Gå til innhold

Gåsehud

Anbefalte innlegg

Gjest tanketenkeren
Skrevet

Jeg er en jente på 14 år som har et problem med gåsehud. Bare det blåser litt på meg, eller hvis jeg får frysninger så får jeg gåsehud over hele kroppen. Og dette er ikke bare litt gåsehud, men det synes skikkelig og er veldig ubehagelig og flaut. Det er mest på områder der jeg har fjernet hår, men også på mage osv. Hva burde jeg gjøre? Hva skyldes dette?

Skrevet

Kle på deg? Fleste fjortenåringer har vel på seg for lite klær. Invester i superundertøy eller ullundertøy. Anbefaler multisport fra Devold.

Gjest tanketenkeren
Skrevet

Det er ikke akkurat det som er problemet.. Tror det er noe rart med kroppen min, for selv om det er kjempevarmt ute så får jeg ekkelt mye gåsehud bare det kommer litt vind. Og om jeg har på stramme bukser så kan jeg kjenne gåsehuden, og det er ubehagelig.

Skrevet

Slik har jeg det og, ubehagelig!!

Råd noen??!! :tristbla:

• 4 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

bump, noen?

Jeg er i samme situasjon, men er 24 år gammel.

Får gasehud av ingenting og fryser lett.

Er nesten ikke noe vits å barbere meg pga jeg får gåsehud med en gang etterpå og da er det piggete igjen.

Jeg går alltid med mye klær pga jeg dekker meg til for dette er et stort problem for meg.

Så det er ikke pga jeg har lite klær på meg iallefall.

Er det noe jeg mangler, noe jeg kunne prøvd?

Råd, anyone?

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

For lite fett på kroppen? Man fryser ofte lettere om man har for lite underhudsfett

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For lite fett på kroppen? Man fryser ofte lettere om man har for lite underhudsfett

Takk for svar!

Men jeg har alltid vært slik uavhengi av vekten.

Og jeg har vært både god og rund og normal vektig hele livet..

Andre ting det kan være?

Skrevet

Har ikke noen råd, men er det så farlig da?

Jeg får lettere gådehud på den delen av ryggen, den armen som er kronisk vondt. (ligner på senebetennelse). Fysioterapauten synes det var litt rart at jeg fikk gåsehus av at hun kjente på ryggen og nakken min, og BARE på den delen som er vond!

Mer følsom kanskje??

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen råd, men er det så farlig da?

Jeg får lettere gådehud på den delen av ryggen, den armen som er kronisk vondt. (ligner på senebetennelse). Fysioterapauten synes det var litt rart at jeg fikk gåsehus av at hun kjente på ryggen og nakken min, og BARE på den delen som er vond!

Mer følsom kanskje??

Hei du!

farlig er det ikke nei, men for meg er det et stort problem pga jeg alltid må gå rundt piggete, siden jeg får frysninger og håret vokser ut igjen med en gang :(

Det er ekkelt.. Hadde håpt det var noe jeg manglet, slik at jeg kunne tatt tabeletter for det eller en annen behandling.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du er nok bare ekstra følsom. Man får gåsehud når den bittelille muskelen som ligger inntill hårroten trekker seg sammen. Hva den reagerer på er litt forskjellig, men forsiktig berøring, kulde, og noen psykiske faktorer (som skrekk, glede, sorg osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...