Gå til innhold

Kan ikke se NRK på Mac! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_crazy_*
Skrevet

Prøver å se OL på NRK på Macen. Kommer opp "click to install required version", som jeg gjør, og den blir suksessfull, men på NRK kommer samme beskjeden igjen, om at jeg ikke har rett versjon. Hva må jeg gjøre?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Prøver å se OL på NRK på Macen. Kommer opp "click to install required version", som jeg gjør, og den blir suksessfull, men på NRK kommer samme beskjeden igjen, om at jeg ikke har rett versjon. Hva må jeg gjøre?????

Du trenger Silverlight

Gjest Gjest_crazy_*
Skrevet

Men jeg lastet jo ned silverlight, men den fungerer ikke!!!! det kommer bare at jeg må "click to install required version", som jeg allerede har gjort!!!

Skrevet

Jeg ser NRK helt fint på min Mac, og jeg har ikke lastet Silverlight. Men det funker bare i Safari, jeg vet ikke hvilken nettleser du prøver med? Firefox og Opera går dårlig, jeg får lyd men ikke bilde.

NRK jobber visst forøvrig med å finne en bedre løsning på nett-TV, men det hjelper jo ikke deg nå. ;)

Skrevet

Mener det er et eller annet man må velge i innstillinger på nett-tv også, noe med "Bruk Silverlight" eller lignende. Ellers er det verdt et forsøk å installere flip4mac også.

Skrevet

jeg bruker silverlight og mac med safari.

ikke alltid det funker å se ting på nrk.no, uten at jeg forstår hvorfor.

jeg trykker på et program, men skjermen er bare svart og programmet "lader" ikke...

har du forresten restartet maskinen etter installasjonen av silverlight?

og har du oppdatert maskinen etter innstallasjonen?

ikke alltid nok å innstallere et program, må oppdatere og restarte maskinen også :kaffekopp:

Skrevet

husk å trykk på innstillinger inne på NRK sin side, og huk av for å vise film med silverlight, hvis ikke får den ikke til nooe :kul:

Skrevet

Jeg sendte mail til NRK om noe av det samme.

Mac-gutta der inne var veldig hjelpsomme

Gjest Gjest_crazy_*
Skrevet

Tusen takk for svar :) har allerede flip4mac, som fungerer fint på nett-tv, bortsett fra direkte-overføringer. Sjekket instillingene, og der var det avhaket på MWP, og ikke silverlight...så da skiftet jeg så det ble silverlight, og .... ingen forskjell. :( får vel la meg underholde av vg-live...sukk....

Skrevet

Jeg har innstallert både Silverlight og Flip4Mac og har ingen problemer med NRKs nett-TV, hverken "vanlig" nett-TV eller OL sendingene.

Skrevet

På min snart fire år gamle mac funker det ikke i Safari, mens Firefox går bra. Jeg vil tro det går an å stille inn i nettleseren, og/eller om det er noen innstillinger i selve programmet Silverlight.

Skrevet

gikk du direkte inn på nrk.no/ol?

jeg gjorde det, lot siden stå åpen et halvt minutt og først daa begynte den å laste sendingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...