Gå til innhold

Skal jeg fortelle kjæresten min om at jeg stalka ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg og kjæresten vært sammen i to månder :rødme:

Jeg var forelsket i ham et år før jeg tok kontakt, så gikk det litt over en månde med dating, så bli vi sammen. Før vi begynte å date sjekka jeg alt på interenett om ham og drømte om ham hver natt, tenkte påham døgnet rundt, skreiv dikt om ham, tegna ham, osv. Jeg hadde litt stalkertendenser, men uten at han oppdaga det da :)

Skal jeg fortelle om dette? Jeg føler at det viser litt hvor gal jeg har vært etter ham og jeg synes det er vakkert hvor altoppslukende kjærlighet kan være, men jeg vil kanskje framstå som smågal og som en stalker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå har jeg og kjæresten vært sammen i to månder :rødme:

Jeg var forelsket i ham et år før jeg tok kontakt, så gikk det litt over en månde med dating, så bli vi sammen. Før vi begynte å date sjekka jeg alt på interenett om ham og drømte om ham hver natt, tenkte påham døgnet rundt, skreiv dikt om ham, tegna ham, osv. Jeg hadde litt stalkertendenser, men uten at han oppdaga det da :)

Skal jeg fortelle om dette? Jeg føler at det viser litt hvor gal jeg har vært etter ham og jeg synes det er vakkert hvor altoppslukende kjærlighet kan være, men jeg vil kanskje framstå som smågal og som en stalker?

Ehh.... du kan si at du var interessert i han lenge og at du gikk å tittet på han, men om du skal si at du skreiv dikt og tegnet han er jeg mer usikker på....da må du isåfall vise han hva du laget...

kos deg heller med at dere er sammen nå du.

Skrevet

Jeg hadde kanskje ventet litt med å fortelle det ja, siden det bare har vart to måneder. Min type hadde nok syntes det var søtt om jeg hadde sagt noe sånt, men andre kan få helt hetta, faktisk.

Skrevet

Kan jeg si det noen gang? Når da i så fall? Etter et halvt år? Etter et år? Eller aldri?

Jeg ønsker å være åpen mot ham. Dessuten er han nok mitt livs store kjærlighet. Det er ikke alle som en gang opplever å bli så oppslukt som jeg er. Det tippet nesten mot galskap. MEn jeg tenker at det kansje er greit å vite at han er ønsket? Og hvis vi ikke holder sammen hele livet kan han alltids tenke tilbake på meg og si til seg selv at han var ønsket

Skrevet
Kan jeg si det noen gang? Når da i så fall? Etter et halvt år? Etter et år? Eller aldri?

Jeg ønsker å være åpen mot ham. Dessuten er han nok mitt livs store kjærlighet. Det er ikke alle som en gang opplever å bli så oppslukt som jeg er. Det tippet nesten mot galskap. MEn jeg tenker at det kansje er greit å vite at han er ønsket? Og hvis vi ikke holder sammen hele livet kan han alltids tenke tilbake på meg og si til seg selv at han var ønsket

Hvor gammel er du?????

tror du skal roe deg ned litt! gå frem sånn og du oppnår kun å skremme han vekk.

Skrevet
Jeg er 20 år. Han er 25

Du kjenner ikke en person 100% etter 2 måneder, gi deg selv litt tid til å bli kjent med han får du erklærer din udødelige kjærlighet,.....

Du har nok drømt deg litt bort når du har fantasert om han i 1år, pass på at det ikke er denne drømmen du er så besatt av og ikke han som den han er...

Skrevet

dersom han ikke viser noen tegn til å være usikker på om du vil ha ham eller ikke, så tror jeg ikke du trenger å fortelle ham at du stalket ham lenge før dere begynte å date. Joda, det KAN være han synes det er søtt, det kan også hende han synes det er kveldende å vite at du allerede etter så kort tid VET han er mannen i ditt liv...

2 måneder er ingenting når det gjelder å bli kjent, og å vite om to personligheter passer sammen på godt og vondt. Det er mye som kan føles ja, og jeg skjønner din tro og dine følelser for ham og for forholdet, men så lenge du ikke VET at han fungerer likedan, så risikerer du å skremme livskiten av ham også. ;)

Det er vel også stor sjans for at du viser ham at du liker ham, uten at du forteller ham dette, så kan du heller fortelle når dere virkelig kjenner hverandre og vet hvor dere står i forholdet. :) Hvor lang tid det tar er umulig for andre å si, for min del mener jeg at jeg sjeldent VET om jeg og en kjæreste har seriøse muligheter før det har gått kanskje ett år, det til tross for at jeg kan være hodestups forelsket og være SIKKER på at han er den rette. Likevel er det gjerne nærmere ett års tid før jeg har fått ta del i hans mindre flatterende sider også (som ALLE har noen av) og latt ham se alle mine sider.

Ikke stress, 2 måneder er ingenting i det lange løp, nyt heller tiden sammen og bli bedre kjent med hvem han ER, det er masse å lære om hverandre. :)

Skrevet (endret)

Ja, for du høres nesten ut som at du er en fan, og han er superstjerne, hehe. I verste fall kan du oppnå at han føler han har deg i sin hule hånd og utnytter det, har deg rundt lillefingeren liksom. Og det er aldri godt å føle at du elsker noen mer enn du er elsket tilbake. For hvis du skal være helt realistisk, så kan det hende at han ikke kan gjengjelde så sterke følelser etter kun 2 mnd. Jeg ville ventet minst et halvt år ja, så jeg var sikker på at dette ikke bare var forbigående fra hans side.

Endret av NovaFlare
Skrevet
Du kjenner ikke en person 100% etter 2 måneder, gi deg selv litt tid til å bli kjent med han får du erklærer din udødelige kjærlighet,.....

Du har nok drømt deg litt bort når du har fantasert om han i 1år, pass på at det ikke er denne drømmen du er så besatt av og ikke han som den han er...

Amen

Skrevet

Ok, jeg skal ikke si noe om det. I hvert fal vente noen månder. Men hvis han nevner det for meg, at han har hatt det sånn, da er det ok å si, eller?

Skrevet

Ja, men prøv å holde det balansert. Så du ikke viser din utømmelige lidenskapelighet, og han bare sier at han likte deg ganske lenge før dere ble sammen, liksom, hehe.

Skrevet

Det holder kanskje å si at du var "veldig" betatt, og skrev dikt om ham? :fnise:

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe mot det om hun fortalte noe slikt, men reaksjonene vil variere veldig fra person til person. Du bør kjenne ham godt før du forteller det.

Skrevet

Spar det til bryllupstalen. Så får du heller gjøre et morsomt poeng av det da.

Gjest Banosgutt
Skrevet

Det er godt å høre at folk som er gale og sinnsykt forelsket i noen i et helt år faktiskt ender opp med å få dem de vil ha til slutt også. At det ikke bare er urealistisk.

Skrevet

Enig i at du kan spare det til bryllupstalen :)

Hvorfor det behovet for å fortelle om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...