Gjest majja Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 heisann:) kanskje det er noen hær som vet, eller kan hjelpe meg vidre... Jeg syns synd i moren min, hun bor i en halvpart av en tomannsbolig,som har utrolig dårlig standard.hun er uføretrygdet, og får ikke lån til å kjøpe noe som er i bedre stand.men hun kjøpte leiligheten billig, og kunne kanskje fått litt mer lån til å pusse opp denne. den leiligheten hun har,er sentrumsnær og har muligheter. -en forandring av planløsningen er nødvendig-og kjøkkenet trenger å bli pusset opp. er for tiden kun et soverom,men hun skulle gjerne hatt ett ekstra da hun har flere barn som bor langt unna og kommer på besøk.tenker da at det er en mulighet å innrede loft-er full takhøyde,men ingen trapp opp(bare en luke i taket)så det må til.trenger jo ikke å innrede hele loftet, men kankje lage ett el to rom dær. badet i leiligheten vil ikke bli rammet av denne nye planløsningen og trenger ikke¨å gjøres noe med i første omgang. er det mulig å si noe om hva kostnadene vil komme på ,ut fra denne lille info?sånn ca.?eller er det noen som vet hvor jeg kan finne det ut uten å måtte leie inn folk osv.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Kanskje du kan gå inn på www.mittanbud.no og forhøre deg der? Det høres ganske dyrt ut å få fikset alt dette, hvis dere ikke har mulighet til å gjøre noe selv. Et IKEA-kjøkken koster for eksempel fort 50.000 - og det er bare for selve kjøkkenet.. Også burde dere kanskje høre om refinansiering av boliglånet hennes for å kunne dekke dette?
Gjest Gjest_P_* Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 Alt du gjør med kjøkken og bad blir dyrt, og å forandre planløsningen betyr som regel at du må skifte både tak og gulv i minst to rom, pluss vegger, vinduer osv. Altså blir det dyrt, særlig når det er kjøkkenet, og ny kjøkkeninredning kommer på toppen. Å innrede loftet trenger ikke bli så veldig dyrt. Det kommer an på hvordan loftet er nå. Er det golv der, himlingsplater, er veggene kledt? Er der vinduer?
Henkie Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Et IKEA-kjøkken koster for eksempel fort 50.000 - og det er bare for selve kjøkkenet.. Langtifra. GÅr hun på en av de enkle modellene, og bare trenger 4-5 meter med over/underskap, får hun greit et kjøkken INKL hvitevarer til ca 35.000 hos IKEA Hun kommer langt med lite penger hvis dere gjør det enkelt. Større inngrep er alltid svinedyrt (flytte dusj/toalett/kjøkkenvifte/vegger/dører osv) Rommet på loftet blir fort litt penger utav. Få inn fagfolk til å gi BINDENDE pristilbud. Husk å spørre flere. Hos meg fikk jeg anbud fra 270.000 til 680.000 på samme jobb!!! Sjekket referanser, og brukte rimeligste. Det er nå 3 år siden. Er kjempefornøyd
Gjest majja Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 takker for svar:) jeg vet ikke helt hvordan det er på loftet...tror det er mye som må gjøres dær. tenkte kanskje å høre på mitt anbud,men kan jeg legge inn en forespørsel dær uten å nødvendigvis bruke noen av de?eller hvordan er det det fungerer? jeg tenker også at det må gå an å gjøre det på en enkel måte, ikke nødv. bruke de dyreste løsningene.
Henkie Skrevet 21. februar 2010 #7 Skrevet 21. februar 2010 takker for svar:) jeg vet ikke helt hvordan det er på loftet...tror det er mye som må gjøres dær. tenkte kanskje å høre på mitt anbud,men kan jeg legge inn en forespørsel dær uten å nødvendigvis bruke noen av de?eller hvordan er det det fungerer? jeg tenker også at det må gå an å gjøre det på en enkel måte, ikke nødv. bruke de dyreste løsningene. Sjekk gjerne mitt anbud, men sjekk for ALL DEL referanser før du får noen til å gjøre jobben. Det er så utrolig mange rare og udugelige håndverkere der ute. Ikke bare få de til å oppgi referanser, men SJEKK referansene (dvs ring/kontakte referansene og hør hvor fornøyde de var med jobben og prisen)
Gjest Gjest_tussemor_* Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Hei, hør med kommunen om de kan har muligheter for støtte til dette. De fleste kommuner har ordninger i samarbeid med husbanken nettopp for slikt som dette. Tror en må ha begrenset inntekt/være trygdet for å komme i betraktning, men det kan jo passe situasjonen utmerket.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Jeg la inn annonse på mittanbud.nomed god forklaring. Innen et par uker hadde jeg 10 - 12 firma som tok kontakt, kom på befaring, og fikk bindende pristilbud av alle. Jeg valgte å benytte meg av tilbudet til 1 av dem, og de gjorde en god jobb. Noen av de andre tok kontakt i ettertid, men da sa jeg at jeg hadde allerede valgt et firma til å gjøre arbeidet hos meg.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 heisann:) kanskje det er noen hær som vet, eller kan hjelpe meg vidre... Jeg syns synd i moren min, hun bor i en halvpart av en tomannsbolig,som har utrolig dårlig standard.hun er uføretrygdet, og får ikke lån til å kjøpe noe som er i bedre stand.men hun kjøpte leiligheten billig, og kunne kanskje fått litt mer lån til å pusse opp denne. den leiligheten hun har,er sentrumsnær og har muligheter. -en forandring av planløsningen er nødvendig-og kjøkkenet trenger å bli pusset opp. er for tiden kun et soverom,men hun skulle gjerne hatt ett ekstra da hun har flere barn som bor langt unna og kommer på besøk.tenker da at det er en mulighet å innrede loft-er full takhøyde,men ingen trapp opp(bare en luke i taket)så det må til.trenger jo ikke å innrede hele loftet, men kankje lage ett el to rom dær. badet i leiligheten vil ikke bli rammet av denne nye planløsningen og trenger ikke¨å gjøres noe med i første omgang. er det mulig å si noe om hva kostnadene vil komme på ,ut fra denne lille info?sånn ca.?eller er det noen som vet hvor jeg kan finne det ut uten å måtte leie inn folk osv. Når det komer nye kjøkken,så selger de gjerne utstllingsmodellene til sterkt reduserte priser. Har ikke HUsbanken noen ordninger for slike som din mor?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Du skriver at moren din er uføre og har dårlig økonomi. Du beskriver videre at dere er flere søsken. En tanke som dukket opp hos meg om dere har noen økonomisk mulighet til å være med å spleiese på oppussingen, mot at dere får eierandeler i huset?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå