Gjest Lotte81 Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hei! Noen som vet hvor lenge en ansiktskrem kan stå oppevart før man kaster den? Tenkte bestille en stooor flaske med Dermalogica krem for å bruke fram til i Mai ca... ganske fet for de kaldeste mnd. Men kan den stå fram til i Oktober og så ta den i bruk igjen? eller er det for lenge for en krem å oppevares i så mange mnd...? Noen som vet? takk
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 I og med at du ikke har kjøpt den ennå, ville jeg vel heller satset på en liten krukke fram til våren og kjøpt en stor til neste vinter for sikkerhets skyld. Hudkremer og kosmetikk generelt skal være merket med holdbarhetstid heretter. Det er et symbol med en rund krukke med et lokk som står på skrå. Inni krukka står et tall, som henviser til antall måneders holdbarhet etter åpning. Tallet er selvsagt veiledende, og noen produkter vil nok holde seg lenger enn det står på emballasjen. Oppbevar kremen tørt og kjølig (men frostfritt)i de månedene du ikke vil bruke den. Se på lukt og konsistens, og test kremen på et lite utsatt hudområde når du tar den fram igjen. Hvis den lukter som den skal og ser ok ut, og huden reagerer normalt på den - kjør på. (Ref. familiemedlem som er make up artist.) Omtrent det eneste jeg ikke ville tatt denne sjansen med er solkremer, som jeg kjøper fersk hver sesong da jeg vil være sikker på at solfaktoren fremdeles er riktig.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Holdbarheten er som regel på 12 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå