Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 18. februar 2010 #1 Skrevet 18. februar 2010 Her er våres dilemma: Jeg er sammen med en fyr som tidligere har vært narkoman. Han har nå mange år rusfri, men jeg har merket at han er blitt avhengig av sukker. (DVS brus og godteri) Jeg har vært tidligere avhengig av godteri. Stoppet en tid da jeg var alene og var fornøyd. Så flyttet vi sammen og jeg sprakk. Jeg mener ikke å skylde på han, men han sitter med godteriskålen foran meg fra morgen til kveld av alt det jeg elsket tidligere. Han spør ofte og om jeg vil ha, og til slutt ble det litt og litt.. Og nå er jeg tilbake... Godteri hver dag omtrent. Jeg har også en vekt som jeg prøver passe som han er flink til å kommentere om at han vil dama si skal være i form. For meg da er det viktig å ikke spise for mye godteri/sukkerholdig mat. Jeg har prøvd noen forgjeves forsøk i å stoppe dette.. Ved å kjøpe inn frukt for å kose meg med det på kvelden som erstatning for godteriet. I og med han ønsker meg i form, og jeg selv ønsker bedre selvtillit med bedre kropp så prøver jeg for oss begge. Men det som skjer er at han spiser av ¨min frukt¨ som skal være mitt godteri. Jeg har bedt han om å kjøpe hans egen frukt slik at jeg kan beholde min, for å takle min avhengighet på min måte, men det skjer ikke. Så mitt ¨godteri¨ blir spist opp. Og han sitter der med godteskålen foran meg igjen. Og jeg må innrømme at jeg er så svak at jeg snapper til meg godteri Har dere noen løsning på å sette typen på plass? hehe!
cyanid Skrevet 18. februar 2010 #2 Skrevet 18. februar 2010 Legg opp en line med coke foran han, så skal pipa få en annen lyd, skal du se!! Frekkeste jeg har lest. Han av alle burde vel skjønne det er dårlig gjort å legge fristelser foran noen som prøver å kutte, spesielt når han er kjæresten din!!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2010 #3 Skrevet 18. februar 2010 Du får forklare ham at godteri foran deg er som dop foran ham. han øsnker nok ikke å omgås folk som driver med dop fordi det leder til fristelse for ham, og på samme måte blir det da feil at du må sitte med denne skåla ved siden av deg kveld etter kveld. Jeg ville forresten kjøpt inn frukt til dere begge. Begge har godt av å kunne dele den kosen slik at du ikke må sitte og irritere deg over at han spiser av det. Snop kan han selvsagt selv velg om han vil spise, men han kan gjøre det når han ikke er med deg. Slik høfflighet viser man da partneren sin som man elsker og vil støtte gjør man ikke?
leirbål Skrevet 18. februar 2010 #4 Skrevet 18. februar 2010 nå vet jeg ingenting om tidligere rusproblemer og sukker. Men kan Crom hjelpe? (Mineral.) Det spiser jeg når jeg fyser veldig på sukker. Ellers er rådet om å kjøpe inn mere frukt et godt råd. Vi har alltid så mye frukt i huset at det er nok til alle. Ellers får du ta en ordentlig samtale med ham. Kanskje det er på tide at han også skjærer ned på godteriet? Det er jo ikke sunt for kroppen hans heller. Så kan dere spise frukt og være sunne sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå