MsZ Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Jeg har akkurat hatt lett baktriell vaginose, og har brukt Vivag. Da gav alt seg etter en dag, og merker ingen ting lenger! Så er spm.. På vedlegget står det at man skal bruke vivag i 6 dager for å gjenopprette bakterieballansen, men trenger jeg det når alt er når,alt igjen etter tre dager? Og kan man ha sex mens man bruker Vivag? Takker for alle svar
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ville fortsatt i 6 dager. Ha sex først, putt vivag inn etterpå.
Gjest Eurodice Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Jeg skal ikke si noe for sikkert, men jeg ville anta at det er best å bli ferdig med behandlingen først. En ukes tid er vel ikke så lenge å være avholdende .
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 ingen som vet? Du kan bare ringe apoteket å spørre - da får du et sikkert svar
Gjest jobber på apotek Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Hei:) Du bør fortsette i 1 uke med Vivag, selv om du er bra etter noen dager dette er fordi at det lett kan blusse opp igjen om du slutter for tidlig. Du kan ha sex mens du bruker dem, men det er en fordel å bruke kondom slik at han ikke blir smittet og så smitter han deg igjen (selv om det er liten sannsynlighet for at han blir smittet)
Gjest gjestemeg Skrevet 24. februar 2010 #7 Skrevet 24. februar 2010 Man skal alltid bruke behandlingen så lenge det står at man skal=) Gjør man ikke det, vil man etter en stund blir "immun" mot virkestoffet.
Gjest anima Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 man blir ikke smittet av bakteriell vaginose....
Gjest helen Skrevet 18. januar 2013 #9 Skrevet 18. januar 2013 BV er ikke smittsomt. det er en endring/ubalance i kjedens "flora", altså PH verdien er i ubalanse. en kjede inneholder mange bakterier. du kan kalle dem + og -. og det er mange årsaker til hvorfor det skjer. feks. spiser du mye sukker, kan det feks skade en syrebakterie. osv... ër man plaget med tilbakefall, anbefaler jeg å gå til en gynikolog, og ta prøve.' man må forresten oppfylle 3 av 4 symptomer.tynt, hvitt, gult, homogent uflod.finne Clue celler ved mikroskopipH av vaginal væske. over 4.5frigivelse av en fiskeaktig lukt ved tilsetning av 10% kaliumhydroxid (KOH) løsning. (ved intervju av kvinner påvist BV, lukter fiskaktig, før test) det er 2 årsaker til ubalanse av PH. den hyppigste årsaken er svamp/sopp infeksjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå