Gå til innhold

sykepleierstudent eller sykepleiestudent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg studerer og skal i praksis, må derfor bestille meg et navneskilt.

De fleste av mine medstudenter har valgt navn + sykepleierstudent som tekst, men jeg er litt usikker - heter det sykepleierstudent eller sykepleiestudent?

Skrevet
Jeg studerer og skal i praksis, må derfor bestille meg et navneskilt.

De fleste av mine medstudenter har valgt navn + sykepleierstudent som tekst, men jeg er litt usikker - heter det sykepleierstudent eller sykepleiestudent?

Uten å vite det sikkert, så vil jeg si det heter sykepleiestudent. Man studerer faget sykepleie, ikke en sykepleier.

Sykepleiestudent og sykepleierutdanning. Etter min mening :)

Skrevet
Uten å vite det sikkert, så vil jeg si det heter sykepleiestudent. Man studerer faget sykepleie, ikke en sykepleier.

Sykepleiestudent og sykepleierutdanning. Etter min mening :)

TS her. Ja, etter min mening også. :) Men "alle" andre skriver sykepleierstudent, så da kommmer de sikkert til å tro at jeg skriver feil med sykepleiestudent.. Men rett skal være rett!

Skrevet

De må gjerne studere en sykepleier for min del... Men jeg tror 3 år med det, kan bli ensformig :ler:

Gjest Feline.
Skrevet

På mitt skilt hadde jeg "sykepleiestudent" fordi jeg studerte faget sykepleie, ikke en sykepleier... Jeg synes "SykepleieRstudent høres litt rart ut egentlig :P

Skrevet

TS igjen.

Da blir det sykepleiestudent, jeg tar tross alt en bachelor i sykepleie, ikke i sykepleier. :ler:

Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...