Gå til innhold

Undertøy: hva slags stil foretrekker du, hvor viktig er bra undertøy for deg, hva liker du?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er ikke en pervers mannegjest med skumle motiver, jeg er en kvinne i tyveårene på jakt etter min egen undertøys-stil. Akkurat nå er undertøysskuffene fulle av alt mulig, blonder, push-up, string, bokser, hipster. Jeg har mye hvitt og svart, men også en del rosa, beige, rødt og blått. Jeg har lyst til å finne min undertøys-stil, jeg har jo en egen stil for klær og sko. Så: hva foretrekker kg-damene? Hvilke stiler, hvilke farger, push up eller ikke engang litt padding, spile eller ikke? Er det viktig for dere å ha matchende bh og truse, eller spiller ikke det så stor rolle? Bruker dere annet undertøy til spesielle anledninger enn til hverdags? Bruker dere hold-in?

Hva er egentlig sexy? Hvordan kan jeg oppnå å se sexy ut uten at det blir for mye? Jeg er normalvektig med 75B-pupper, veldig standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg eier også alt mulig -men det er en grunn til det da, nemlig det at jeg har forskjellig behov til forskjellig bruk. Noen dager skal jeg gå i noe utringet eller i en kjole jeg vet at akkurat "den" bh'en gjør seg best, andre dager tenker jeg mest praktisk og behagelig. Og vet jeg at jeg skal kle av meg så drar jeg ikke på meg filler, da matcher helst både overdel og underdel (ikke viktig på trening/svømming ol.)

Jeg har flere matchende sett med undertøy som er litt dyrere, men bruker ikke bh'ene bare sammen med underdelen som hører til. Kjøper kun bh'er som er sorte og som koster litt/sitter perfekt til min kropp. Bruker ikke innlegg eller push-up, men har et par som er "tykkere" i paddingen rett og slett fordi de støtter mer. Spiler må jeg ha.

Den eneste bh'en jeg eier som ikke er svart er treningsbh'en min. ;) Den er også kanskje nesten den dyreste jeg har -ingen vits i å spare på pengene når det kommer til treningsbh, for min del blir det fort ubehagelig eller smertefullt om jeg bruker "hva som helst" -må føle meg fri men samtidig ha nok støtte.

Av underdeler så har jeg alt fra bomull til blonder, men definitivt mest bomull. Alle dyrere underdeler (eller som tilhører bh'er) er sorte, men av de i bomull så går det gjerne i nesten alle farger og mønstre bortsett fra farger som hvitt, rosa eller pastellfarger. Bruker for det meste hipstere og truser, og eier heldigvis ikke en eneste g-streng! ;)

Sexy kan man være i alt undertøy så lenge det passer din kropp. Det viktigste er vel at undertøyet ikke er gammelt,slitt, utvasket eller i for liten/ikke riktig størrelse (både for din egen del og for sexy-hetens skyld). G-streng synes jeg forsåvidt er noe av det mest usexy jeg ser, det samme med undertøy som passer bedre inn i en porr-film enn på ei normal jente. (De samme gjelder for gutter synes jeg, og klarer ikke å ta gutter i truse seriøst av en eller annen grunn! Ugh! :nei: )

Endret av Colargol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å kjøpe sorte push ups med blonder, men jeg har det aller meste i skapet! Hvis jeg vil være sexy, kjører jeg sorte blonder som oftest.Til hverdags bruker jeg mye Bjørn Borg-boksere, liker de godt! Der har jeg gjerne knallfarger.Har egentlig undertøy i alle farger til enhver anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig selektiv når det kommer til undertøy- jeg har noen faste kriterier som må oppfylles, og når jeg så finner undertøy som oppfyller samtlige kriterier, hamstrer jeg inn. Jeg har nettopp fått nytt undertøy i posten, og har kvittet meg med en del jeg hadde fra før, for nå kommer jeg utelukkende i å gå med disse i hvitt:

BH

Boxer

Det meste av undertøyet mitt er i samme stil, hipstere/boksere i hvitt, helst microfiber, og trekant-bh-er uten spile, også i hvitt. Jeg ha matchende undertøy på meg, også til hverdags. Jeg eier ikke utvasket, gammelt undertøy eller digre Bridget Jones-truser, selv om jeg bare skal tilbringe dagen i sofaen, skal undertøyet mitt holde en viss standard.

Jeg liker ikke blonder noe særlig, kun hvis det er dyrere kvalitetsdesign (La Perla etc), billig polyesterblonde fra H&M ser så billig ut- billig blondeundertøy gjør ofte det. Jeg avskyr g-streng, hipstere/boksere er ikke bare mer behagelige, de ser også mye bedre ut enn g-streng, som jeg finner tacky.

Undertøyet mitt skal være sleekt, enkelt, delikat, behagelig- resultatet blir "understated sexy".

