Gjest Gjest_Nervøs_* Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Hei. Saken er den at jeg skal være forlover i min søsters bryllup, og jeg har ikke snøring på utdrikningslag. Han ikke vært i bryllup siden jeg var 9 år gammel, og var da naturlligvis ikke med på utdrikningslaget. Dessuten bor hun i en helt annen del av landet, og har mesteparten av sine venner der. Bryllupet skal holdes i hjembygda, og her er det ikke mange aktivitetene vi kan finne på. Jeg er så nervøs. Vil gi henne en flott opplevelse, men vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Er det vanlig å ta en liten roadtrip til en litt større by, og finne på noe der kanskje? Og er det sånn at de som er med på utdrikningslaget betaler litt hver? For jeg har dårlig råd, og kan ikke bruke halve lønna mi på dette. Vil at hun skal ha en fin dag, så ikke noe hun er ukomfortabel med. Vil ikke "drite henne ut". Hvor lang tid i forveien tar man kontakt med de som skal være med på utdrikningslaget? Og kan jeg be om litt hjelp til organisering, eller er dette min, og bare min oppgave? Ikke så lurt å takke ja til å være forlover, når man har litt skjeve sosiale antenner, kjenner jeg. Så om noen har noen som helst tips, kom med dem, vær så snill!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Hei. Saken er den at jeg skal være forlover i min søsters bryllup, og jeg har ikke snøring på utdrikningslag. Han ikke vært i bryllup siden jeg var 9 år gammel, og var da naturlligvis ikke med på utdrikningslaget. Dessuten bor hun i en helt annen del av landet, og har mesteparten av sine venner der. Bryllupet skal holdes i hjembygda, og her er det ikke mange aktivitetene vi kan finne på. Jeg er så nervøs. Vil gi henne en flott opplevelse, men vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Er det vanlig å ta en liten roadtrip til en litt større by, og finne på noe der kanskje? Det kan du helt fint, men hvis det lar seg gjøre å ta det i byen der de fleste vennene hennes bor hadde jo kanskje det vært best Og er det sånn at de som er med på utdrikningslaget betaler litt hver? Det vanlige er at alle deltagerne deler på alle utgiftene. Greit da å gi folk et ca overslag (ikke alle som vil bruke/har rår til all verdenFor jeg har dårlig råd, og kan ikke bruke halve lønna mi på dette. Vil at hun skal ha en fin dag, så ikke noe hun er ukomfortabel med. Vil ikke "drite henne ut". Hvor lang tid i forveien tar man kontakt med de som skal være med på utdrikningslaget?Så fort du har satt en dato for laget. Be søsteren din skrive en liste med mailadresser over de hun ønsker å ha med Og kan jeg be om litt hjelp til organisering, eller er dette min, og bare min oppgave? Be deltagerene komme med forlsag til aktiviteter, og vær flink til å delegere oppgaver. Du trenger ikke sitte med alt Ikke så lurt å takke ja til å være forlover, når man har litt skjeve sosiale antenner, kjenner jeg. Det går nok så fint atte... Så om noen har noen som helst tips, kom med dem, vær så snill!
la novia Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Enig, dere kan gjerne planlegge laget i felleskap! Dere kan godt avtale dato sammen også, hvis dere ikke er fryktelig mange, sånn at alle kan bli med. Begynn gjerne nå hvis hun skal gifte seg til sommeren! Jeg vil tipse om en aktivitet som jeg likte veldig godt: Å ta bilder til en kalender som brudgommen kan få (den kan du evt overlevere under talen, så har du noe å fokusere på hvis du er nervøs!). I mitt utdrikningslag hadde alle ansvar for en eller to måneder, og så tok de et bilde av meg (flere forsøk, da) for hver måned slik at det ble tolv bilder/sider. De hadde med klær/utstyr som passet til hver måned, feks kjevle og forkle til desember, vinterklær til januar, paraply og gummistøvler til en høstmåned, badedrakt og dykkermaske til juli... Kjempegøy! jeg tror det ble kjempemorsomme og søte bilder som min kmmende mann helt sikkert vil like! Dette tok ganske lang tid, sikkert 2-3 timer. Andre tips er badestamp/spa, lage middag sammen/piknik, båttur/bading, noe kreativt som glassmaling, scrapping... Hva med et dansekurs? Legg opp aktiviteter etter hvor mye dere vil betale, og det blir dere selvsagt enige om på forhånd. Det kan være lurt med bindende påmelding og betaling på forskudd... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå