Gå til innhold

Hvordan lese hva man *egentlig* skriver i en melding...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet

En tidligere medstudent og jeg har møttes for kaffe og han har tidligere sagt at han synes jeg er veldig hyggelig. Men at han ville se det an for å se hvordan det gikk. Han er en helt annen type enn meg og det var ikke noe "hjertebank" i nærheten av ham, men...

Fikk en melding etter siste kaffe, etter at jeg sendte og spurte hvordan det gikk:

"jo, jeg gjør jo det, du er veldig hyggelig. Har alltid syntes det, men for å være ærlig så vet jeg ikke om ting klaffer helt, hvis du skjønner? Jeg er forresten på gruppe med eksen din nå, han er jo en venn, og da syns jeg det blir litt vanskelig også... jeg får lett dårlig samvittighet, og jeg vil ikke ødelegge ting... Jeg vil være ærlig på dette, men det betyr ikke at jeg ikke syns du er hyggelig, og at jeg ikke liker deg... for det gjør jeg jo. Jeg vil gjerne drikke mer kaffe med deg f.eks.:)"

Sikkert et ikke-tema, men skal jeg fortsette å drikke kaffe med ham for vennskapelighets skyld? :-o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bestemmer du jo selv, men jeg hadde tolket den meldingen som et høflig avslag på at han vil være noe mer enn bare venner...

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet
Det bestemmer du jo selv, men jeg hadde tolket den meldingen som et høflig avslag på at han vil være noe mer enn bare venner...

Ok, men som bare venner, skal jeg fortsatt drikke kaffe med ham?

Gjest Individualisten
Skrevet

Jeg må bare svare på det ts spør om i overskriften:

"Hvordan lese hva man "egentlig" skriver i en melding...

Jeg tror verden hadde blitt et bedre sted dersom alle hadde lest det som faktisk sto i meldingen, fremfor å bruke tid på å lete etter det de faktisk trodde sto i meldingen... De to eneste tingene man oppnår ved å lete etter slike "skjulte" meninger er bortkastet tid og unødvendige bekymringer...

Men dette er nå bare min mening da, ikke en evig sannhet :sjenert:

Skrevet
Ok, men som bare venner, skal jeg fortsatt drikke kaffe med ham?

Ja det ser jeg ikke noe galt i :)

Skrevet

Du har nok fått et avslag fra ham, sagt på en pen måte...

Dersom du føler mer for ham, og synes det blir problematisk med et vennskapelig forhold, så kutter du ham ut. Er det derimot greit for deg kun å ha ham som venn, så holder du selvsagt kontakten.

Gjest Gjest_Student_*
Skrevet
Dersom du føler mer for ham, og synes det blir problematisk med et vennskapelig forhold, så kutter du ham ut. Er det derimot greit for deg kun å ha ham som venn, så holder du selvsagt kontakten.

Synes han bare var litt søt, men føler ingenting, så da er det vel greit å ha han som venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...