Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
I den grad man "bør" vokse fra noe, bør det være på grunn av at man har ansvar for f.eks. familie og barn, i hvert fall ikke på grunn av alder alene.

Er det ikke vanlig å modnes på det området? Jeg må si at jeg synes 50-årige menn, eller damer for den del, på "flatfylltur" virker både barnslige og litt vulgære. En mann som forbinder dette med moro er i alle fall ganske ulik de mennene jeg liker, og veldig ulik den mannen jeg lever sammen med. Heldigvis finnes det ulike folk, både av damer og menn, så det skulle være noen for enhver smak ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet

Både jeg og mannen drar fremdeles på hyttetur el med venner.

Han hadde nettopp en hyttetur med noen kopiser (både single og gifte/samboende der -går for det samme) og jeg har snart tenkt å ta meg en tur på besøk til ei venninne "i byen".

Gleder meg til å shoppe uten mann og barn på slep. Kunne sitte en hel kveld å skravle og drikke vin sammen med venninna. Være "bare meg" et par dager og ta en minipause fra rollen både som "mamma" og "kone". Er det umodent? Er det noe jeg burde ha vokst fra før jeg rundet 30?

Jeg ser faktisk ikke for meg at dette er noe vi kommer til å slutte med så lenge vi er fysisk i stand til det. Hvorfor skulle vi det?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Han hadde nettopp en hyttetur med noen kopiser (både single og gifte/samboende der -går for det samme) og jeg har snart tenkt å ta meg en tur på besøk til ei venninne "i byen".

Gleder meg til å shoppe uten mann og barn på slep. Kunne sitte en hel kveld å skravle og drikke vin sammen med venninna. Være "bare meg" et par dager og ta en minipause fra rollen både som "mamma" og "kone". Er det umodent? Er det noe jeg burde ha vokst fra før jeg rundet 30?

Jeg ser faktisk ikke for meg at dette er noe vi kommer til å slutte med så lenge vi er fysisk i stand til det. Hvorfor skulle vi det?

Nei dette er jo bare koselig. Jeg snakker om flatfylla i dagesvis sammen med kompiser/venninner i syden eller hjemme for den slags skyld :)

Skrevet
Nei det er heller ikke greit i mine øyner nei. Jeg tenkte på en vanlig hyttehelg med litt alkohol innabords :)

Eller en tur på byen med gutta, ikke flere dager nei..

Først; jeg skjønner ingenting av koblingen din om at Thailand er verre enn feks Budapest...

La oss snu saken på hodet:

Du vinner en langweekend i NewYork sammen med 5 venninner.

Bør han nekte deg det?

Skrevet
Det finnes løsaktige menn. Ingen av oss 5 gutta på tur (min gjeng) er løsaktige. Allikevel gjelder problemet kanskje 1 av 3 av de gutta jeg kjenner. Har du en slik mann, så skjønner jeg at du kan bli urolig. Har du en stødig mann, så er den beste forsikringen for et langt og lykkelig ekteskap at du ikke tar for mye kontroll.

Ja - det finnes løsaktige menn - og det finnes løsaktige kvinner. Hverken mannen min eller de han reiser sammen med er løsaktige, hverken her eller noe annet sted. Jeg har vært gift med samme mann i 19 år, jeg kjenner kompisene hans godt også, og jeg har ingen grunn til å tro at disse gutteturene handler om å finne en mulighet for å surre med andre kvinner. De har mer enn nok med seg selv og sitt.

Ja - noen vil kanskje betegne meg som naiv - men selv så vil jeg betegne meg som en kvinne som er trygg på både mannen min og meg selv - og forholdet vårt.

Skrevet
Hvorfor er det ingen som kommenterer denne - en manns innrømmelser?

Der er fint og flott å stole på partneren, ikke holde i bånd og alt det der, men gud så mange naive mennesker det er på dette forumet!

Jeg tror at sånne typer som det lange innlegget beskrev slett ikke trenger en tur til Aya Napa for å ta`n ut. Dermed er det ikke noe å kommentere. Slike gjør det like gjerne hjemme mens dama er hos foreldrene sine en helg.

Og da er det igjen bare tøvete å nekte turer eller fabulere om alkoholinntak.

Der er vel den store forslkjellen mellom folk! De som ikke legger energi i "tilfelle de blir bedratt" og de som forsøker å sikre hele fremtida si for evig.

