Gjest Gjest_mia_* Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 P-pille for menn. Når den kommer for salg, vil dere overlate ansvaret til mannen? Tør dere å stole på at han husker å ta pillen? Jeg ville aldri ture å overlate noe så alvorlig, og som har så store konsekvenser for meg til han.
Gjest Gjest_Pasta_* Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 P-pille for menn. Når den kommer for salg, vil dere overlate ansvaret til mannen? Tør dere å stole på at han husker å ta pillen? Det er et godt spørsmål. Hadde jeg vært kvinne hadde jeg ikke turt å ta sjansen på det med mindre det var i et godt etablert forhold der begge var like "fokusert" på det. Det kommer jo an på pillen også. Må den tas daglig. Hvor lenge kan man glemme uten at det er et problem. Forøvrig tar jeg personlig ikke sjansen på å stappe i meg noe slikt før det har blitt betydelig testet i en årrekke. Hvis fruen vil av p-piller og jeg isteden skal ta disse, så forstår jeg henne godt, men da blir det heller kondom.
Lissi Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Aldri verden og jeg skjønner godt at mannfolka sliter med å overlate den biten til oss også
Pingting Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Det får han avgjøre selv. Om han tar på det ansvaret så stoler jeg på ham. Han har vist meg den tilliten, da skulle det bare mange at jeg gjør det samme.
Gjest brutal_mann Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Endelig så får menn _noe_ av makten kvinnene har. Nemlig ideen om at om en ikke bruker gummi, så er i alle fall piller inne i bildet Problemet er jo at kvinner ennå har vetorett gjennom abort.
Bentix Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Jeg hadde nok ikke klart å overlate dette ansvaret til mannen... med mindre jeg var i ett seriøst forhold og vi var enig om hva vi ville.
Riskrem Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Ser ikke helt problemet. Hvis man ikke ønsker barn må man ta ansvar for prevensjon på en eller annen måte. Om dette er hans eller hennes ansvar spiller ingen rolle. Hvorfor er det alltid kvinnen som skal ta ansvar? Menn er jo i stand til å ta like mye ansvar selv. Jeg hadde stolt 100% på at kjæresten min hadde tatt pillene sine dersom det kommer en pille for menn.
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 For meg er det ikke noe å vurdere engang. Ville aldri gitt mannen det ansvaret. Sorry boys :-)
Pingting Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 For meg er det ikke noe å vurdere engang. Ville aldri gitt mannen det ansvaret. Sorry boys :-) Det må da være jævlig kjipt å være sammen med en fyr du ikke kan stole på? :klø:
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 Det må da være jævlig kjipt å være sammen med en fyr du ikke kan stole på? :klø: Føler at på en sak som har så store konsekvenser for meg, så vil jeg ha kontrollen selv. Det er meg, og kun meg det går utover om han glemmer å ta pillen. Min kropp, mitt ansvar.
Pingting Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Føler at på en sak som har så store konsekvenser for meg, så vil jeg ha kontrollen selv. Det er meg, og kun meg det går utover om han glemmer å ta pillen. Min kropp, mitt ansvar. Det går da ut over ham og om du blir uplanlagt gravid? Enten det er fordi du vil ta abort og han allerede har en emosjonell tilknytning til fosteret, eller fordi han vil ta abort men du velger å ikke gjøre det; da blir det enten foreldreliv eller barmebidrag på ham i 18+ år. At du ønsker å ha kontroll skjønner jeg godt, når jeg tenker meg om ville nok også jeg følt meg mest komfortabel ved at det var jeg som tar piller - men jeg synes man skal være forsiktig med å fullstendig underslå mannens rolle i dette.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #12 Skrevet 20. februar 2010 Det er jeg som kan bli gravid, derfor vil jeg ta pille. Mannen må gjerne ta pille også, så er vi helt på den sikre side:p Men jeg vil alltid ta pille. Jeg stoler på kjæresten min, men dette er bare sånn jeg har valgt det...
Gjest caramiacaramella Skrevet 20. februar 2010 #13 Skrevet 20. februar 2010 For meg handler det ikke om å "overlate" ansvaret om å ta p-pille til mannen, men det er en ekstra sikkerhet. Vi kan begge ta pillen, så er vi på den sikre siden! Jeg er for øvrig veldig glad for at den mannlige p-pillen er blitt utviklet, fordi da kommer vi til å være dobbelt så sikre. I tillegg, jeg hater å ta p-piller. Synes det er et slit(er fortsatt i den begynnende fasen hvor kroppen min fortsatt holder på å venne seg til det, og i tillegg blir jeg så utrolig stressa av at jeg må ta den til akkurat samme tidspunkt hver dag. Er jeg en halvtime for sein, får jeg panikk). Hvis kjæresten også tar p-pille, vil jeg ikke ha så angst for å ta pillen på NØYAKTIG samme tidspunkt hver dag, uansett hvor jeg er og hva som skjer :gjeiper: Er livredd for å bli gravid, så det er derfor jeg er så opphengt i det altså!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #14 Skrevet 20. februar 2010 Jeg stoler på mannen min, men han er litt glemsom, så det må jeg ha kontroll over selv. Å han vet nå at jeg tar pillene mine, fordi han vet så utrolig godt hva jeg synes om å få barn før ferdig utdanning osv... Men han har sagt at han hadde ikke hatt problem med å få et barn viss det skjedde nå, så tror jeg må passe på mine egne piller.
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 20. februar 2010 #15 Skrevet 20. februar 2010 Jeg velger å ta pillen selv.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #16 Skrevet 20. februar 2010 Jeg tror at folketallet hadde sunket betraktelig om menn kunne ta en pille som funket.
Gjest brutal_mann Skrevet 20. februar 2010 #17 Skrevet 20. februar 2010 Jeg tror at det faktiske resultatet av p-piller for menn er kraftig økning i kjønnssykdommer og spredning av HIV.
Gjest Miam Skrevet 20. februar 2010 #18 Skrevet 20. februar 2010 Det får han avgjøre selv. Om han tar på det ansvaret så stoler jeg på ham. Han har vist meg den tilliten, da skulle det bare mange at jeg gjør det samme. Enig! Jeg hadde fint kunnet la sambo ta dette ansvaret. Han spør meg stadig vekk om jeg har husket pillen i dag, han er nesten flinkere enn meg til å huske på den
Gjest Iah Skrevet 20. februar 2010 #19 Skrevet 20. februar 2010 Siden det er jeg som ville måttet bære ansvaret ved en eventuell uønsket graviditet, vil jeg selv ha kontroll over prevensjonen.
~white lady~ Skrevet 20. februar 2010 #20 Skrevet 20. februar 2010 Siden det er jeg som ville måttet bære ansvaret ved en eventuell uønsket graviditet, vil jeg selv ha kontroll over prevensjonen. Signerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå