Gå til innhold

Utdrikkingslag dilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns bror, S skal gifte seg i august med K.

Det er 2. gang de gifter seg begge to, i en alder av 31 og 27.

(Tenker mitt om stort kirkebryllup og over hundre gjester når det skjer for 2. gang men greit nok..... :sjenert: )

K er fra Stavanger, men bryllupet skal være her i Porsgrunn.

Hun skal da ha utdrikkingslaget sitt i Stavanger med sin søster og venninnegjengen hennes derfra.

Jeg er bedt.

Så lurer jeg da....

Er det feil av meg om jeg takker nei til å reise i utdrikkingslaget hennes?

Vi blir jo i familie (hell, vi ER i familie! :) ) men jeg synes det blir for dyrt og reise 45 mil en vei, betale reise, opphold (kjenner ikke noen av de andre og vil synes det er litt ubehagelig og kræsje på sofaen til noen jeg ikke kjenner) og betale min del av utdrikkingslaget.

Jeg så for meg at det som har blitt jentegjengen her hjemme heller kunne laget et lite utdrikkingslag for K istedet.

Om bryllupet også skulle vært i Stavanger ville jeg reist, da hadde det vært litt mer og reise for på en måte.

Hva synes du?

PS

Litt på si'a her....

Trodde ikke man arrangerte utdrikkingslag når de gifter seg for 2. gang. Tenkte det var "brukt opp" på en måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei. At du velger å ikke reise er helt i orden. Utdrikningslaget er tross alt ikke det aller viktigste. Det er det bryllupet som er.

Det jeg stusser litt over er at du har så bestemte meninger om hvordan de skal feire bryllupet sitt siden det er andre gang for dem begge.

At de har vært gift før betyr ikke at de ikke ønsker seg full pakke med utdrikningslag og stort kirkebryllup.

Det er jo en fantastisk stor dag for dem begge, og de bør jo få feire den akkurat som de ønsker den selv.

Fordømmelse er ikke en god ting. Kan du ikke heller glede deg over at de har funnet hverandre og er lykkelige, istedenfor å irritere deg over hvordan du synes det skulle vært gjort?

Endret av leirbål
Gjest Spinell
Skrevet

Det må være helt i orden å takke nei til dette utdrikningslaget. Personlig trodde jeg at svigerinner ofte bare blir "høflighetsinvitert" til disse anledningene...? (Særlig siden jeg forstår deg slik at heller ingen av de andre vennene fra Porsgrunn er bedt.)

Skrevet

Har du ikke lyst så har du ikke lyst .. og når avstanden er så stor er det ok å si nei. Det er langt bare for et utdrikkningslag.

Det er lov å takke høflig nei. Hun vil nok forstå.

Skrevet
Hei. At du velger å ikke reise er helt i orden. Utdrikningslaget er tross alt ikke det aller viktigste. Det er det bryllupet som er.

Det jeg stusser litt over er at du har så bestemte meninger om hvordan de skal feire bryllupet sitt siden det er andre gang for dem begge.

At de har vært gift før betyr ikke at de ikke ønsker seg full pakke med utdrikningslag og stort kirkebryllup.

Det er jo en fantastisk stor dag for dem begge, og de bør jo få feire den akkurat som de ønsker den selv.

Fordømmelse er ikke en god ting. Kan du ikke heller glede deg over at de har funnet hverandre og er lykkelige, istedenfor å irritere deg over hvordan du synes det skulle vært gjort?

Hva jeg evt mener om måten de vil feire dagen sin på er en annen diskusjon.

Og det er absolutt ingening jeg irriterer meg over, om du tror det. Har ingen grunn til det.

Det jeg spør om er deres mening om og takke nei til utdrikkingslaget.

Forhold deg til det, og ikke hva du tror jeg mener om noe annet.

Gjest Mann på 45
Skrevet
Min manns bror, S skal gifte seg i august med K.

Det er 2. gang de gifter seg begge to, i en alder av 31 og 27.

(Tenker mitt om stort kirkebryllup og over hundre gjester når det skjer for 2. gang men greit nok.....

Jenter er jammen jenter verst. Hvorfor skulle det være et problem?

Skrevet
Hva jeg evt mener om måten de vil feire dagen sin på er en annen diskusjon.

Og det er absolutt ingening jeg irriterer meg over, om du tror det. Har ingen grunn til det.

Det jeg spør om er deres mening om og takke nei til utdrikkingslaget.

Forhold deg til det, og ikke hva du tror jeg mener om noe annet.

Jeg kommenterte kun det du skrev. Bla det som er sitert under innlegget mitt.

Og det er da ingen grunn til å bite om du ikke liker det jeg skriver.

Jeg svarer på det jeg ønsker. Når du har skrevet det må du nesten tåle at jeg kommenterer det.

Skrevet

Hvorfor spør du ikke bare svigerinnen din om hun har forståelse for at du ikke syns du har råd til å reise til Stavanger og ikke føler deg komfortabel med å sove på sofaen til noen du ikke kjenner? Uansett er det jo ikke riktig at du reiser hvis du ikke ønsker det så derfor dropper du det, og om hun syns det er greit eller ikke har egentlig ikke noe med det å gjør, men det er noe med å være ærlig mot henne om det og be om forståelse...

Evt kan du si at du ikke syns det passer seg med utdrikningslag og stor fest når man gifter seg for andre gang, men det spørs om du ikke akkurat legger ann til et harmonisk familieliv da...

Skrevet

Jeg ser også på det som greit om du sier nei til det utdrikningslaget. Forståelig siden det er lang reisevei. Det blir en del ekstra kostnader.

Skrevet
Evt kan du si at du ikke syns det passer seg med utdrikningslag og stor fest når man gifter seg for andre gang, men det spørs om du ikke akkurat legger ann til et harmonisk familieliv da...

Det har jeg sagt når vi har pratet om bryllupet.

OK sier hun, og det er det.

At jeg ville valgt og gjøre det på en annen måte om jeg skulle giftet meg for 2. gang er kjent for henne, men det betyr ikke at vi er uvenner eller noen negative følelser fra noen av oss.

Og bare så det er sagt, jeg har aldri sagt at jeg ikke deler deres glede.

:wink:

Takk for råd, foresten!

Skrevet
Hvorfor spør du ikke bare svigerinnen din om hun har forståelse for at du ikke syns du har råd til å reise til Stavanger og ikke føler deg komfortabel med å sove på sofaen til noen du ikke kjenner?

Det er vel aldri sikkert at svigerinna veit verken kor eller når utdrikkingslaget skal finne stad...

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem å takke nei til dette. Dere er såvidt jeg skjønner ikke særlig nære venner, og det er jo utdrikningslaget vi snakker om her, ikke bryllupet!

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem å takke nei til dette. Dere er såvidt jeg skjønner ikke særlig nære venner, og det er jo utdrikningslaget vi snakker om her, ikke bryllupet!

K og jeg har blitt kjempe gode venner.

Hun har blitt en av mine beste venninner faktisk.

Et Stavanger-utdrikkingslag må jeg nok se ann når detaljene kommer, men står jeg over det, tenker jeg at jentegjengen her finner på noe med henne istedet.

Da får hun jo to utdrikkingslag på en måte.

Skrevet

Hvis hun er en av dine beste venninner lurer jeg på hvorfor du ikke kan ta den reisen og utgiftene det medfører for hennes skyld? Jeg mener ikke å kritisere deg eller noe, men jeg synes det er litt merkelig. Hadde en av mine beste venninner hatt utdrikningslag hadde jeg reist på flekken, selv om det var hennes andre, tredje eller tiende bryllup for den del. Hvis økonomien tillater det, da, har man ikke råd så har man jo ikke råd. Hva med å overnatte hos svigerinna di da?

Gjest Gjest_tina_*
Skrevet

Et Stavanger-utdrikkingslag må jeg nok se ann når detaljene kommer, men står jeg over det, tenker jeg at jentegjengen her finner på noe med henne istedet.

Da får hun jo to utdrikkingslag på en måte.

Jeg oppfattet det også som at dere ikke var særlig nære venner, og hadde da vært enig med Glitnir. Men når du nå sier at dette er en av dine beste venner (det stod ikke det lengre opp, gjorde det? da var hun jo bare beskrevet som en din manns bror skal gifte seg med), synes jeg det er smålig av deg å ikke reise.

Skrevet

Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke reiser, og det virker som det kun er fordi det er hennes andre bryllup. So what? Synes det er en selvfølge å stille opp for sine beste venner uansett.

Skrevet

Har du snakket med forloveren som arrangerer utdrikningslaget at du ikke ønsker å være med (og jeg forstår det som at det må gjelde flere også siden du tenker på å arrangere et eget i hjembyen deres???). Hadde jeg lagt så mye jobb og tanker i en ting som et utdrikningslag kan innebære, og fikk vite at mange ikke kom og isteden ville arrangere et i hjembyen hadde jeg blitt forferdelig skuffet over å ikke ha fått muligheten til å endre planene til noe flest mulig kunne være med på... Og som brud hadde jeg satt veldig pris på at deltagerne hadde samarbeidet såpass at det hadde latt seg gjøre å bare arrangere ett lag der de aller fleste vennene mine kunne deltatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...