twinklestar Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Jeg startet først tråden "vi som har lyst til å bli gravide sommeren 2010" og hadde troen på at nå nærmet det seg virkelig vår tur. Men nå har ting endret seg og pga. studier har vi nå bestemt oss for å vente til høsten, slik at jeg kan fullføre studieåret 2010/2011. Litt om meg: Jeg er snart 28år og er lykkelig gift. Jeg og mannen har vært sammen i maaange år nå, og giftet oss i fjor sommer. Han har endelig gått med på å begynne prøvingen og han ser også ut til å glede seg. :rødme: Prevensjonen kastes i begynnelsen av mai for min del. Det blir spennende å bli kjent med kroppen på "ny", etter maaaange år med hormontilskudd.... Er det noen andre som planlegger å starte prøvingen til høsten? Vi kan jo bruke denne tråden til å holde ut og glede oss sammen. Jeg begynner iallfall å bli veldig utolmodig, og da er det godt å få ut litt her på KG. Tungt å vente enda lenger, nå som jeg endelig så frem til å starte i mai, men jeg må bare innstille meg på det... gleder meg så veldig
jeg skal ha barn Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Jeg startet først tråden "vi som har lyst til å bli gravide sommeren 2010" og hadde troen på at nå nærmet det seg virkelig vår tur. Men nå har ting endret seg og pga. studier har vi nå bestemt oss for å vente til høsten, slik at jeg kan fullføre studieåret 2010/2011. Litt om meg: Jeg er snart 28år og er lykkelig gift. Jeg og mannen har vært sammen i maaange år nå, og giftet oss i fjor sommer. Han har endelig gått med på å begynne prøvingen og han ser også ut til å glede seg. :rødme: Prevensjonen kastes i begynnelsen av mai for min del. Det blir spennende å bli kjent med kroppen på "ny", etter maaaange år med hormontilskudd.... Er det noen andre som planlegger å starte prøvingen til høsten? Vi kan jo bruke denne tråden til å holde ut og glede oss sammen. Jeg begynner iallfall å bli veldig utolmodig, og da er det godt å få ut litt her på KG. Tungt å vente enda lenger, nå som jeg endelig så frem til å starte i mai, men jeg må bare innstille meg på det... gleder meg så veldig jeg har også lyst, jeg skal begynne i Mai måned, jeg håper at alt skal gå bra, jeg er Pcos Pasient, så det kan ta litt lengre tid enn vanlig,, vi krysse fingran
mildri Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Hei! Ser ut til at du og jeg er i akkurat samme båt og å samme sted i livet=) Jeg gleder meg forferdelig mye til å begynne prøvingen. Har utsatt bachloren min tilsammen 1,5 år allerede pga sykdom (havna på sykehuset et helt semester pga noe så tåpelig som antibiotikaallergi) samt reising og jobb. Selv om jeg er veeeldig klar for å begynne å prøve nå, tror jeg det er best å vente, så jeg får fullført skoleåret 2010/2011. Da er bachloren min i boks, så kan jeg bli mamma mellom bachlor og master eller senere, kommer jo ann på hvor lang tid hele greia tar;) Jeg er 24, han er 32. Jeg kastet pillene i julen allerede, så kondombruk her i gården. Begynner prøving 1.september. 24 uker til. ÅÅÅ. Må virkelig prøve å ikke tenke på det, ellers kommer dette halve året til å gå ekstremt langsomt. Kan likevel være kjekt å følge litt med på hverandre! Jeg har ingen barn fra før, så dette er vanvittig spennende. Vil det ta lang eller kort tid etter prøvingen begynner? Vil jeg bli stresset å lei meg? Tenk om noe er galt med meg eller han? ÅÅÅÅÅ! =)
twinklestar Skrevet 1. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2010 Så gøy mildri, at vi er i samme situasjon... Vi får skrive her når vi trenger å få ut frustrasjoner om ventetiden... Det føles så lenge til, særlig når vi i utgangspunktet planla mai... Men noen ganger må vi være litt fornuftige og... Ellers sitter jeg med akkurat de samme spørsmålene som deg. Vi får prøve å holde oss så rolige som mulig enn så lenge iallfal "jeg skal ha barn" - håper du slipper å være med i denne boka Men du er selvfølgelig velkommen du også!