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel heller ukritisk til undertøyet mitt. :fnise: Bortsett fra at jeg kun bruker g-streng og push-up er jeg veldig altetende og har det meste i alle slags farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutta med alt som heter g-streng og push-up. Bruker KUN hipstere og tynne bh'er uten noe padding. Har D/E-pupper så føler liksom ikke behovet for noe mer push.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har D/E-pupper så føler liksom ikke behovet for noe mer push.

Jeg har A-pupper og trenger definitivt så mye push jeg kan få. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke stiler, hvilke farger, push up eller ikke engang litt padding, spile eller ikke? Er det viktig for dere å ha matchende bh og truse, eller spiller ikke det så stor rolle? Bruker dere annet undertøy til spesielle anledninger enn til hverdags? Bruker dere hold-in?

Hva er egentlig sexy? Hvordan kan jeg oppnå å se sexy ut uten at det blir for mye? Jeg er normalvektig med 75B-pupper, veldig standard.

For min del har jeg ikke så mye forskjellig lenger, før hadde jeg det.

Nå bruker jeg KUN hipsters/boxere, og med noen yderst få unntak, så bruker jeg kun bomull (dette fordi jeg får blærekatarr/UVI før du rekker blunke om jeg vurderer noe annet), og det går hovedsakelig i sort, selv om jeg har ett par i farger.

BH, der har jeg en type som jeg bruker til hverdags og fest, dette er enkel blonde, med push-up men dytter den ikke under haka, bare så jeg får det løftet jeg ønsker. Her går det i sort eller off-white (skulle gjerne hatt den i grå eller mer hudtone, men det har de så sjeldent inne der jeg kjøper, kjøpes på ren undertøysbutikk etter målehjelp fra kydnig betjening, veldig fornøyd med det).

Til trening har jeg noen enklere, uten blonde og sømmer, som holder men som ikke presser noe sted. Farge grå-ish.

hos meg trenger ikke bh og hipster å matche, verken i stoff eller farge, men om det er fare for at noen skal SE meg i bare dette, så matcher det nok i farge... hehe.. ellers ikke viktig.

Det som er viktig for meg, er at det gir det inntrykket jeg ønsker utenpå, så om farger og slikt stemmer med hverandre så er det ikke hovedgreia mi. Det som er viktig er at det ikke synes, og dermed matcher klærne jeg har på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste for meg er at undertøyet jeg har på meg gjør at klærne sitter pent. Da spiller det liten rolle hvordan undertøyet ser ut. I undertøyskuffen min går det mest i sort hvitt. Hvis jeg skal ha pent undertøy for undertøyets skyld så har jeg en svakhet for blått i alle nyanser fordi jeg kler det veldig godt. Helst litt duse blåfarger. Når jeg skal trene eller bare slappe av hjemme i baggy klær går det i hipstere i ja...sort og hvitt ikke noe fargerike kreasjoner iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksere i alle mulige farger og enkle push-up og teskjorte-BH'er i svart, hvitt og hudfarget er stilen min. De gangene jeg har kjøpt fancy undertøy med blonder og greier for kjæresten min sin skyld har det bare endt opp med at jeg aldri har brukt det, for synes ikke blonder ser pent ut under klær, vil ikke at undertøyet skal synes. Jeg takler IKKE g-strenger, og synes ikke det er noe fint heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ulike BHer til ulik bruk (eks. sports-bh og t-skjorte-bh), men foretrekker balconette-bher. Jeg har også en drøm om å være flatbrystet, så jeg liker også såkalte "minimizer" bher, selv om utvalget er heller labert når man er en 65DD.

Jeg har ingen "undertøysstil", men jeg er veldig glad i old school glamour, og har en del (ekte) korsetter og gammeldags undertøy. Av truser foretrekker jeg hipstere eller retro truser med høyt liv og en mengde blonder.

Jeg liker best nude, grått eller sort undertøy, men jeg liker også andre farger, så lenge de er kalde og duse. Jeg har bla. en tåkeblå balconette-BH jeg er veldig glad i. :)

Jeg liker ikke jenteboxere type Bjørn Borg eller standard truser, og heller ikke undertøy i hvitt eller krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Har veldig mye forskjellig undertøy i alle mulige farger. Foretrekker at undertøyet er sexy. Har jeg på sexy undertøy som matcher føler jeg meg automatisk mer sexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det viktigste for meg er at bhen sitter (75H, ikke helt lett å finne...), så lenge den er god, så driter jeg i farge og truser :) Brukes hovedsaklig g-streng, og i alle farger og mønstre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg elsker undertøy!

Kjøper ofte nytt undertøy, og rydder jevnlig i skuffene mine. Kaster gammelt/slitt undertøy. Jeg har for det meste matchende sett, men har noen sorte og hvite hipsters i bomull som jeg ofte bruker når jeg har mensen. Sørger for at disse alltid er hele og pene, ikke slitne i strikken/slappe. Har også noen glatte, enkle stringtruser i hvitt og sort som jeg bruker når jeg ikke bruker BH. En ting er i alle fall sikkert - du finner ingen typiske truser (heter det tai, eller noe?) i mine skuffer!

Jeg har hvite, sorte og nude BH'er i alle mulige modeller for bruk til spesielle klær/kjoler. Har matchende stringtruser til disse.

Har eget sportsundertøy, hvitt og sort.

Hverdagsundertøyet består av matchende sett i forskjellige modeller (push-up, balconette, med/uten spiler, myke trekanter. Trusene er string og hipsters). Forskjellige materialer (sateng, microfiber, blonder, bomull, polyester) og farger (sort, hvit, grå, rosa, rødt, grønn, brun, vinrød, sølv, gull). Jeg har nok mest push-ups, men pleier å at ut de esktra innleggene som (nesten) alltid følger med, liker det best uten.

Har også en del korsetter/bustier, både uekte og ekte, med matchende underdel, tror disse også kun består av string. Her liker jeg mye rart, har alt fra uskyldig hvite blonder til lakk og lær. Disse brukes som regel til litt mer spesielle anledninger, men kan også finne på å bruke de til hverdags - kommer an på antrekk.

Har også strømpeholdere, noen som matcher settene mine og noen som brukes til litt miks/match eller alene. Forskjellige materialer og farger. Har også masse strømper og stay-ups i forskjellige farger og finish, slik at jeg har noe som passer til hvert sett/korsett.

Så har jeg noe undertøy, for det meste underdeler av diverse sorter mer rettet mot sengebruk.

Jeg varierer litt med hva jeg bruker til hverdags. Noen ganger blir det et mykt enkelt sett, andre ganger korsett og full pakke mens som regel bruker jeg et av de "vanlige" settene. Jeg føler dog at jeg MÅ ha matchende undertøy, takler ikke å ha forskjellige deler på meg - da går jeg heller naken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Transemann 35

Bruker alltid undertøy i stil med kjolen eller skjørtet jeg har på. Har undertøysett i alle farger, men flest i sort. Kan ikke bruke string og lier ikke bokser, så blir vanleg truse. Har også noen korsetter til bruk ved spesiell anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg organiserte undertøyet mitt etter farger for en stund siden, og så at jeg har veldig mye hvite og svarte hipstere i bomull, noe microfiber, noen med enkle blondedetaljer.

Så er det en egen seksjon med litt penere truser i sateng eller polyester eller hva det nå er. Her er det litt mer farger, men en del svart og noe beige med detaljer i hvitt, som matcher en bh jeg har. Har noen få string truser, som kun brukes hvis klærne krever det (syns det meste av undertøy kan se sexy ut - bortsett fra string).

Bh-er er stort sett uten padding. Tshirt-modell, liker også bh uten spiler. Har en svart og en hvit push-up, men disse pusher ikke så mye. Balconette bruker jeg ikke, pga at den typen bh ikke passer til meg. Fargemessig er det mye svart eller hvitt, noen andre farger. Foretrekker glatte materialer, fordi som ei sa; det ser best ut under klær.

Er ikke så opptatt at ting matcher, men det pleier ikke å være en skjærende mismatch heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter mange år med prøving og feiling på BH-fronten, brukes nå utelukkende en type til både hverdags og fest. Det er en T-skjortemodell, og jeg har den i hud, hvit og sort. Med str 80G er det ikke alt som funker, men denne gir løft, støtte og en fin fasong. I tillegg er den behagelig å ha på :)

Underbukseskuffen min inneholder utelukkende bomullsboksere, og de er i mange ulike farger. Liker best boksere med bred strikk oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bruker truse og bh i sort eller hvitt. Uten blonder eller annen pynt.

Har ganske små bryster (B), så det er lett å finne bh i billige butikker som f.eks Lindex. Samme med truse, bruker str. 38. Gidder ikke å bruke mye penger på undertøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Med BH-er i 800-1000-kronersklassen fra spesialbutikker for stort undertøy, sier det seg selv at antall matchende sett er relativt begrenset (for en med gjennomsnittlig lommebok og bankkonto, i alle fall). Jeg har et utvalg gode BH-er i svart og i hvitt, noen helt glatte og noen med helt enkel blondekant.

Til disse bruker jeg som regel sorte eller hvite bomullshipstere. I tillegg har jeg noen fargeglade hipstere fra Kari Traa. Er veldig fornøyd med hipster-trusene mine, da de ikke lager trusekant utenpå annet tøy og er veldig behagelige.

G-streng bruker jeg bare ikke lenger. Gjorde noen forsøk på dette tidligere, men har til dags dato ikke funnet en eneste stringtruse som ikke gnager. Det er så ille at det går hardt ut over humøret og omgivelsene de dagene jeg har kledd meg i helvetestrusene. Nå har alle havnet i søpla ;)

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...