Gjest GjÆsT Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Jeg skal til Island om et par uker og trenger litt tips til shopping. Noen som har ramlet innom noen gode butikker der?
Vibi Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Handlegaten heter Laugavegur, her finner du både det ene og det andre. Det finnes også to kjøpesentre, det største heter Smalarlind eller noe mener jeg
meta2 Skrevet 21. februar 2010 #3 Skrevet 21. februar 2010 http://www.kringlan.is/pages/21 Er og et kjøpesenter.
meta2 Skrevet 21. februar 2010 #4 Skrevet 21. februar 2010 (endret) http://www.europareise.no/reykjavik-shopping Endret 21. februar 2010 av meta2
Mermaid Blues Skrevet 21. februar 2010 #5 Skrevet 21. februar 2010 Gjetter på at det er i Reykjavik du skal shoppe? Både Smaralind (i Kopavagur utenfor Reykjavik) og Kringlan er fine kjøpesenter, selv om det er mye de samme butikkene som du finner her hjemme. I Laugavegur og Bankastræti i sentrum er det litt mer spesielle butikker. Dogma i Laugavegur er grei for å få tak i den laiddekule "ég tala ekki íslensku"-skjorta eller sigur rós-merch. Sputnik pleier å ha mye bra secondhand, og ellers er det egentlig bare å rusle rundt og titte - det er ikke de lengste gatene Husker spesielt en fantastisk butikk med råtøffe skjorter, topper, kjoler osv hvor mye av klærne var laget for hånd på stedet, men klarer ikke å komme på hva butikken het... 66°North (butikker både på Kringland og Smaralind, samt i Bankastræti) kan virkelig anbefales for vinter/fritidstøy av høy kvalitet Nå er det mye billigere der enn her hjemme også, så fullt mulig å gjøre et kupp!
Sequax Skrevet 21. februar 2010 #6 Skrevet 21. februar 2010 Laugavegur fra Lækjartorgi og opp til Hlemmur er en koselig handlegate og Reykjavíks hovedgate. Mange koselige kaféer oppover også. Du komme også til Hallgrimskirkja når du følger Laugavegur; du ser den dukke opp i en gate mot høyre ca. halvveis oppi bakken. Ellers liker jeg Kringlan godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå