Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en bachelor i psykolog nå. Noen som vet hvordan veien er for å bli idrettspsykolog? Og arbeidsmuligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går bachelor i psykologi, tror jeg ikke du kan bli idrettspsykolog. For å bli psykolog, må du gå profesjonsstudiet.

Jeg vet ikke hvilket universitet du går på, og om dette er i det hele tatt det du er ute etter, men det er det nærmeste jeg kan komme på nå, så jeg svarer allikevel :)

På NTNU har man en Bachelor i samfunnsvitenskapelige fag hvor man kan ta en fordypning i bevegelses- og idrettsvitenskap / psykologi. Under BEV, finnes det i allefall idrettspsykologi.

Med dette kan man få jobb innen idrettsbevegelsen, som trenere og ledere. Eller jobbe med rehabilitering, motorisk testing og fysisk trening, eller f.eks fitness-industrien.

Gjest Gjest_grete_*
Skrevet
Hvis du går bachelor i psykologi, tror jeg ikke du kan bli idrettspsykolog. For å bli psykolog, må du gå profesjonsstudiet.

Jeg vet ikke hvilket universitet du går på, og om dette er i det hele tatt det du er ute etter, men det er det nærmeste jeg kan komme på nå, så jeg svarer allikevel :)

På NTNU har man en Bachelor i samfunnsvitenskapelige fag hvor man kan ta en fordypning i bevegelses- og idrettsvitenskap / psykologi. Under BEV, finnes det i allefall idrettspsykologi.

Med dette kan man få jobb innen idrettsbevegelsen, som trenere og ledere. Eller jobbe med rehabilitering, motorisk testing og fysisk trening, eller f.eks fitness-industrien.

Om du mener tittelen 'Idrettspsykolog' så er den eneste veien å gå via profesjonsstudiet siden tittelen psykolog, også i kombinasjon med andre ord er beskyttet som helsepersonell. Men du kan jobbe som 'mental trener' og lignenede uten utdannelse for den sakens skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...