Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest venninne
Skrevet

min venninne er desperat etter og få seg en kjæreste, og hun legger ikke skjul på det. mannfolka blir skremt etter en stund med flørting/roting og hun sitter der og ikke skjønner hvorfor de ikke blir. når hun er involvert med en mann så "kødder" hun mye med sånne ting som og gifte seg, at han skal kjøpe ting til hun osv osv, som kødding! men som jeg tror skremmer vekk mannfolkene da det kan bli i overkant mye.

jeg fikk høre av en annen venninne at to kompiser av meg satt og pratet om hun, de kallte henne "maneater" og grøsset med tanken på henne (hun er litt overvektig men ikke mye) mens de tullet og hermet henne.

hun er veldig frempå og det blir for mye, en kompis pratet om henne til meg i fylla og sa at hun er for mye, hun må roe seg!

vi har vært gjennom flere kjærlighetssorg sammen og hun forstår ikke hva som er gærent med hun siden de er utro eller mister interessen for hun, og hun spør meg om jeg kan være ærlig.

jeg har sagt til hun at de kan bli skremt i framtoningen hennes, men aldri egentlig utdypet det mere enn det.

det er flere ganger jeg blir flau når jeg ser henne i "action" ute med en mann eller om det er en hun er involvert med, hun sier ting som er på kanten og kan virke desperat men som hun mener i "kødd" og ler av, men sånne ting man egentlig ikke burde si med andre ord.

men hvordan si sånt til en venninne?

er jo glad i henne og vil ikke såre henne heller :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har nok misforstått begrepet man eater. En man eater er en som absolutt har draget på mannfolk, men som gjerne dumper dem etter en natt. Det er en kvinnelig player, kan man si.

Skrevet

Si til henne at du er glad i henne og synes hun fortjener en mann. Men for å få det må hun slutte og tulle med giftemål og gaver.

Det skremmer bort mennene.

Spør hun, så svar på det hun lurer på.

Fortell henne så hvor heldig den mannen som velger henne er, og hvorfor. (Vær konkret.)

Ikke fortell henne hva du har hørt andre si. Det vil såre veldig.

Om nødvendig får du ta samme samtale med henne en gang senere.

Skrevet

Jeg synes ikke det er din jobb å oppdra andre, venner eller ikke. Dette er ikke ditt problem. La det ligge.

Skrevet
Jeg synes ikke det er din jobb å oppdra andre, venner eller ikke. Dette er ikke ditt problem. La det ligge.

Å nevne noe for en venninde er ikke det samme som å oppdra.

Hun har jo spurt selv, så hun ønsker jo et råd.

Ville du virkelig ikke svare på et slikt spørsmål fra en venninde du er glad i, fordi det er oppdragelse?

Skrevet
Å nevne noe for en venninde er ikke det samme som å oppdra.

Hun har jo spurt selv, så hun ønsker jo et råd.

Ville du virkelig ikke svare på et slikt spørsmål fra en venninde du er glad i, fordi det er oppdragelse?

Nei. Fordi hun mest sansynlig spør for å få støtte for den ideèn hun selv har om problemet. Og en mening fra meg kan være akkurat det som gir henne enda flere problemer med seg selv. Eller gjøre at det vennskapet er havarert.

Det er ikke mitt problem at mine venninner har mannfolktrøbbel. Og at et par idioter av arten har uttalt seg om at de synes dama er slik eller sånn, det hadde jeg ikke tatt særlig alvorlig. Når den hun roter med ikke er i stand til å si fra selv så er han ikke rett kar uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...