Gå til innhold

Femi-trekk ved menn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Du har kanskje lagt merke til det du også. Enkelte gester og utsagn som definitivt er feminine, men taes i bruk av menn. Mannemenn altså, ikke sånne menn som bevisst oppfører seg feminint.

Som å sitte med bena i kors f.eks., slik at man legge ene låret over det andre.

Sømmer det seg en mannemann å gjøre slik?

Mannemenn legger ankelen over låret når de krysser bena, nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe - jeg tror at mange kvinner har litt problemer å takle feminine menn. Det er jo ikke akkurat de rette hormonene som dunster ut fra dem da. Mener - hvorfor tror du menn med bart prøver å skreve veldig og være ganske "barske"?

Jo, fordi de sniffer inn sitt egen maskuline hormon. (Fra barten. Den holder godt på lukt, og nesen er jo veldig nær....)

Feminie menn har en mildere "aura" som noen kvinner ikke finner dyrisk tiltrekkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte for "mange", men ikke for deg selv, la jeg merke til :sjarmor:

Jeg tror kvinner som reagerer negativt på sånne trekk føler sin egen feminitet truet.

Bartemenner som skreeeever er igjen litt for meget av det macho'e.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er utrolig maskulint og tiltrekkende at menn er så sikre på sin egen "mannlighet" at de tør å stå for/vise sine feminine sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - lurar litt på ein annan ting eg: Kor mykje av det som har vore naturleg for ein mann å gjera har gått vegen om "hans mjuke sider" til "kvinnelege/feminine sider" til "feminint" - som menn ikkje skal vera? Masse av slikt som tidlegare har vore naturleg for menn (men ikkje alltid berre menn) blir no sett på som "for kun kvinner", fordi det er "feminint."

Har lest masse frå frustrerte "mannemenn" eg, som ikkje akkurat likar denne innsnevringa av mannsrolla. Særleg sidan kva som er akseptert av kvinner (dvs. kvinnerolla) berre aukar. På bekostning av mannsrolla, altså.

Og elles så har eg alltid lagt beina i kors med det eine låret over det andre eg. Av og til fletta ekstra med eine ankelen bak leggen i tillegg. Fordi det har vore mest naturleg. (Så det så!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg utdype feminine trekk ved menn :ler: Det kan jeg godt! Med utgangspunkt i en mann jeg kjenner godt da. Han er veldig mann, ingen tvil om det. Samtidig er han forståelsesfull og flink med barn, han er flink til å ta i et tak der han bor, både med bilene (sjekke olje og hva man nå gjør) og med husvask. Når kvinnen hans har bursdag, lager han alltid kjempeflotte marsipankaker. Videre, han furter, sier ikke hva han er sur for, er sensitiv, kan snakke om følelser i det vide og brede. Videre har han ikke problem med at hun han bor sammen med ordner med regninger og forsikringer mens han vasker doen. Han syntes det var kjempehyggelig at samboeren hans fikk drill til jul, han er interessert i design og interiør. Han kan videre gjerne diskutere kakeoppskrifter med samboerens veninnner, og når de er på butikken er det han som står og lurer på hvilke vaskemiddel dr bør kjøpe. For eksempel.

Med andre ord ikke noe sjokkerende feminine saker, men vet allikevel om mer "mannemenn" som reagerer litt på at han viser mye s.k. feminine trekk. Tror en del neandertalere kan bli forvirret over sånne menn.

(for ordens skyld: Han er glad i søte damer, fotball, øl og rock også) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dødsstilig med menn som har greie på interiør, mat og vin, klær og personlig hygiene jeg.

Å diskutere hvordan man skal innrede stua, helt ned til detalj; fra lister til mønster i gardiner - flott.

Det viser litt "klasse", synes jeg. At en mann kler seg litt OK, har mye å si for inntrykket. Å ta vare på seg selv, også hud og kropp, er vesentlig, og gjør ham bare mer tiltrekkende.

Det er når det glir over i ekstreme tilstander, at jeg melder pass...

Når han kniper sammen rumpa og "tupper" av gårda, "svinser" bortover med blondie-uttrykk i ansiktet. Når han uten problemer kan avslutte en samtale med å slå hendene sammen og hvine "Goooooooood"...

Egenskaper som å være flink med barn, er faktisk utrolig attraktivt i mine øyne. Det viser at en mann er ansvarsfull, og intet er bedre for min del.

En voksen mann som vet sin oppgave.

At han tar sin turn når det gjelder husarbeid, er heller ikke "feminint" - er det noens om mener det, "på serriøst"..? :o

Jeg får altså problemer når tanken streifer meg om han kanskje tok litt feil i Sinsen-krysset.

Jeg har ikke tenkt over dette med å legge bena i kryss enda, men jeg skal observere fra nå av. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At han tar sin turn når det gjelder husarbeid, er heller ikke "feminint" - er det noens om mener det, "på serriøst"..? :o

Ja, det er det. På helt "serriøst" ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du? :o

:ler: Neei, jeg mener ikke det. Jeg snakker om tradisjonelle roller og nye mønstre. Også snakker jeg om s.k. mannemenn som henger igjen og er livredde for å avsløre at de er i besittelse av såkallede feminine egenskaper/trekk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutter som bruker sminke da? Dekkstift over pubertale vulkanutbrudd. Eller Robert Smith-varianten med ståhår på hodet og sort kajal. Femi?

Og hva med voksne menn som pløyer herreavdelingen i parfymeriet for å finne den rette fuktighetskremen som holder rynkene unna, inneholder e-vitaminer og betakarotener? Fordi han fortjener det. Farger håret for å holde unna de grå.

Fjollet? Eller liker vi det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(nå syns jeg at Robert Smith -varianten har ganske mye for seg, jeg da :wink: Spesielt orginalen.. )

Jeg ser ikke noen som helst grunn til at ikke menn kan ta vare på hud og hår. Så lenge det ser bra ut, holder det for meg! (men det kan godt hende at for jålete menn ikke ser bra ut, at det blir merkelig, men det er altså resultatet og ikke handlingen)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Det er ikke spesielt feminint å gjøre husarbeid. Eneste forskjellen er hva vi roter med. Hjemme hos meg finner man ikke hovedkort på kjøkkenet, det er nå i det minste sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter som bruker sminke da? Dekkstift over pubertale vulkanutbrudd. Eller Robert Smith-varianten med ståhår på hodet og sort kajal. Femi?

Og hva med voksne menn som pløyer herreavdelingen i parfymeriet for å finne den rette fuktighetskremen som holder rynkene unna, inneholder e-vitaminer og betakarotener? Fordi han fortjener det. Farger håret for å holde unna de grå.

Fjollet? Eller liker vi det?

Mannfolk som bruker sminke - nei takk.

Altså, jeg har enkelte bekjente som gjør det, og jeg kunne ikke brydd meg mindre - men min mann bruker ikke sminke.

Hvorfor?

Jeg skal tygge litt på det.

Enkelt å feie det bort med "femi-kladd", men hvorfor - sånn innerst inne - den må jeg tenke litt på, som sagt.

Å bruke fuktighetskrem o.l. for å holde huden frisk og ren, synes jeg er helt OK.

Liker ikke tanken på at sminke er noe han bruker tid på å tenke over.

Sånn helt ærlig.

Det er jeg som skal bruke tid foran speilet, ikke han.

:tygger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...