Skrevet
Er det ikke vanlig å modnes på det området? Jeg må si at jeg synes 50-årige menn, eller damer for den del, på "flatfylltur" virker både barnslige og litt vulgære. En mann som forbinder dette med moro er i alle fall ganske ulik de mennene jeg liker, og veldig ulik den mannen jeg lever sammen med. Heldigvis finnes det ulike folk, både av damer og menn, så det skulle være noen for enhver smak ;)

Det må du gjerne synes. Jeg for min del tenker at den dagen jeg ikke kan gjøre noe på grunn av at andre synes det er barnslig og vulgært, kan jeg like godt bestille gravplass.

Akkurat når det gjelder flatfyll har jeg aldri vært noe stor fan, så det er ikke noe jeg bedriver i "voksen" alder heller. Men for meg handler det ikke om alder eller modenhet.

Siste "barnslige" ting jeg gjorde var å snøbade i undertøyet i helga - midt i Oslo. Du synes kanskje ikke at sånt passer seg for en som har passert 40, men fy f... så gøy det var! Og jeg nekter å høre på noen som forteller meg at sånt kan jeg ikke gjøre fordi jeg burde ha vokst fra det.

Skrevet

Det er da vel ingen som har protestert på at man skal få gjøre ting hver for seg med venner selv om man er i et forhold. Det er heller hva man gjør med disse vennene, mer konkret om det er akseptabelt at venneturene handler mest om alkohol, som er omdiskutert.

• Liker 1
Skrevet
Det er da vel ingen som har protestert på at man skal få gjøre ting hver for seg med venner selv om man er i et forhold. Det er heller hva man gjør med disse vennene, mer konkret om det er akseptabelt at venneturene handler mest om alkohol, som er omdiskutert.

Eller kanskje det ikke handler om vennetur i det hele tatt, bare om at typen skal drikke seg snydens?

Gjest Kjartan
Skrevet

Statistikker viser at 1 av 3 norske menn er utro, og flesteparten av disse forteller det aldri til sine kjærester/koner. Statistisk sett må jo dette gjelde en del av KG-brukernes menn også..

Det er derfor ganske morsomt (og betenkelig..) å lese at neida, min mann er aldri utro, og i hvertfall ikke på guttetur til syden (selv om det er bevist at varme, sol og alkohol virker som trigger for utroskap) :fnise:

• Liker 1
Skrevet
Jeg tror at sånne typer som det lange innlegget beskrev slett ikke trenger en tur til Aya Napa for å ta`n ut. Dermed er det ikke noe å kommentere. Slike gjør det like gjerne hjemme mens dama er hos foreldrene sine en helg.

Der er vel den store forslkjellen mellom folk! De som ikke legger energi i "tilfelle de blir bedratt" og de som forsøker å sikre hele fremtida si for evig.

Tror jeg er enig med deg :) For min del hadde det nok handlet om kulturforskjeller dersom samboern dro på flatfylla i syden; det er liksom så langt i fra hva jeg selv synes er moro, og det hadde overrasket med stort om han ville bruke tid og penger på en slik tur. På den annen side tar han gjerne en fest med noen kamerater (stort sett hjemme hos en av dem/oss, av og til på hytteturer i marka, en svært sjelden gang på byen), noe jeg ikke har noe problem med. I perioder har vi vært mye hver for oss pga pendling og familie i hver vår del av landet, og da er vi bare nødt til å stole på hverandre. Hvis jeg hadde hatt en sterk magefølelse på at jeg ikke syntes det var ok det han gjorde (enten det var fordi flatfyll en uke i strekk oppleves selvdestruktivt, dyrt og potensielt farlig, eller fordi jeg trodde han hadde tendenser til å fly rundt og flørte og være utro), så tror jeg ikke det hadde hjulpet å prøve å nekte ham noenting - løsningen måtte nok vært å revurdere forholdet.

Gjest Mann 28
Skrevet

Her tror jeg du tar feil. Det er da vel mange som har svaiet utpå èn gang, eller kanskje et par ganger i løpet av et langt forhold? Ikke alle som gjør seg skyldig i utroskap gjør det ofte, eller gjentar det overhodet. Så svart-hvitt er det nok ikke.

Man har ingen garanti mot utroskap, men visse ting kan man gjøre for å minske sjansen. Dette handler ikke så mye om hvorvidt man kontrollerer sin partner, men om hvordan man kontrollerer seg selv som en annens partner. Jeg er ingen fan av Anna Anka, men hun sa èn ting jeg husker fra serien hun var i: Man skal ikke som ektefelle sette seg selv i situasjoner hvor man vet det er lett å la seg friste.