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 9. mars 2010 #5 Skrevet 9. mars 2010 Tror jeg også er i samme båt her...Ser ut til at det blir slutting på pillene i april/mai... Er 29 år og føler vel at klokka tikker. Litt sånn skummel-spennende-nervøs-glad følelse å ha avgjort dette! I hvilken ende skal man begynne lissom...vitaminer, kosthold...tar det lang tid før man er "i rute igjen"...
Gjest Dorey Skrevet 10. mars 2010 #6 Skrevet 10. mars 2010 Vi skal begynne å prøve i september. Går da andre året på høgskole og det passer fint for oss å få barn mellom andre og tredje studieår. Jeg er gift og har leilihet og bil. Mannen min har en fast stilling med god lønn så jeg tror ikke vi får noen økonomiske problemer. Gleder meg!
twinklestar Skrevet 10. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2010 Så gøy at vi blir flere! Jeg hadde jo egentlig planlagt å starte prøvingen i mai, så jeg hadde kjøpt inn folat og alt... men nå må jeg bare legge det bakerst i skapet og vente noen måneder til... Jeg tenkte å begynne på folat igjen i juli-august og så begynne prøvingen i oktober. Jeg er spent på, dersom jeg blir gravid, om jeg klarer å fullføre neste skoleår... Håper formen blir bra så jeg kan bli ferdig med det året!
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 12. mars 2010 #8 Skrevet 12. mars 2010 Så gøy at vi blir flere! Jeg hadde jo egentlig planlagt å starte prøvingen i mai, så jeg hadde kjøpt inn folat og alt... men nå må jeg bare legge det bakerst i skapet og vente noen måneder til... Jeg tenkte å begynne på folat igjen i juli-august og så begynne prøvingen i oktober. Jeg er spent på, dersom jeg blir gravid, om jeg klarer å fullføre neste skoleår... Håper formen blir bra så jeg kan bli ferdig med det året! Tror jeg slenger meg inn her jeg også Jeg fullfører bachelorgraden min nå til sommeren, så planen er og begynne å jobbe til høsten så begynne prøvingen fra oktober. Planen var egentlig å starte i desember i fjor slik at vi fikk barn mellom andre og tredje året mitt, men så skjedde litt ting som gjorde at vi måtte utsette det. Så må innrømme at det kjennes ut som en evighet til høsten, men satser på at tiden går fort
karolein Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Samboer og jeg skal også starte prøvingen til høsten I og med at jeg har hatt ett helt år uten mensen, som endelig begynner å komme tilbake, pluss mistanke om pcos, kjører vi faktisk uten noen form for prevansjon. Dette har vi gjort i et halvt år nå uten et mirakel, så vi har vel på en måte tjuvstarta litt på prøvingen allerede. Skal starte på nytt studie til høsten, og har ingen planer om å gå ut i permisjon annet enn fra jobben, da samboer jobber nattevakter, og kan ta seg av lille nurket mens jeg er på skolen Vi blir 20 og 30 i år, mulig litt tidlig for min del, men dette er noe vi har ønska sammen veldig lenge
Gjest AnneShirley Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 Håper jeg skal unngå å havne i denne tråden siden vi allerede er prøvere, men siden det tok to år sist så aner det meg at jeg kommer tilbake. Men til dere som ikke begynner å prøve før til høsten: huks å nyt siste barnefri sommer -dra mye på impulsturer, badeturer, drikk vin, fest med venner osv. Holder dere fokus på disse tingene er høsten er før dere aner
Darkannie Skrevet 17. mars 2010 #11 Skrevet 17. mars 2010 HEI! Her begynner prøvingen i sommer/høst, så vi håper på to tette! Darkannie-mannen blir ikke yngre, så vi skal prøve å bli "ferdige" raskest mulig! Vi brukte 3 år på nummer 1, så vet jo ikke hvordan det vil gå med nummer 2 da....
twinklestar Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2010 Håper jeg skal unngå å havne i denne tråden siden vi allerede er prøvere, men siden det tok to år sist så aner det meg at jeg kommer tilbake. Men til dere som ikke begynner å prøve før til høsten: huks å nyt siste barnefri sommer -dra mye på impulsturer, badeturer, drikk vin, fest med venner osv. Holder dere fokus på disse tingene er høsten er før dere aner Gode råd! Skal kose meg med vin i sommer Håper ikke vi får se så mye mer til deg AnnShirley!! :gjeiper:
*pia* Skrevet 6. april 2010 #13 Skrevet 6. april 2010 Nå har jeg sluttet på p-pillene og begynt å knaske folat og omega3. Litt skummelspennende følelse dette her. Lurer på hvor lang tid det vil ta før kroppen "normaliserer" seg og om TR dukker opp om ca en mnd. Noen som har erfaring på dette området?? Har gått på Loette forøvrig.Vet jo at det sikkert vil ta litt tid. Vi har foreløpig en avslappet holdning til det hele, for vi skal jo ikke bli aktive prøvere før til høsten... Men skjer det noe før den tid gjør jo ikke det noe.
twinklestar Skrevet 8. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2010 Om 4 uker skal jeg ta ut min siste NuvaRing. Blir spennende. Jeg skal være med på et triatlon i begynnelsen. Hva gjør jeg om plutselig TR kommer på besøk da? Jeg er jo vant til at jeg kan utsette og styre det der vha prevensjonen... Men nå må jeg jo bare godta at den kommer når den kommer... eller kan jeg utsette den på noen måte? Hadde nemlig vært utrolig dårlig timing om TR kommer akkurat da... Tror det der med normalisering er veldig individuelt. Noen får normal syklus nesten med en gang, men tror det er veldig vanlig at det tar rundt 6mnd... Krysser fingrene for at vi fort får en regelmessig syklus
*pia* Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Ja, det kan visst ta opp til 6 mnd... Er jo vannvittig greit å kunne utsette mens til der det passer. Kan bli en litt småkjip sommer hvis TR går helt amok... Man kan jo utsette mens med sånn Primolut man får på resept, men vet ikke hvor gunstig det er hvis man tilfeldigvis blir gravid uten at man vet det og bruker de... Jaja, får bare kryss fingrene for at syklysen blir sånn noenlunde normal ganske raskt. 1 uke uten nå, og har ikke merka en ting...men det tar vel gjerne litt lengre tid...
Darthe Skrevet 18. april 2010 #16 Skrevet 18. april 2010 Hiver meg med her jeg. Skal ta ut hormonspiralen iløpet av mai, så da får vi se hvordan det går. Har brukt hormonspiral i 9 år, så jeg ser for meg at det kan ta litt tid før syklusen kommer i gang og blir stabil. Vi har det ikke travelt. Vi har begge barn fra før, men ønsker oss en "attpåklatt" sammen (De vi har fra før er mellom 9 og 17 år) Vi går en spennende tid i møte, jenter
cami Skrevet 19. april 2010 #17 Skrevet 19. april 2010 Hei, Til dere som planlegger og få barn rett etter fullført studie; Hvordan gjør dere det økonomisk? Man er jo da mellom skole og jobb og da har man vel ikke krav på noen permisjonspenger fra noe sted? Jeg er i samme situasjon selv eventuelt, derfor jeg lurer
beeaatee Skrevet 19. april 2010 #18 Skrevet 19. april 2010 cami: Nå vet jeg ikke hvordan ting kommer til å klaffe hos oss, så for alt jeg vet kan jeg jo risikere å bli gravid med termin etter bachelorslutt, da kommer jeg nok til å søke på et påbyggingsstudium jeg har mulighet til å ta, bare for å ha rett på noe. Hvis termin er i august og bacheloren er ferdig i mai så rekker jeg jo ikke å tjene opp noe permisjonspenger i jobb så da er det vel bedre å få fødselstipend et år og la far ta gradert uttak?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #19 Skrevet 19. april 2010 Jeg har også lyst til å bli gravid til høsten! Men jeg har ikke kjæreste, og har ikke lyst til å bli aleinemor, så det spørs vel om det skjer så snart... Jeg ønsker alle dere andre lykke til!
cami Skrevet 19. april 2010 #20 Skrevet 19. april 2010 cami: Nå vet jeg ikke hvordan ting kommer til å klaffe hos oss, så for alt jeg vet kan jeg jo risikere å bli gravid med termin etter bachelorslutt, da kommer jeg nok til å søke på et påbyggingsstudium jeg har mulighet til å ta, bare for å ha rett på noe. Hvis termin er i august og bacheloren er ferdig i mai så rekker jeg jo ikke å tjene opp noe permisjonspenger i jobb så da er det vel bedre å få fødselstipend et år og la far ta gradert uttak? Ja det høres helt klart ut som den beste løsningen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå