Gå til innhold

Betatt av mann på andre siden av jorden, har mann og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte litt på hva folk synes om at en jente på 23år som har samboer og to flotte unger, flørter på internett med andre?

Det har seg slik at jeg har kommet over en mann på den andre siden av jorden og vi har en ganske så hyggelig tone. Vil si det er en del flørting på gang og vi har hatt noen ganske heftige samtaler.Vi har webcamera på, men egentlig kun bare for å se reaksjoner på hva vi sier til hverandre, ikke noe som ikke sømmer seg.

Er dette helt feil? Bør jeg føle meg skyldig ovenfor samboeren min? Det er jo helt uskyldig. Skal innrømme jeg smiler litt når jeg tenker på han, og han er veldig bra å se til, men jeg elsker jo samboeren min og ser egentlig på dette som litt krydder i hverdagen.

Hva mener dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville stilt meg selv følgende spørsmål:

*** Hva hadde jeg syntes om at min mann hadde gjort det samme; Flørtet med en vakker kvinne ved hjelp av webkamera og "heftige samtaler" ?

***Kan jeg fortelle min mann det han gjør uten at han blir såret?

***Burde jeg stusse over at jeg allerede i en alder av 23 år mener å trenge "krydder" i hverdagen?

Skrevet
Bare lurte litt på hva folk synes om at en jente på 23år som har samboer og to flotte unger, flørter på internett med andre?

Det har seg slik at jeg har kommet over en mann på den andre siden av jorden og vi har en ganske så hyggelig tone. Vil si det er en del flørting på gang og vi har hatt noen ganske heftige samtaler.Vi har webcamera på, men egentlig kun bare for å se reaksjoner på hva vi sier til hverandre, ikke noe som ikke sømmer seg.

Er dette helt feil? Bør jeg føle meg skyldig ovenfor samboeren min? Det er jo helt uskyldig. Skal innrømme jeg smiler litt når jeg tenker på han, og han er veldig bra å se til, men jeg elsker jo samboeren min og ser egentlig på dette som litt krydder i hverdagen.

Hva mener dere??

Jeg synes ikke noe om å dyrke forelskelser andre steder når man er i et forpliktende forhold. Jeg mener at man til enhver tid har frihet til å velge, og de valgene du tar nå kommer ikke til å styrke eller krydre samlivet med din kjære. Jeg definerer utroskap som slike ting man gjør med andre som man ikke kan/tør si noe om til kjæresten sin.

Skrevet

Enig med dem over. Den energien du bruker på denne andre mannen kunne du brukt på din egen mann og laget krydder i hverdagen sammen med han. Dere kan dele fantasier, sende flørtende sms'er, bruke massasjeoljer, dra bort en weekend osv.

Skrevet

Skulle gjerne ha gjort det altså, men det har seg slik at samboeren min ikke er av den typen. Vi har ikke det perfekte forhold. Eg har virkelig prøvd, men han virker så uinteressert til alt. Han sier han elsker meg, men har veldig vanskelig for å vise meg det.. Dagene våre er helt like, og det finnes ikke spenning. Kveldene tilbringer vi i hver vår sofa, og da gjerne på hver vår data. Nå virker det kanskje som at jeg prøver å rettferdiggjøre det eg driver med, men jeg kan ikke hjelpe følelsene mine.

Enig med dem over. Den energien du bruker på denne andre mannen kunne du brukt på din egen mann og laget krydder i hverdagen sammen med han. Dere kan dele fantasier, sende flørtende sms'er, bruke massasjeoljer, dra bort en weekend osv.
Skrevet
Skulle gjerne ha gjort det altså, men det har seg slik at samboeren min ikke er av den typen. Vi har ikke det perfekte forhold. Eg har virkelig prøvd, men han virker så uinteressert til alt. Han sier han elsker meg, men har veldig vanskelig for å vise meg det.. Dagene våre er helt like, og det finnes ikke spenning. Kveldene tilbringer vi i hver vår sofa, og da gjerne på hver vår data. Nå virker det kanskje som at jeg prøver å rettferdiggjøre det eg driver med, men jeg kan ikke hjelpe følelsene mine.

Du kan fint styre følelsene dine. Det er bare å klappe igjen pc`n. Om et par år så er utlendingen redusert til et søtt minne.

Hvis du ikke klapper igjen den dataen nå, så roter du følelsene dine stadig lenger inn den grauten.

Du kan jo si til typen din at du begynner å bli betatt av en søt internettgutt. Kanskje han klarer å legge på pc-lokket også da.

Legg dere tidligere. Alle bør være i seng klokka 21. Du kan jo chatte litt med gubben i senga.

Hvis typen din ser problemet, så kan dere bli enige om å dumpe alle datamaskiner i søpla, og leve lykkelig sammen i stedet.

Skrevet

Du kan jo lese bøker i stedet for å rote til livet ditt på nettet.

Eller gå ut. Trimme. Være med venner. Gå på kurs.

Husk at hvis du gir opp mannen din, så er det faktisk dine barns far du gir opp. Hvis du bytter ut gutten , og skaffer en ny og mer spennende, så er det vel bare ett tidsspørsmål før han blir kjedelig, og han vil aldri kunne bli en fullblods far til barna dine.

Meld dere på samlivskurs.

Det er lett , morsomt og uforpliktende å flørte med deg nå. Han gutten i utlandet har det bare moro, og gleder seg bare over din solside. Dessuten så synes jeg han er en usympatisk slask som flørter med ei dame som har type og barn. Gidder du å ha noe med slike folk å gjøre?

Jeg ser jo argumenter for at du skal flytte fra mannen din også. Dere virker såpass uinteressert begge to at dere neppe fortjener hverandre.

Jeg skjønner godt at han driter litt i deg, når du er såpass ustabil og løs i forhold til fremmede sjarmører. Kanskje han driter i deg for å beskytte seg selv mot kjærlighetssorgen som ligger der som ei tikkende bombe.

Skrevet

Hvis forholdet deres er så kjedelig og intetsigende, hvorfor i alle verdens dager du sammen med fyren da?? :klø:

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Husker eg hørte om ei, eldre enn deg, som var på ferie til Kypros, møtte ein fyr der borte og blei stormforelsket. Kom heim igjen til Norge, heiv mannen ut, for nå ville ho jo ikkje ha han lenger. Det gikk noen måneder, ho pratet om denne "fantastiske" mannen ho hadde møtt konstant, og reiste ned igjen for å besøke kjæresten. Ho kom heim igjen, og nevnte ikkje ett ord om denne fyren igjen. Mannen fikk flytte inn igjen, og alt gikk tilbake til normalen. Det viste seg at denne flørten hennes ikkje brydde seg med å være trofast.

Uansett, hva skal du liksom gjøre med denne forelskelsen da? Fyren bor på andre siden av jorda. Du er gift, du har barn. Veit han det? Du kan ikkje akkurat bare pakke kofferten og dra med deg unger og heile lasset heller, faren har sine rettigheter om du ender forholdet. Tenk litt framover jente.

Syns det er dårlig gjort av deg, du bør slutte snakke med denne fyren og heller prøve ordne ekteskapet ditt med terapi f.eks. Er ikkje rart det er dårlig om du sitter foran pc'en og chatter med fremmede mannfolk over webcam. Evt, slutte snakke med han og faktisk tenke over hva du vil. Redde ekteskap eller være "singel"?

Skrevet
Jeg ville stilt meg selv følgende spørsmål:

*** Hva hadde jeg syntes om at min mann hadde gjort det samme; Flørtet med en vakker kvinne ved hjelp av webkamera og "heftige samtaler" ?

***Kan jeg fortelle min mann det han gjør uten at han blir såret?

***Burde jeg stusse over at jeg allerede i en alder av 23 år mener å trenge "krydder" i hverdagen?

Helt enig. Det at man ikke har et velfungerende forhold er vel ikke noen unnskyldning for å flørte og sannsynligvis tråkke over ulike grenser for utroskap - da må man heller prøve å ordne opp i forholdet eller vurdere å gå fra hverandre. Eller så går det faktisk an å diskutere å flytte grensene for hva som er ok og ikke av flørting og sex med andre, men da må man jo snakke med hverandre, ikke få aksept eller kjeft på et nettforum.

Skrevet

Hvis du ikke vil si det og gjemmer det for partner så tror jeg det er nok til å svare på spørsmålet ditt. Da er det ikke sømmelig. Og som andre sier; hadde det vært greit at han gjorde det selv?

Skrevet
Du kan jo lese bøker i stedet for å rote til livet ditt på nettet.

Eller gå ut. Trimme. Være med venner. Gå på kurs.

Husk at hvis du gir opp mannen din, så er det faktisk dine barns far du gir opp. Hvis du bytter ut gutten , og skaffer en ny og mer spennende, så er det vel bare ett tidsspørsmål før han blir kjedelig, og han vil aldri kunne bli en fullblods far til barna dine.

Meld dere på samlivskurs.

Det er lett , morsomt og uforpliktende å flørte med deg nå. Han gutten i utlandet har det bare moro, og gleder seg bare over din solside. Dessuten så synes jeg han er en usympatisk slask som flørter med ei dame som har type og barn. Gidder du å ha noe med slike folk å gjøre?

Jeg ser jo argumenter for at du skal flytte fra mannen din også. Dere virker såpass uinteressert begge to at dere neppe fortjener hverandre.

Jeg skjønner godt at han driter litt i deg, når du er såpass ustabil og løs i forhold til fremmede sjarmører. Kanskje han driter i deg for å beskytte seg selv mot kjærlighetssorgen som ligger der som ei tikkende bombe.

Lover, eg har gjort mitt for å prøve å holde en gnist. Kjøper små gaver til han, masserer han, kosa med han, knipe han i baken og flørta med han. Får aldri noe tilbake. Aldri gaver, ikke til bursdag eller morsdag, om eg vil ha aldri så lite kos må eg be om det og sjelden det er noe flørting fra den kanten.

Eg har aldri flørtet med noen andre før, så at du kan si eg er ustabil og løs ovenfor fremmede sjarmører, er nok litt feil.

Hvorfor vi er sammen? Eg elsker han jo, og han er en fantastisk far. Kunne aldri tenkt meg å gå fra han, verken for min egen del og iallefall ikke med tanke på barna!

Skrevet
Helt enig. Det at man ikke har et velfungerende forhold er vel ikke noen unnskyldning for å flørte og sannsynligvis tråkke over ulike grenser for utroskap - da må man heller prøve å ordne opp i forholdet eller vurdere å gå fra hverandre. Eller så går det faktisk an å diskutere å flytte grensene for hva som er ok og ikke av flørting og sex med andre, men da må man jo snakke med hverandre, ikke få aksept eller kjeft på et nettforum.

Nå var jo eg da bare nysgjerrig på hva folk sa og mente da. Vet jo at det er han eg må snakke med.

Og ja, trur det hadde vert greitt for meg om han hadde snakka med noen på andre siden av jorden. Sjansen for at de treffest er minimal, og slik som med meg og min langtvekkistanmann, så har vi ikke hyppig kontakt.

Skrevet
Lover, eg har gjort mitt for å prøve å holde en gnist. Kjøper små gaver til han, masserer han, kosa med han, knipe han i baken og flørta med han. Får aldri noe tilbake. Aldri gaver, ikke til bursdag eller morsdag, om eg vil ha aldri så lite kos må eg be om det og sjelden det er noe flørting fra den kanten.

Eg har aldri flørtet med noen andre før, så at du kan si eg er ustabil og løs ovenfor fremmede sjarmører, er nok litt feil.

Hvorfor vi er sammen? Eg elsker han jo, og han er en fantastisk far. Kunne aldri tenkt meg å gå fra han, verken for min egen del og iallefall ikke med tanke på barna!

Dette er bare veldig trist. Mannen din gir deg ikke det du trenger, og det ser ikke ut som om han har evnen til å gjøre det heller. Du kan jo forlange at han snakker med deg, og gir deg et skikkelig svar. Du kan fortelle i klartekst at du har behov for kjærlighet, nærhet og oppmerksomhet, og at han ikke er i nærheten av å gi deg det du trenger for å kunne leve et noenlunde greit liv. Spør han hva han synes du bør gjøre med det.

Eller kanskje du ikke kan spørre, hvis han ikke har evnen til å forstå. Jeg vet ikke. Jeg forstår at mannen bak jorden gir deg litt av det du må ha for å klare deg. Jeg beklager at jeg skrev for hardt til deg i tidligere innlegg.

Skrevet

Om mannen din ikke gidder anstrenge seg til å gi deg presang til bursdagen engang synes jeg du burde dra gubben din med på samlivskurs eller noe lignende - at mannen aldri gidder uttrykke at han er glad i deg dreper jo forholdet. Er han villig til å bli med deg på samlivskurs? Han høres ut til å trenge det.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Hvorfor skal det alltid være forskjell på menn og kvinner her? Er det sånn at så lenge en kvinne bedriver slikt så kan det alltids unnskyldes med litt lugging i hverdagen og bla bla bla.

Nei - for å bruke retorikken som oftest brukes her når menn gjør dette - det er utroskap og du må slutte umiddelbart, i tillegg må du bekjenne dine synder slik at mannen din kan vurdere om du fortjener å vinne hans tillit igjen....

Min personlige mening: Dropp opplegget, det er dømt til å mislykkes, jobb heller med han du har barn med, fortell ham at du har pratet med andre på nett men bruk det konstruktivt, som en unnskyldning på at du i det siste har manglet noe men at du ønsker at dere to skal finne ut av ting å få det bedre sammen enn hva dere har hatt den senere tiden. Lykke til.

Gjest jente22pasta
Skrevet

hmmm jeg vil jo ikke kalle det utroskap...

Men for din egen skyld så er det nok best å droppe kontakten med internett fyren.

Det er fort gjort å bli betatt av andre, særlig hvis man har vært sammen lenge tror jeg.

Kanksje du kan snakke med mannen din om hvordan du føler deg?

For helt ærlig, hvis mannen din hadde gitt deg mer oppmerksomhet, så hadde ikke du følt behovet for å chatte med andre gutter på nettet. Jeg tror at du trenger bekreftelse fra mannen din.

Skrevet

Jeg anbefaler som andre før meg, å ta et samlivskurs. Man lærer så utrolig mye der! Du vil antakelig oppdage at din samboer har sine egne måter å vise kjærlighet på, og at han ikke aner at du føler du gir mer enn du får. Slike aha-opplevelser kan gjøre underverker for samlivet, og de fleste får nok noen av dem ift ulike problemstillinger i løpet av et kurs. Man lærer seg noen gode teknikker for å bedre kommunikasjonen seg i mellom, og kommunikasjon er alfo og omega i et godt og varig forhold.

Skrevet
hmmm jeg vil jo ikke kalle det utroskap...

Men for din egen skyld så er det nok best å droppe kontakten med internett fyren.

Det er fort gjort å bli betatt av andre, særlig hvis man har vært sammen lenge tror jeg.

Kanksje du kan snakke med mannen din om hvordan du føler deg?

For helt ærlig, hvis mannen din hadde gitt deg mer oppmerksomhet, så hadde ikke du følt behovet for å chatte med andre gutter på nettet. Jeg tror at du trenger bekreftelse fra mannen din.

Nei, skal ikke se helt bort ifra det nei.. Men vil jo ikke legge all skyld på han heller. Tross alt eg som er betatt her, men hadde han vist meg litt mer oppmerksomhet og flørtet litt med meg i hverdagen så hadde eg kanskje klart å holdt meg på matta.

Samlivskurs er nok utelukket. Bor langt pokker i vold på bygda, så slikt er ikke å oppdrive her. Ikke så mange å snakke med heller ellers, så derfor vender eg meg mot et slikt nettforum.

Skrevet
Jeg anbefaler som andre før meg, å ta et samlivskurs. Man lærer så utrolig mye der! Du vil antakelig oppdage at din samboer har sine egne måter å vise kjærlighet på, og at han ikke aner at du føler du gir mer enn du får. Slike aha-opplevelser kan gjøre underverker for samlivet, og de fleste får nok noen av dem ift ulike problemstillinger i løpet av et kurs. Man lærer seg noen gode teknikker for å bedre kommunikasjonen seg i mellom, og kommunikasjon er alfo og omega i et godt og varig forhold.

Ja, han spiller gitar (riktig nok ikke TIL meg) og han holder rundt meg om kveldene før eg sovner, men så snur han seg og vi sovner rygg til rygg.

Vi har aldri hatt noe supergod kommunikasjon. Eg var flink til å snakke om følelser og diverse andre ting før, men når eg vart sammen med han og fant ut at han var såpass reservert til å snakke om slikt, så vil ikke eg pushe på og pushe på. I begynnelsen var eg vell redd for å miste han, så derfor tok eg ikke opp problem.. Slik har eg det enda, tenker for meg selv og sprekker om kveldene etter han har sovnet.

men eg elsker fyren, og kunne aldri tenkt meg et liv uten han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...