JEG mener at gutteturer til Ayia Napa-type plasser er å sette seg selv under fristelse som ikke-singel (og nei, kanskje ikke for alle menn, men for veeeldig mange). Jeg tror ikke de som er utro på sånne turer nødvendigvis ville vært utro hjemme ved første anledning. Man har bygget opp forventinger i månedsvis på forhånd av gutteturen, blodet pumper i årene, solen steker, det er drikking dagen lang og en evig rekke bikinikledde damer på stranden, jenter som gnikker rumpa inntil deg på diskotekene, single kompiser som øser deg opp og drar med seg jenter på nachspiel på hotellrommet.. Man kommer inn i en annen "modus" enn man er i hjemme, selv om man også fester og henger med kompiser der. Og jeg har sett flere eksempler på at nettopp denne modusen gjør mange gutters dømme- og motstandskraft lavere enn den bruker å være.

Skrevet
Statistikker viser at 1 av 3 norske menn er utro, og flesteparten av disse forteller det aldri til sine kjærester/koner. Statistisk sett må jo dette gjelde en del av KG-brukernes menn også..

Det høres ekstremt mye ut.

Har du noen som helst kildehenvisning til den påstanden, eller har du lest det i en artikkel du har skrevet selv...

?

Skrevet

Jeg må bare si at jeg er glad for at mannen min har gode venner som han beholder kontakten med. Og siden han er en voksen og fornuftig mann ville det ikke falle meg inn å gi ham instrukser om hvordan han skulle oppføre seg. Det tenker jeg at han klarer å tenke seg til selv.

Jeg vet jo at de drikker og rølper på disse turene, og jeg unner dem det alle sammen, både de som er single og de som ikke er det :)

Gjest hogwash
Skrevet
Jeg rølpefyller flere ganger i året, har 1 barn og samboer. Drikker både med og uten samboer. Har det å drikke seg full noen ganger i året noe med oppegåenhet å gjøre? I så fall omgir jeg meg bare med ikke oppegående mennesker. Greit.

Når det bikker over fra kosedrikking til rølpfyll sier det noe om modenhet i mine øyne ja.

• Liker 1
Skrevet

Det er derfor ganske morsomt (og betenkelig..) å lese at neida, min mann er aldri utro, og i hvertfall ikke på guttetur til syden (selv om det er bevist at varme, sol og alkohol virker som trigger for utroskap) :fnise:

Vel...selv om innlegget står på en norsk side så er ikke dette i norge (slik du skriver over)

Dette er en forfatter som antar at tallene er så høye - i usa.

Dessuten skriver vedkommende:

"Som regel er det ei som han har møtt på jobb eller i forbindelse med en fritidsaktivitet. Det starter med at de treffes jevnlig og får et følelsesmessig bånd. Deretter utvikler det seg til mer enn bare vennskap. "

Altså snakker vi definitivt ikke om en guttetur...

Gjest Coolaid
Skrevet
Hei! Vil gjerne ha litt synspunkter på hva dere syns. Jeg er litt både og..

Er det greit at samboer/kjæreste drar på guttetur/fylletur med bare single kamerater?

I en alder av 30 år mener jeg at man burde ha vokst fra seg det?

Jeg drikker ikke selv, men reiser på guttetur sammen med kompiser som gjør det. Som regel er dette en hytte eller noe. Noen kompiser er gift, mens andre ikke. Jeg syns gutteturer er sundt og vet at jeg selv er til å stole på. Og guttetur betyr guttetur, dvs at jenter er ikke tilstede...det er jo det som er meningen... Jeg er litt over 30 og vet at hun stoler på meg. Når det gjelder julebord med jobben, hvor vi reiser til en annen by og overnatter på hotell, styrer jeg unna dette, mest for hennes del, men også fordi jeg ikke ønsker å delta på fyll, festing og klining... Og vokse fra det fordi man fyller 30?... man trenger gjerne det mest når man er 30 he he he godt å gjøre noe annet enn ¨å være med familien... Håper ihvertfall at menn i 30 årene er såpass ansvarlig og til å stole på at de kan reise på tur uten barnevakt.
Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet

Hvilken problemstilling. Her hjemme har jeg en jeg skulle ØNSKE kunnne drikke en gang i blant, være sosial med kompiser og leve livet. Neida - hjemme best osv. Vi har vært sammen i over 6 år, og han har ikke noe behov sier han. Er visst sosial nok på trening. I løpet av disse 6 årene har han vært på "fyllefest" én gang.

Gjest Tirsdagsgjest
Skrevet
Hei! Vil gjerne ha litt synspunkter på hva dere syns. Jeg er litt både og..

Er det greit at samboer/kjæreste drar på guttetur/fylletur med bare single kamerater?

I en alder av 30 år mener jeg at man burde ha vokst fra seg det?

Jeg er så enig.

Er redd denne mannen like gjerne gjør det når han blir førti da.

-eller til du forlater ham.. DA er nok ikke disse turene like viktig lenger..

Synd da.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...