Gjest Gjest_Mone_* Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Skal til Florida om en måned, og vurderer å leie en cab. Vi er to stykker, og har med oss litt bagasje. Er det å anbefale å leie en cabriolet, eller er bagasjeplass altfor begrenset? Hvordan er det mtp sikkerhet ved å kjøre i en åpen bil? Takknemlig for alle svar!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Sikkerhet er dårligere, bagasjerom er begrenset. Er du ikke fornøyd når du henter bilen vil nok utleieselskapet gladelig tilby deg en vanlig bil.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Jeg vil tro at på alle cab'ene der nede kan du trykke på en knapp og vips så kommer taket på. ( i allefall de 15 årene jeg bodde der). Så lei en cab dere og kos dere! Men husk solkrem, solbriller og hårstrikk!!
Gjest Gjest_reiseglad_* Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 Vi angra på at vi tok cabriolet fordi: - veldig liten bagasjeplass, så koffertene måtte ligge i baksetet (det er både utrygt og upraktisk bla. fordi det er større sjanse for innbrudd i bilen når en har ting liggende synlig i baksetet) - det bråker mye (!) mer enn en vanlig bil (slitsomt om en skal kjøre en del) - for varmt (valgte å ha taket nede og aircondition på)
OldBlueEyes Skrevet 22. februar 2010 #5 Skrevet 22. februar 2010 Desverre er det ikke bra å reklamere med at man er turist i Florida og spesielt ikke i Miami-området. Leiebiler har ikke lengre merker som viser at de tilhører et leiebilfirma. Årsak: Altfor mange overfall på turister! I dag er det stort sett kun turister (og veeeldig mange nordmenn) som synns det er kult med cab. (Takk til Miami-vice!). Så hvis du veldig gjerne vil reklamere med at du er turist: Ta cabriolet! I tillegg er jeg helt enig med ovennevnte. Lite plass, bråk og veldig sterk sol. Bortsett fra det: Ha en fin tur. Praktfullt sted å kjøre bil. Alt er så vel tilrettelagt for bilkjøring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå