Gå til innhold

Noen som har returnert varer kjøpt av private på finn.no?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Skuffet_*
Skrevet

Ja spørsmålet sier vel det meste? Jeg har tenkt å returnere klær mottatt i dag, men kvier meg litt. Er jo mange rare folk der ute, og jeg lurer derfor på hvilke reaksjoner DU har fått når du evt returnerte kjøpet ditt pga at det ikke møtte forventningene.

Jeg har kjøpt "svært pent brukte klær" som er falmet og flekkete :roll: Om jeg dokumenterer dette med bilder, kan vel ikke selger lage noe tvist ut av det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vel - jeg ville ikke returnert klærne før jeg eventuelt fikk pengene tilbake på konto.

Send en mail med bilder av flekkene, får du ikke ønsket respons (eller ingen respons) ringer deretter og henviser til mailen. Konfronter med flekkene og si "jeg ønsker at du setter inn pengene tilbake på min konto, så sender jeg klærne i retur til deg."

Burde gå bra det.

Skrevet

Jeg har dessverre forsøkt å få selger til å ta et "pent brukt, framstår som ny" trekk som var falmet og stygt i retur uten å lykkes. Nå handler jeg aldri uten å se enten bilder av varen eller bruke finns betalingsgaranti.

Skrevet

Bruker også betalingsgarantien, men vær klar over at dersom det oppstår en tvist går pengene på sperret konto til du kommer frem til en enighet med selger - og det kan ta tid. Jeg har kjøpt flotte klær til barna mine på finn flere ganger. Har vært uheldig en gang da "pene, nesten nye klær fra dyrefritt hjem" kom frem med uvaskede matflekker, tydelig slitte og med masse små hår som jeg av erfaring er 99% sikker kommer fra katt (har hatt katt selv. Har en gutt med sterk allergi som aldri kunne brukt disse klærne. Jeg klage over at pene klær ikke ser slik ut, men selger mente de var helt brukbare. I tillegg var det mindre klær i pakken enn selger hadde opplyst. Problemet er at selger og kjøper hver for seg må gi beskjed til finn at de har funnet en løsning. JEg ble til slutt enig med selger om å returnere klærne og få pengene igjen, men så lenge selger ikke gidder å sende beskjed om dette til finn, står pengene på konto...

Skrevet
Vel - jeg ville ikke returnert klærne før jeg eventuelt fikk pengene tilbake på konto.

Og jeg som selger ville ikke retunert pengene før jeg fikk klærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...