Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt til å kjøpe twilight bøkene, men lurer på om jeg skal kjøpe de på engelsk eller på norsk. Noen som har erfaringer med det ene eller det andre?

Og valgte dere innbundet eller pocket, dersom det er en bok jeg vil komme til å lese bare en gang, kan det være greit med pocket, men dersom det er en som jeg vil ha lyst til å lese flere ganger, vil jo innbundet vare lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har tenkt til å kjøpe twilight bøkene, men lurer på om jeg skal kjøpe de på engelsk eller på norsk. Noen som har erfaringer med det ene eller det andre?

Og valgte dere innbundet eller pocket, dersom det er en bok jeg vil komme til å lese bare en gang, kan det være greit med pocket, men dersom det er en som jeg vil ha lyst til å lese flere ganger, vil jo innbundet vare lenger.

Pocketbøker varer livet ut hvis man bare behandler dem litt pent, det har jeg lært av mamma'n min ;) Jeg kjøper alt hovedsaklig i pocket, og mine ser helt uleste ut, selv om de er lest av flere. Bruk bokmerke og ikke brekk opp permen, så går det så bra så. Eselører går vel også under "bokvoldtekt", men det er like stygt i innbundne som pocket. :haar: Med tanke på at en pocketbok normalt koster 100,- og en innbundet bok ca 350,- har det jo litt å si prismessig.

Skrevet

Jeg har ikke lest på norsk, men om du kan lese på engelsk anbefaler jeg helt klart det. Bøker er alltid bedre på originalspråket! :jepp: Jeg har lest alle på engelsk, og det er ikke spesielt vanskelig språk i de. Pocketene mine er like fine selv om de er lest i og.

Gjest Gjest
Skrevet

Les på engelsk, og kjøp dem i Pocketsamling! Alle på èn gang. Tanum selger de engelske i fin pakning (alle fire) til 220,- cirka.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøpte dem innbundet og på engelsk.

Lette å lese.

Skrevet

engelsk pocket, enkle å frakte m seg, og engelsk fordi det ikke blir så teit oversatt. Å leke med ord er jo noe av det beste ved denne serien...Kjøp fra Tanum.

Gjest Gjest
Skrevet

Engelsk og pocket! Men ikke alle er av like god kvalitet. Min tålte ikke sol i fjor sommer, og gikk i oppløsning (boka, ikke jeg).

• 3 uker senere...
Skrevet

Definitivt engelsk.

Kan ikke sammenlignes!

Skrevet

Er du så flink i engelsk at du føler det går greit å lese ei heil bok på det språket, så gjer du det.

Dei bøkene eg har lest på både eneglsk som originalspråk, og norsk oversetting, har originalspråket vert best. Utan unntak.

Twilight har forresten eit veldig lett språk, og går fort og greit å lese. Engelsk går nok kjempebra ;)

Skrevet

man leser denn serien vel 3 ganger. Pocket skal nok gå fint det...

Jeg har lest serien for 3. gang nå, og ser frem til film 3. Er enig med hun Kirsten/Bella, at bok 3 er så omfattende at de bør lage 2 filmer av den. Så gled deg, bøkene er underholdene. Mer enn filmene.

Skrevet

Leste den første boka på norsk og de andre på engelsk, og da angret jeg på at jeg leste den første på norsk! Pocketbøkene holder seg fine de, så ingen grunn til å kjøpe de innbundet.

Skrevet (endret)

Engelsk og pocket! Men ikke alle er av like god kvalitet. Min tålte ikke sol i fjor sommer, og gikk i oppløsning (boka, ikke jeg).

Min pocketbok smeltet også i sommer:( Angret umiddelbart på at jeg ikke hadde kjøpt dem i hardperm, for vind+løse sider = vill sprang for å samle sidene. Nå er den boka mi stygg og ødelagt... Kjipt.

Ja, og forresten!: Engelsk, naturligvis, da dette er originalspråket. Etter hvert merket du ikke at du leser på engelsk engang, også slipper du halvhjertede oversettelser!

Endret av Essi89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...