Gå til innhold

Er dette sunt / ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jatakk jeg går gjerne ned fem kilo, men neitakk jeg orker ikke gjøre så mye for å gå ned.

Men jeg har et spørsmål; hvor sunt / usunt er det å drikke hjemmelaget milkshake som kun inneholder lettmelk, kanel og banan? Jeg har funnet ut at dette fyller meg ganske bra og dette fører igjen til at jeg ikke spiser så store porsjoner av gangen.

Jeg spør fordi jeg vet at banan inneholder mye naturlig sukker, men er det dumt å spise en banan hver dag og drikke mere melk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jatakk jeg går gjerne ned fem kilo, men neitakk jeg orker ikke gjøre så mye for å gå ned.

Men jeg har et spørsmål; hvor sunt / usunt er det å drikke hjemmelaget milkshake som kun inneholder lettmelk, kanel og banan? Jeg har funnet ut at dette fyller meg ganske bra og dette fører igjen til at jeg ikke spiser så store porsjoner av gangen.

Jeg spør fordi jeg vet at banan inneholder mye naturlig sukker, men er det dumt å spise en banan hver dag og drikke mere melk?

Så sant du spiser annet i tilegg så høres det ikek så ille ut.. men ville byttet til skummet melk .. jeg ville ikke spist det med banan hele tiden helelr variert med andre ting så det ikke blir ensidig... men ta heller å lag salat til middagen din og spise mye av det før selv måltidet. spis en frult før du spiser lunsj og frokost osv. bytt til grovt brød istedet for halvgrovt og lag f.eks dipp med grønnsaker istdenfor snacks.. smooties osv istedenfor brus og kutt ned alkohol.. det er den beste måten og det er ikke vansklig...

Skrevet (endret)

Drikker du dette før hvert måltid? En banan eller to og ett glass melk eller to er absolutt sunt å få i seg, velger du ekstra lett melk eller skummet er det enda bedre siden du ønsker vektnedgang!

Endret av Lotte28
Skrevet
Drikker du dette før hvert måltid? En banan eller to og ett glass melk eller to er absolutt sunt å få i seg, velger du ekstra lett melk eller skummet er det enda bedre siden du ønsker vektnedgang!

Husk at det er ganske mye kalorier i både melk og banan. Har vært en del om det nå i det siste om at man ikke skal drikke så mye melk hvis man vil ned i vekt. Da bør man i så fall drikke skummet ja.

Skrevet
Husk at det er ganske mye kalorier i både melk og banan. Har vært en del om det nå i det siste om at man ikke skal drikke så mye melk hvis man vil ned i vekt. Da bør man i så fall drikke skummet ja.

det er ca opp mot 100 kalorier i en banan, vil ikke kalle dette mye med 2 dl skummet melk som ett mellommåltid..

Skrevet

Nei ikke før hvert måltid, men kanskje en gang per dag, maks to om den første ble kjempegod :fnise:

Jeg har byttet til skummet nå.. Takk for svar alle sammen!

Skrevet (endret)

Får jeg anbefale deg å bytte ut halve melkemengden med masse gode jordbær(de inneholder bra med fiber, vitaminer og er meget kalorifattige også!!)? Eller at du bare tar en halv banan feks. Det smaker supert med jordbær, banan og melk mikset sammen :popcorn:

Endret av Lotte28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...