Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Han er 28 år,veldig kjekk , men han har alle de tingene jeg kommer til å beskrive her.Han er ganske såå populær gutt blant jenter,men unge jenter, gjerne videregående jenter. Han er likegyldig mangler empati løper fra problemmer klarer ikke å løse problemmer,bare legger på røret hvis det er en krangel på gang kaldt,Ordner ikke oppi problemmer eller noe bare gir totalt F. lyver om små ting tidligere små kriminell,har vært inne i fengsel av ulike årsaker.Vært i veldig dårlig miljø jobber ikke,klarer ikke å holde på en jobb,gir opp etter kort tid,krangel med sjefen.Takler ikke at andre kan gi han oppgaver eks. sjefen skal si hva han må gjør Veldigggg hissig,agressiv,blir fort sinna han har innkasso og greier og han bryr seg ikke mye om de likesom låner penger av andre men dårlig for å betale tilbake(har ikke råd) Han har hatt depresjoner i 2 år men nesten ingen som vet at han går på depresjonmedisiner Han har stolthet til himmelen,veldig stolt av han og vil på en måtte ikke innrøme at han har alle de negative tingene. Altså jeg har vært sammen med han jeg beskriver her men vi slo opp for noen måneder siden ,men jeg klarer ikke å gå over han:( Er veldig forelsket i han!!Han klarte å si mye fint til meg,men jeg måtte alltid ordne igjen etter en krangel.Jeg er ei jente på 25 år.han sa alltid at jeg var den beste som hadde hendt han!! Jg er en god jente som ikke har noe problemmer,i fast jobb,utdanning,alt er på plass hos meg. Hjelp meg,hva tror dere om han??? Setter stor pris på det dere kan skrive her:)
absinthia Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 (endret) Jeg tror at han har adhd. Det er faktisk det eneste jeg tror - han sliter ihvertfall med noe! Og likegyldigheten kan godt komme av medisinene mot depresjon. Endret 18. februar 2010 av absinthia
Gjest Psyko Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 .. Hjelp meg,hva tror dere om han??? Setter stor pris på det dere kan skrive her:) Dette er en person med psykopatiske eller sosiopatiske/dyssosiale trekk. Manglende impulskontroll, manglende forståelse av konsekvenser av handlinger, aggresjonsproblemer, konflikter med loven, kortvarige nære relasjoner. I alle fall en personlighetsforstyrrelse. Slike mennesker er ren gift. Hold deg langt unna. Psyko
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 Hei ! Hold deg unna han. Han kan sikkert være en OK person på mange andre måter men IKKE en som det er verdt å satse forholdet på. Hilsen en som har litt livserfaring
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #5 Skrevet 18. februar 2010 Ufff dette er ikke lett,jeg har som sagt slått opp med han,men savnen etter han er utrolig stor. Til deg som mener at han har ADHD! Jeg har faktisk tatt det opp med han om at han må kjekke seg hos legen for å se om han har adhd men han nekter overfor det... Tusen takk for råd så langt.Tar imot flere råd og innspill!! Har en kamp med meg selv om å ikke kontakte han og gå over han,så alt dere kommer med hjelper meg stort:) Gode klemmer
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #6 Skrevet 18. februar 2010 Jeg tror også at han har ADHD. Han burde utredes av PPT/lege.
Gjest Ryan Skrevet 18. februar 2010 #7 Skrevet 18. februar 2010 Ufff dette er ikke lett,jeg har som sagt slått opp med han,men savnen etter han er utrolig stor. Du beviser nok en gang at kvinner ikke vil bli verdsatt. Han har nok noen bokstaver, om disse bokstavene er ADHD eller noe annet vet ikke jeg. At du likevel savner ham veldig er ubegripelig for meg. Jeg har imidlertid innsett at slik er kvinner, så jeg har for lenge siden slutta å prøve meg på jenter. Jeg klarer bare ikke være noen annen enn den jeg er, og jeg er oppdratt til og føler at det er riktig å behandle alle jeg møter med respekt, høflighet og vennlighet. Videre har jeg økonomien i orden og har rent rulleblad. Jeg sier IKKE at du skal finne deg en som meg, dette er bare en betraktning og konstatering av at hva kvinner tiltrekkes av er og vil for alltid forbli ubegripelig.
Gjest brutal_mann Skrevet 18. februar 2010 #8 Skrevet 18. februar 2010 han er en drittsekk og derfor tenner du på han.
kisskissbangbang Skrevet 18. februar 2010 #9 Skrevet 18. februar 2010 Han er en du burde holde deg unna. Jeg SKJØNNER bare ikke den dragninga enkelte har mot idiotene.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 18. februar 2010 #10 Skrevet 18. februar 2010 han er en drittsekk og derfor tenner du på han. Signerer denne. Muligens trodde du også at du kunne redde ham, du gjorde ham til et prosjekt, og siden du ikke fikk det til og det ble slutt - klarer du ikke gå videre uten en løsning på gåten/mannen.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #11 Skrevet 18. februar 2010 Tror det er veldig vanlig at man savner slemme eller "slemme" ekser nesten like mye som de som er bra. Det er mye som skjer når man er i en relasjon, man lager bånd mentalt og fysisk (det er fysiske reaksjoner som skjer som man blir "avhengig" av). Men se på de sidene du beskriver - en ting er at de færreste er perfekte, men det er mange dårlige egenskaper denne fyren har, som går utover deg både på kortere og lengre sikt. Du er selv ryddig og ordentlig, har jobb osv, du fortjener en som du ikke trenger å bekymre deg over og være "mamma" og hjelpeverge for. Et minimum er i mine øyne at man betaler regningene sine og lån fra venner (evt ikke låner), ikke har store aggresjonsproblemer (og prøver å jekke seg så man klarer å beholde en jobb - selv om det selvsagt kan være andre grunner til å ikke være i arbeid som er mer akseptable) og ikke er kriminell. Dessuten høres det ikke bra ut at det bare er du som må ordne opp etter krangler.
Gjest Gjest L Skrevet 19. februar 2010 #12 Skrevet 19. februar 2010 Han er badboyen du er forelsket i, hold deg unna.
Gjest Psyko Skrevet 19. februar 2010 #13 Skrevet 19. februar 2010 Jeg tror også at han har ADHD. Han burde utredes av PPT/lege. Han kan ha ADHD, men det forklarer ikke manglende empati, hissighet og kriminalitet. Spesielt manglende empati er bekymringsverdig og bør få det til å blinke rødt i alle varsellamper. Psyko
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #14 Skrevet 19. februar 2010 Å skylde alle problemene hans på ADHD viser bare hvor mye fordomer det faktisk er mot ADHD. Jeg har selv ADHD og alle de jeg kjenner med adhd er ikke likegyldige, uempatiske osv.. en del av problemene hans kan skyldes adhd men ikke det at han er en drittsekk. vis ts har latt han få det som han vil hele veien er han vant med det og da føles det enda enklere å behandle henne dårlig. En dag får han kanskje en kjærste som stiller mer krav til han og da oppfører han seg nok deretter. Det er også mulig at ts er mer hypp en han??? Å det å begynne å stille diagnoser tyder på at du er en dame som skal redde menn... Godt mulig han har adhd ,men du kan ikke skylde alt på det.... Da må du finne på en ny diagnose ,pykopatiske trekk ???
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #15 Skrevet 19. februar 2010 Av erfaring vet jeg at det folk oppfatter som mangel på empati, likegyldighet og drittsekk oftest er tillært oppførsel fra en med udiagnostisert ADHD. Når man bommer ofte nok, ikke får til noe, mislykkes i alle ting, ikke makter å ta tak i problemene. Og folk har avskrevet en nok ganger, da lærer man at det er dumt å vise sårbarhet. Særlig gutter og menn blir harde og tøffe av å ha det slik. En kompis av meg har slitt halve livet med dette, han har både rusa seg, levd som torpedo, sittet inne, rana og jevnt over vært ei pest og ei plage. Til han fikk diagnosen ADHD, riktig medisin og oppfølging. Han har nå en master i pedagogikk fra UiO selv og jobber med utsatt ungdom! At dette ikke er et prosjekt for TS er jeg enig i. Men jeg er IKKE enig i at man bare skal avskrive folk som psyko og unngå dem!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #16 Skrevet 19. februar 2010 Det kom fram mange gode råd og folk med erfaring,er utrolig takknemelig for det:) Som sagt han nekter over for å ha adhd men jeg tror at han har det og det har jeg tatt opp med han. Han har dessverre vokst opp med skilte foreldere som ikke har bryd seg om han og han sine problemmer. Men det noen av dere sier om at jeg har prøved å redde han er HELT KOREKT,jeg visste om alle han sine problemmer og trodde jeg kunne redde han ifra alt.Jeg var den beste som hadde hendt han og den beste jenta han hadde vært borti sa han alltid.Men det var faktisk han som gjorde slutt med meg også. Jeg var alltid bekymret for han når vi var sammen,var redd at noe skulle skje med han,fikk ofte ikke take i han på et par dager fordi tlf var avvv?????Så har hatt mange netter uten søvn o mange dager uten mat bare vært bekymret for han... Det som irriterer meg mest av alt er at har han virkelig glemt alt dette jeg har gjort for han????Det gjør meg veldig leiiii meg om at han kunne være sååå utakknemelig. Jeg har aldri falt for sånne gutter i mitt liv han var den første av den typen jeg har falt for,Jeg var veldig usikker i begynnelsen men han ga utrykk om at han ville nå roe seg ned og var ferdig med det livet.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #17 Skrevet 19. februar 2010 Dette er en person med psykopatiske eller sosiopatiske/dyssosiale trekk. Manglende impulskontroll, manglende forståelse av konsekvenser av handlinger, aggresjonsproblemer, konflikter med loven, kortvarige nære relasjoner. I alle fall en personlighetsforstyrrelse. Dette har du ikke peiling på. De trekkene du beskriver er ikke dyssosiale personlighetstrekk men trekk som er vanlig feks ved adhs. Det er lit i innlegget over som peker på at han har en personlighetsforstyrrelse. Jeg tenker han har prolemer med organisering av livet sitt, impulser og aggresjon. Dette er trekk som innes hos den normale befolkningen og trekk som finnes i en del diagnoser. Uansett er dette en person det er vanskelig å leve sammen med samme hva enn han lider av eller ikke lider av. Vi kan ikke drive å diagnostisre på grunnlag av den begrensa informasjonen vi har her, og særlig uten infrmasjon om forhistorien hans. Det eneste vi kan si er at dette er en mann du bør holdedeg unna og at dette er en mann som ikek vil gi deg annet enn gode ord her i livet. En partner skal være langt mer enn gode ord...
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #18 Skrevet 19. februar 2010 Tusen takk igjen for at dere tar dere tid å skriver under innleg.mitt. Altså denne gutten er 28 år er det noe sjans for at han forandrer seg engang???? Hver gang vi kranglet så som sagt måtte jeg ordne opp igjen og ringe han,og han klarte faktisk å få må til å føle meg skyldig hver gang.Han er veldig manipulerende og utrolig flink til å snakke for seg og legge skylda på andre.Men ikke flink til å løse problemmer da legger han bare på o løper fra problemmer.Jeg må nevne det oxo at han ville at vi skulle flytte sammen og sånt bare etter nesten 2 måneder etter vi ble kjent,men det skjedde ikke!!Han sine følelser sitter ikke dypt og som han sa engang er at han kunne ikke forelske seg,klarte ikke det. Må jo nevne at han har en fortid som er helt ubeskrivelig dårlig,drevet med masse rart og han innrømte for meg engang at han brukte amfetamin mens vi var sammen,han sa at det vare bare engang.Men jeg mener han må ha brukt det før siden han brukte det igjen.??? Jeg må bare si at alle som kjenner meg av mine venner,synes oxo at det er rart at jeg var sammen med en slik person og at jeg tenker på han i det heletatt!Men jeg er utrolig kjærlig,omsorgsfull og omtenksom og bryr meg virkelig om han!!!Vårt forhold var avstandsforhod så vi så ikke hverandre ofte,5 timers kjøring!!
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2010 #19 Skrevet 19. februar 2010 Du ønsker å fiske ham ikke sannt? Du ønsker å bli den ene han kan forelske seg i, den ene som gjør at han forandrer seg og begnner å ta tak i livet sitt? Det kommer ikke til å skje!!! Det eneste som kan forandre en person er at personen selv ønsker å forandre seg. Det skjer via egen innsikt i egen situasjon, ikke fordi man treffer et annet fantastisk menneske. Det er virkeligehten. Du kommer ikke til å høre på oss, du kommer til å bli sammen med ham igjen, så flytter dere sammen og så etter et år sitter du igjen knust med masse innkassoer (også i ditt navn siden han tok husleia og bukte på andre ting enn det han fortalte deg), masse gjeld og sykemeldt fordi du ikke lenger klarer å meste hverdagen mens han har dratt til ei kjekk spenstig videregående jente som han kan ta anfetamin sammen med. Mønsteret du beskriver med å rømme fra alt, inkassoer, legge skylden på andre etc. høres veldig likt ut som søsteren min som er stoffmissbruker særlig ved anfetamin. Dette er mønsteret i hennes kontak med oss i all periodene hvor hun bruker. Vi kan lett se når hun bruker og ikke fordi holdningene hennes til oss, ansvar etc. plutselig forandrer seg. Hun kan enda være flink til å snakke for seg og ikke minst ufattelig flink til å manipulere og gi ander skyldfølelse for hennes situasjon og alle problemene i relasjonene hun har til oss. Det gå opp og ned med henne, men hun kommer aldri til å forandre seg, det har vi gitt opp for lenge siden. Men som sakt, mønsteret hennes minner mye om det til denne gutten du beskriver. Men igjen, du kommer ikke til å høre på oss. Du kommer til å gå tilbake til ham og sitte igjen knust om et år og huske hva vi sa i dag.
Gjest Psyko Skrevet 19. februar 2010 #20 Skrevet 19. februar 2010 Dette har du ikke peiling på. De trekkene du beskriver er ikke dyssosiale personlighetstrekk men trekk som er vanlig feks ved adhs. Hehe, jo, jeg har nok ganske god peiling på dette. Manglende empati kombinert med manglende impulskontroll er selve essensen av dyssosial personlighetsforstyrrelse. ADHD preges av impulsivitet, men har ingenting å gjøre med manglende empati. Psyko
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå