Gå til innhold

Barnevernet - bekymringsmelding

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

På generelt basis:

Dersom noen sender en bekymringsmeldign til barevernet om at barn kanskje ikke har det bra: hva skjer så i etterkant?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

de tar kontakt med deg og ordner med møte og sier hva som har blitt fortalt til demme.så kommer det jo an på hva folk har sagt.og deretter opp til barnevernet om de vil finne mere ut av dette.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Spørs saken og hva du skal tipse om.

Kjenner flere som har sagt fra, det som skjer er bekymringstelefonen, og etter det følger de opp. Som regel er disse familiene under barnevernets oppmerksomhet fra før, så en slik telefon vil ofte hjelpe.

Ikke nøl! Tenk barnets beste:)

Gjest jenteeee
Skrevet

Følger opp med en undersøkelsessak. Ikke gøy. Og jeg var ungdommen.. Hadde de innkalt meg nå hadde jeg ikke møtt opp uansett hva.

Gjest Ikke hør på far til 2
Skrevet (endret)

95% av alle saker i Oslo ( nesten tilsvarende i landet forøvrig) går til undersøkelse. Da bruker barnevernet 3 mnd på å undersøke saken. De innhenter innformajon, snakker med foreldrene, snakker med barna og observerer familien.

De alller aller fleste om jobber i barnevernet er godt kvalifisert til å ta de rette beslutninger- så er det viktig å vite at barnevernet til slutt ikke bestemmer men beslutninger blir fattet i rettsapparatet, slik det hør og bør.

For orden kyld, de fleste som har kontakt med barnevernet har dette frivillig og ønsker hjelpen de får:-)

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

Phaedra, mod

Skrevet

Når en bekymringsmelding blir sendt til barnevernet, så har barnevernet 1 uke på seg på å vurdere om det er en bekymringsmeldinng som bør undersøkes elelr henlegges.

Hvis de finner ut at det er grunn til og undersøke meldingen har de 3 måndter ( i særlige tilfeller 6 måndter)på å undersøke forholdene. Da undersøker de om det er grunn til og sette inn tiltak i den gjeldende familien..

Skrevet
95% av alle saker i Oslo ( nesten tilsvarende i landet forøvrig) går til undersøkelse. Da bruker barnevernet 3 mnd på å undersøke saken. De innhenter innformajon, snakker med foreldrene, snakker med barna og observerer familien.

De alller aller fleste om jobber i barnevernet er godt kvalifisert til å ta de rette beslutninger- så er det viktig å vite at barnevernet til slutt ikke bestemmer men beslutninger blir fattet i rettsapparatet, slik det hør og bør.

For orden kyld, de fleste som har kontakt med barnevernet har dette frivillig og ønsker hjelpen de får:-)

Innlegget er endret som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Det er ingen fare for at noen skal høre min versjon ettersom mine erfaringer blir fjernet fra forumet.

Heldigvis synes det som om noen har en annen erfaring en min.

Uheldigvis er det ikke lov å komme med informasjon som er en annen enn den som "barnevernet" forsøker å få frem som eneste offisielle alternativ (det er mao litt "kommunistisk" over det hele ettersom det bare er "det offisielle Kinesiske alternativet" som skal bli fortalt til verden.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg kjenner til en person som jobber i barnevernet, og som har innrømmet å ha slått barnet sitt. Hun ødela barnet sitt psykisk, noe alle så men ingen gjorde noe med.

Skal ikke slå alle under en kam, men jeg har mistet troverdigheten fullstendig.

Mener ikke å rote til tråden, måtte bare få det ut.

Skrevet
Jeg kjenner til en person som jobber i barnevernet, og som har innrømmet å ha slått barnet sitt. Hun ødela barnet sitt psykisk, noe alle så men ingen gjorde noe med.

Skal ikke slå alle under en kam, men jeg har mistet troverdigheten fullstendig.

Mener ikke å rote til tråden, måtte bare få det ut.

Du bør ikke fortelle om sånne ting i tråder som omhandler "barnevernet" her på KG, for de skal bare omtales på en positiv måte da "noen" er redd folk kan bli skeptiske til etaten.

Skrevet
Du bør ikke fortelle om sånne ting i tråder som omhandler "barnevernet" her på KG, for de skal bare omtales på en positiv måte da "noen" er redd folk kan bli skeptiske til etaten.

Jeg er skeptisk og kommer til å forbli det. Logget meg bevisst av pga " historien bak".

For historien er graverende.

En mpå også ha lov til å være skeptisk , og en må også ha lov til å si hva en mener- men da må en også begrunne hvorfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...