Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Jeg holder på med en bachelor i psykolog nå. Noen som vet hvordan veien er for å bli idrettspsykolog? Og arbeidsmuligheter?
ninuska_ Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Hvis du går bachelor i psykologi, tror jeg ikke du kan bli idrettspsykolog. For å bli psykolog, må du gå profesjonsstudiet. Jeg vet ikke hvilket universitet du går på, og om dette er i det hele tatt det du er ute etter, men det er det nærmeste jeg kan komme på nå, så jeg svarer allikevel På NTNU har man en Bachelor i samfunnsvitenskapelige fag hvor man kan ta en fordypning i bevegelses- og idrettsvitenskap / psykologi. Under BEV, finnes det i allefall idrettspsykologi. Med dette kan man få jobb innen idrettsbevegelsen, som trenere og ledere. Eller jobbe med rehabilitering, motorisk testing og fysisk trening, eller f.eks fitness-industrien.
Gjest Gjest_grete_* Skrevet 23. februar 2010 #3 Skrevet 23. februar 2010 Hvis du går bachelor i psykologi, tror jeg ikke du kan bli idrettspsykolog. For å bli psykolog, må du gå profesjonsstudiet. Jeg vet ikke hvilket universitet du går på, og om dette er i det hele tatt det du er ute etter, men det er det nærmeste jeg kan komme på nå, så jeg svarer allikevel På NTNU har man en Bachelor i samfunnsvitenskapelige fag hvor man kan ta en fordypning i bevegelses- og idrettsvitenskap / psykologi. Under BEV, finnes det i allefall idrettspsykologi. Med dette kan man få jobb innen idrettsbevegelsen, som trenere og ledere. Eller jobbe med rehabilitering, motorisk testing og fysisk trening, eller f.eks fitness-industrien. Om du mener tittelen 'Idrettspsykolog' så er den eneste veien å gå via profesjonsstudiet siden tittelen psykolog, også i kombinasjon med andre ord er beskyttet som helsepersonell. Men du kan jobbe som 'mental trener' og lignenede uten utdannelse for den sakens skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå