Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Vi leier leilighet i et hus, og deler oppkjørsel med huseier (dvs vår parkeringsplass ligger langs oppkjørselen til huset, mens hans parkeringsplass ligger litt lengre inne). Er ansvaret om å måke oppkjørselen hans? Han har nemlig ikke måket på en del dager, og nå er snøen så høy at vi ikke kommer ut med bilen...
Gjest Marlo Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Om dere ikke kommer ut med bilen så måker dere. Helt ærlig, jeg vet ikke om det finnes regler på dette, men i mitt hode så høres det helt teit ut om dere skal kreve at huseier skal måke for at dere skal komme ut med bilen.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Enig med Marlo. Hvorfor skal huseier slite seg ut med måkingen når det er dere som trenger bilen. Skulle tro flere som leier tror de bor på luksushotell.
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Vi leier leilighet i et hus, og deler oppkjørsel med huseier (dvs vår parkeringsplass ligger langs oppkjørselen til huset, mens hans parkeringsplass ligger litt lengre inne). Er ansvaret om å måke oppkjørselen hans? Han har nemlig ikke måket på en del dager, og nå er snøen så høy at vi ikke kommer ut med bilen... Klart dere måker når dere også bruker oppkjørselen! Dere bruker oppkjørselen like mye (kanskje mer enn huseier også?), og da kan man ikke forvente at andre skal måke for seg.
Sunshine Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Selvfølgelig hjelper dere til med å måke! Og når dere først setter i gang, ikke måk bare for dere selv. Måk for huseier også, så skal du se at huseier måker for dere en annen gang. For meg var det en selvfølge å måke både for oss, og huseier da vi leide.
addict Skrevet 22. februar 2010 #6 Skrevet 22. februar 2010 Vi har alltid klippet plen og måket selv om vi har delt med en annen leilighet også. ser på det som en selvfølge.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2010 #7 Skrevet 22. februar 2010 Det er helt vanlig at de som bor i et hus deler på slikt arbeid. Dvs. at dersom man har tilgang til hage så er man med på dugnad. Dersom man har biloppstillingsplass så måker man oppkjørsel. Det er imidlertid vanlig at husverter presiserer dette i kontrakt - det har min husvert gjort. Så her må vi dele på det - akkurat som vi må dele på trappevask - etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå