye med urenheter. Men er interessert i oljerens fordi jeg tror huden min vil like det. Vil la huden min klare seg mest mulig selv, men trenger jo noe til å fjerne sminke. Og da tenkte jeg at oljerens var et godt valg. Den eneste oljerensen til ansikt jeg vet om nå er en fra L'Occitane. Har prøvd både Cleansing Foam fra Decleaor og MD sin Facial Cleanser, men de fjerner ikke (øye)sminke og tørker ut huden litt. Vil ikke at rensen skal tørke ut huden, selv om det bare er å ta på fuktighetskrem etterpå.
pittie Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Hei du, jeg prøvde OCM i går faktisk. Tok å skrev om det på bloggen min, men det er på engelsk da. Jeg synes i hvertfall det var utrolig deilig rett og slett. Castor oil kan du kjøpe på iHerb for en billig penge, ellers så heter det lakserolje på norsk, og selges på apoteket. Jeg blandet med jojobaolje. Men det er ikke noe jeg orker å gjøre hver dag, delvis fordi jeg har en veldig god rens mot urenheter som jeg bruker og fordi det er et lite ork å legge den kluten på ansiktet x antall ganger. :gjeiper: Men så absolutt noe jeg vil bruke et par ganger i uken siden massasjen fikk blackheadsa til å løsne, mens rensen min bare får de til å tyte ut.
Gjest Armule Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Har nå lest om den OCM-metoden på sia, og det står jo at dette ikke skal gjøres hver dag. Men som en dyprens nå og da. "You'll know if you're deep cleansing too frequently by the dryness that your skin will exhibit." Ergo, om du vil unngå tørr hud ikke rens med olje for ofte.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Jeg har prøvd OCM noen ganger nå, men jeg skjønte fort at jeg gjorde det med for kort tid mellom hver gang. Jeg fikk supertørr og ru hud i problemområdene. Følte at det hjalp på hudomrmene, men blir en liten stund før jeg prøver igjen. Det ligger forresten mange videoer på youtube som viser OCM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå