Mrs. B Skrevet 7. september 2003 #1 Del Skrevet 7. september 2003 Lurer på om det er flere her inne som nå har fått regning for overforbruk fra Tiscali? Vi hadde tidligere et MaxiSurfer abonnement der. Nå har vi fått regning på nesten 2000 kroner på overforbruk fra perioden februar 2002 til juli 2003. Pga. problemer med sitt faktureringssystem har de ikke fått fakturert ut dette overforbruket tidligere. Det kan godt hende at vi har noe overforbuk, men kan ikke tenke meg at det er så mye som 2000 kr. I tillegg avsluttet vi vårt Tiscali abonnement i februar 2003. Synes de i det minste kunne sendt en spesifisert regning - siden forbruket ligger så langt tilbake i tid. Jeg stoler ikke på at de fakturerer oss riktig. Får ringe dem i morgen og be om det.. :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. september 2003 #2 Del Skrevet 7. september 2003 Jeg har aldri hatt Tiscali, men vil bare kommentere fakturering så langt tilbake i tid. De har rett til å fakturere tilbake 3 år. Du behøver derimot ikke å betale dersom faktureringen er urimelig. Om du har ringt og spurt etter faktura for overforbruk og fått beskjed om at du ikke har det eller at det skal de se på og sende deg - så kan de ikke komme i ettertid å fakturere deg. Men du er selv ansvarlig for å passe på at du får de fakturaene du skal ha. Du er da også pliktig å si i fra når du ikke får de fakturaene du forventer å få. Dersom du mener å ha et såpass stort abonnement at det ikke skulle være noe overforbruk, og du ikke hørte noe ved oppsigelse, vil du ikke ha ventet på faktura fra dem i god tro (og bør ikke lastes for å ikke ha etterspurt faktura allikevel). Litt klønete, men jeg håper du forstod. Jeg tror Forbrukerrådet kan hjelpe deg - om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. september 2003 #3 Del Skrevet 7. september 2003 Vi fikk også brev om overfakturering i forrige uke. 3000 kr, for perioden juli-aug 2003. Det er bare det at vi sa opp abonnementet i fjor i aug!!!! Møkkatiscali!!!!!!!! Det er en grunn til at abonm. ble sagt opp. Vi hadde fått sånne tulleregninger noen ganger allerede da! Deler av innlegget er slettet Remyline -moderartor- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 7. september 2003 #4 Del Skrevet 7. september 2003 Kundebehandlerne kan ikke noe for disse fakturaene og de skal dermed ikke brenne i hel****. Men de som drifter fakturasystemet burde få seg en alvorlig smekk - gjerne oppsigelse. Jeg mener å huske at Tiscali har drevet med feilfakturering i årevis. Søk på groups.google.com , www.google.com eller kanskje www.kvasir.no kan gi noen svar. Jeg har ikke Tiscali - og det er jeg glad for! PS: Skal dere klage, så gjør det skriftlig. Da kan alt bevises i ettertid. Muntlige avtaler er like bindende som skriftlige, men plent umulige å bevise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CecilieB Skrevet 7. september 2003 #5 Del Skrevet 7. september 2003 Har hørt om en del som har fått disse fakturaene i det siste, og alle som en har sagt opp abonnementet for lang tid tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #6 Del Skrevet 8. september 2003 Vi hadde Tiscali noen måneder og allerede på første faktura synes vi noe virket galt. Sa opp umiddelbart og ba om sluttfaktura. Fikk det. Men ikke lenge etter kom det enda en. SIstnevnte var på under 100,- så jeg gadd ikke å gjøre noe med den, men i prinsippet så var vi jo ferdige med dem for en tid tilbake siden da. Har desverre hørt mye negativt om dem jeg også. Send skriftlig klage, og evt ta kontakt med forbrukerrådet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 8. september 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 8. september 2003 Ja det kan virke som de nå har tatt en runde og sendt ut regninger på overforbruk til alle kunder [som har hatt overforbruk]. Det kan godt hende vi har noe overforbruk, men som sagt synes jeg 2000 høres mye ut (vi hadde et abonnement som var forhåndsbetalt for 6 timer om dagen) og jeg synes det er rart at de ikke automatisk sender en faktura som viser spesifikt forbruk - når det dreier seg om noe som er så langt tilbake i tid. Hadde egentlig tenkt å ringe dem, men tror jeg sender en mail isteden. Som dere sier er det greit å ha alt skriftlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amasone Skrevet 9. september 2003 #8 Del Skrevet 9. september 2003 Og vi kommer ikke til å betale hele beløpet! Aner ikke hvordan vi skal få det til, men vi har kontaktet forbrukerrådet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 12. september 2003 #9 Del Skrevet 12. september 2003 Ble litt engstelig nå jeg, siden jeg har Tiscali.....hm....nesten så jeg vurderer å bytte.... :-? Noen som har noen andre å anbefale.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 12. september 2003 #10 Del Skrevet 12. september 2003 Mannen pratet nettopp med søsteren sin - de fikk regning fra Tiscali idag, for overforbruk fra februar 2002 - på 14 000 kroner :o Hun var helt sjokka og visste ikke hva hun skulle gjøre..... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 12. september 2003 #11 Del Skrevet 12. september 2003 Det er ganske heftig juridisk diskusjon rundt dette på no.fag.jus.it. Sett opp news/nyheter i Outlook Express (eller annet program om du får til det) og søk opp denne gruppen. Kontakt både Tiscali og Forbrukerrådet umiddelbart -skriftlig! Det minste dere bør kreve, er en oversikt over når dere har "overforbrukt!. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 12. september 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 12. september 2003 Det er ganske heftig juridisk diskusjon rundt dette på no.fag.jus.it. Sett opp news/nyheter i Outlook Express (eller annet program om du får til det) og søk opp denne gruppen. Takk for tipset, det var interessant å lese. Ringte Tiscali igår og ba dem om en spesifisert faktura, noe jeg skulle få på mail iløpet av idag. Men den har ikke kommet, og er den ikke her på mandag får jeg ringe dem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå