Gå til innhold

Nå ber jeg om en skyllebøtte...

Gjest Utakknemlig

Anbefalte innlegg

Gjest Utakknemlig

HJELP meg å komme på gode, sunne og normale tanker igjen! Nå graver jeg min egen grøft og kjenner jeg er på randen til å bare sette meg ned å gråte. Saken er den at på ul i går kom det fram at baby i magen har likt kjønn med mine to andre barn, jeg hadde virkelig en følelse om at denne gangen var det en av motsatt kjønn... Ja, jeg ble oppriktig skuffet og lei meg og syntes alt ble bare dritt... Kan noen gi meg en slyllebøtte eller noe som hjelper meg å se gleden i å vente en frisk baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da blir det skyllebøtte! Hva slags idiot tankegang er det du holder på med?

"skuffet og hadde følelsen" ja det er jo en vitenskapelig holdning til realitetene...

Ta abort da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det skyllebøtte! Hva slags idiot tankegang er det du holder på med?

"skuffet og hadde følelsen" ja det er jo en vitenskapelig holdning til realitetene...

Ta abort da vel.

For sent å ta abort... Håper jo at jeg kommer på bedre tanker etterhvert da...Takk for skyllebøtten, men fortsatt ikke overbevist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP meg å komme på gode, sunne og normale tanker igjen! Nå graver jeg min egen grøft og kjenner jeg er på randen til å bare sette meg ned å gråte. Saken er den at på ul i går kom det fram at baby i magen har likt kjønn med mine to andre barn, jeg hadde virkelig en følelse om at denne gangen var det en av motsatt kjønn... Ja, jeg ble oppriktig skuffet og lei meg og syntes alt ble bare dritt... Kan noen gi meg en slyllebøtte eller noe som hjelper meg å se gleden i å vente en frisk baby?

hey du er da ikke kineser(eller hvilken land de driver med kjønnsfordeling)

Hvorfor ble du gravid nå? bare for å få ett barn av det andre kjønn?

KJERP DEG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Ikke fokuser på denne følelsen for mye og ha dårlig samvittighet. Forsøk eller å vri fokuset over på hvor mye du gleder deg til det nye barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey du er da ikke kineser(eller hvilken land de driver med kjønnsfordeling)

Hvorfor ble du gravid nå? bare for å få ett barn av det andre kjønn?

KJERP DEG!!

skal prøve å SKJERPE meg!!

ja, AnneShirley, det er det jeg har innsett at jeg må!Og siden du nevner det med dårlig samvittighet så går jo den følelsen hånd i hånd med de ekle følelsene... Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke gi deg en skyllebøtte. Heller en :klemmer: Det er helt normalt å ønske seg et anner kjønn hvis man har noen ifra før.

Det betyr ikke at du ikke kommer til å bli like glad i dette barnet som de andre.

Så selv om du er skuffet nå, prøv å tenke på fordelene. Du har allerede en del klær og utstyr til dette barnet.

Og det er større sjanse for at søsknene vil leke mye med den lille siden de sikkert vil få en del like interesser.

Jeg glemte å si, ikke la barnet få nyss i skuffelsen din. Det gjør fryktelig vondt å få vite.

Så vær forsiktig med hvem som får vite om følelsene dine utenom her på forumet.

Endret av leirbål
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ønsker deg en skyllebøtte, men det ignorerer jeg glatt. Du er langt fra den første blivende mor som blir skuffet da de fikk vite kjønnet på barnet sitt. Vi er en gjeng hormonbomber som oppfører oss irrationelt, og det får verden bare godta!

Når det er sagt, så tror jeg aldri noen (eller ihvertfall veldig vedlig få) har blitt så skuffet at de ikke elsket det lille vidunderet som kom ut. Gi deg selv litt tid. Det er fortsatt noen måneder igjen og du venner deg raskt til tanken. Og på den positive siden så har du nå alt av klær og utstyr du trenger og slipper å kjøpe noe nytt.

Og hvis det blit for ille er det bare å prøve på nytt. Nettet florerer med tips om hvordan å få det ene kjønnet eller det andre. Også er det vistnok dyre privatklinikker i alpene som kan hjelpe til på det området også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en skyllebøtte:

Et barn har samme verdi uansett hvilket kjønn det er! Du skaffer deg da vel ikke barn bare for å komplettere den samlingen du har med det som mangler?

Over til noe litt mer konstruktivt: Du får ta med deg de positive tingene også:

Mitt inntrykk er at det ofte er godt samhold i en søskenflokk med samme kjønn. Det å være eneste gutt i en søskenflokk med flere jenter, eller omvendt, er ikke bestandig like greit.

En praktisk ting er at mye barneklær er veldig typisk enten jente- eller gutteklær. Nå kan neste barn arve en del klær fra de forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel mer lyst til å gi en skyllebøtte til de som faktisk har gitt deg en skyllebøtte. Hva slags menneskelig innsikt er de mangler? Det er da ikke dette du trenger å få høre nå.

Det er helt naturlig å bli skuffet over tanker og forestillinger man har opparbeidet seg. Jeg tror for eksemepel at jeg i første omgang ville blitt litt skuffet om jeg fødte et barn med misdannelser, men at jeg når jeg hadde fått tenkt meg om, så hadde jeg funnet ut at skuffelsen bare hadde grunn i mine egne nærsynte forventninger og småegoisme, at jeg på sikt ville bli like glad i dette barnet som i et hvilket som helst annet.

Forsøk å skriv ned tankene dine på et papir, de nøyaktige tanker du har for hvorfor du føler deg så skuffet. Deretter kan du se om det finnes noe egentlig hold i disse tankene. Kanskje om noen dager, uker eller måneder vil du le av at du egnetlig tenkte slik på det.

Samboer ønsket seg nok helst en jente, og skuffelsen var å ta å føle på. Vi måtte dobbelsjekke med flere private UL for at han skulle være sikker på at det faktisk var en gutt der inne. Nå som tiden har gått og babyen i magen har fått navn, en identitet, utstyr og klær, har jeg egnetlig ikke hørt noe mer ang dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel mer lyst til å gi en skyllebøtte til de som faktisk har gitt deg en skyllebøtte. Hva slags menneskelig innsikt er de mangler? Det er da ikke dette du trenger å få høre nå.

HUN BA OM DET...er det mulig :filer: du får ta å lese tråden før du kjefter på alle og en hver. Hvis du ikke har fått med deg overskriften så er den "Nå ber jeg om en skyllebøtte...

, Skuffet over kjønnet på babyen!"

Endret av estella87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUN BA OM DET...er det mulig :filer: du får ta å lese tråden før du kjefter på alle og en hver. Hvis du ikke har fått med deg overskriften så er den "Nå ber jeg om en skyllebøtte...

Det at hun ville ha en skyllebøtte, betyr ikke at hun trenger en skyllebøtte.

Ellers enig med leirbål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun føler at hun fortjener det er ikke det samme som at hun trenger det.

Et genialt utrykk er: "elsk meg mest når jeg fortjener det minst. Da trenger jeg det mest".

Ts. gir seg selv mer enn nok mental juling som det er. Hun trenger innspill til å snu skuffelsen til glede.

Ts. jeg tror tiden vil være en god hjelp her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke en skyllebøtte, men for oss som har mistet en baby er dette usigelig trist lesning...

Enig... Kansje du kan fokusere å gleden ved å få et barn og tenke på dem som ikke er fullt så heldig, eller som opplever å miste babyen sin. Selv har jeg 4 av likt slag og må si jeg ble utrolig provosert og lei av alle som i hele siste graviditeten bare maste om at nå ønsket jeg meg sikkert et annet kjønn, nå måtte det være min tur til å få det andre kjønnet, du håper vel på... osv. Nei, jeg håpet på et friskt, fullbårent barn å elske utfra sin personlighet og sine forutsetninger uansett kjønn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke noe å legge ned energi i. Ungen er der, den har et kjønn, den kommer til å bli født, og vips så er alt bra og man lurer på hva i helsike det var som skjedde. :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det at hun ville ha en skyllebøtte, betyr ikke at hun trenger en skyllebøtte.

Ellers enig med leirbål.

tja det er vell ikke opp til enkelt mennesker her inne å bedømme å slenge dritt til oss andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig lei meg på vegne av de som ikke kan få/strever med å bli gravide eller som har mista et barn. Du vet ikke hvor heldig du er, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur inn på prøverforumet eller i noens prøverdagbøker. Da får du litt perspektiv på ting.

Kjenner jeg får helt vondt inni meg når jeg leser det du skriver. Jeg vet om så utrolig mange (meg inkludert) som ville gitt halve armen og en fot for i det hele tatt å ha mulighet til å ha en baby med hvilket som helst kjønn i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skyllebøtte herifra.

Du har mange måneder igjen til å venne deg til tanken. Mange fordeler med barn av samme kjønn. Når babyen kommer er du sikkert like glad som du ellers ville vært. Hvis ikke er jo dette noe du burde ta opp med jordmor på sikt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...